S124 E 230 -92 nypyttää lämpimänä
S124 E 230 -92 nypyttää lämpimänä
Pojan ko. pirssi otettiin uudelleen liikennekäyttöön noin vuoden seisonnan jälkeen. Katsastusta varten tankattiin uutta bensaa ja annettiin kenkää motarilla että saadaan kaasut kohilleen. Lämmettyään alkoi nypyttämään liikkeelle lähdöissä mutta meni suikkalakilta kaasujen puolesta läpi.
Kylmänä ei vaivaa esiinny eikä sitten kun auton saa kunnolla liikkeelle.
Mikähän hitto sitä vaivaa? Virranjakajan kansi ja pyörijä putsattu.
Kylmänä ei vaivaa esiinny eikä sitten kun auton saa kunnolla liikkeelle.
Mikähän hitto sitä vaivaa? Virranjakajan kansi ja pyörijä putsattu.
Nyt äkikseltään näyttäisi siltä, että vika saattaisi olla tyhjäkäyntisuuttimessa.
Napattiin johto irti ja poika oli käynyt iltapäivällä ajelemassa asioilla ja ei ollut enää ravistanut. Lähtee kylmänä hyvin käyntiin ilman suutinta.
Onko tuota mahdollista puhdistaa muuta kuin ultrapesulla?
Vaiko uutta tilalle?
Napattiin johto irti ja poika oli käynyt iltapäivällä ajelemassa asioilla ja ei ollut enää ravistanut. Lähtee kylmänä hyvin käyntiin ilman suutinta.
Onko tuota mahdollista puhdistaa muuta kuin ultrapesulla?
Vaiko uutta tilalle?
Eli tarkoitatko sitä kylmäkäynnistyssuutinta joka antaa lisäkakkua imusarjaan? Sille pitäisi tulla käynnistettäessä jännite ja suutin avautuu tarvittavaksi ajaksi jonka jälkeen sulkeutuu. Bensapumpun rele ainakin ohjaa tuota suutinta ja eiköhän sille lämpöanturikin ole.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää 
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic

W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Joo just sitä. Nettiä selatessa löytyi sellaista tietoa, ett äkylmänä käynnistettäessä pitäisi tulla muistaakseni 12 sekunnin ajan jännite suuttimelle ja lämpimänä olikohan 1,2 sekuntia.
Täytyypi soitella pojalle nuo ohjeet illalla jahka hän lopettaa työt.
Ilmeisesti sille on jokin muu kuin moottorin lämpötila-anturi joka sitä ohjaa koska eihän 12 sekuntiin moottorin anturi kerkeä lämmetä yhtään.
Jos suutin viella niin onpa hiton kallis netissä uusi pyörii yli 500 ekun hinnoissa.
Täytyypi soitella pojalle nuo ohjeet illalla jahka hän lopettaa työt.
Ilmeisesti sille on jokin muu kuin moottorin lämpötila-anturi joka sitä ohjaa koska eihän 12 sekuntiin moottorin anturi kerkeä lämmetä yhtään.
Jos suutin viella niin onpa hiton kallis netissä uusi pyörii yli 500 ekun hinnoissa.
Kylmäkäynnistyspiirille on oma lämpöanturi kannessa kuljettajan puolella, näyttää osimmoilleen tältä. Antaa tiedon, onko kone kylmä vai kuuma mutta aikakatkaisun suuttimelle hoitaa tod.näk. pa-pumpun rele. Omassa oli tuo anturi rikki niin silloin ei meinannut saada kylmänä käyntiin, vaati useita startteja.
Tässä tapuksessa tuo lämpöanturi tuskin syypää.
Tässä tapuksessa tuo lämpöanturi tuskin syypää.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää 
W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic

W124 230E 1986 -museoauto-
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
W221 S 320CDI 4Matic
Jeps!
Poika varmaankin mittailee tuossa lähipäivinä suuttimelle tulevat jännitteet ja
selviää onko vika suuttimessa vaiko ohjaavissa komponenteissa.
Uusi suutin järjettömissä hinnoissa ( reilusti yli 500 €) netistä äkäisesti selattuna. Jospa se olisi se anturi tai sitten pumpunrele.
Vararele on olemassa, mutta se katkoo kierroksia himpun yli 100 km/h nopeudessa , mutta sen yli ei taas katko.
Itse lähden tästä reissuun Sonkajärven kautta Posiolle asentamaan aurinkosähkö systeemiä.
Poika varmaankin mittailee tuossa lähipäivinä suuttimelle tulevat jännitteet ja
selviää onko vika suuttimessa vaiko ohjaavissa komponenteissa.
Uusi suutin järjettömissä hinnoissa ( reilusti yli 500 €) netistä äkäisesti selattuna. Jospa se olisi se anturi tai sitten pumpunrele.
Vararele on olemassa, mutta se katkoo kierroksia himpun yli 100 km/h nopeudessa , mutta sen yli ei taas katko.
Itse lähden tästä reissuun Sonkajärven kautta Posiolle asentamaan aurinkosähkö systeemiä.
Eihän se silloin suutin ole rikki, vaan jokin mikä sitä ohjaa.johto irti ja poika oli käynyt iltapäivällä ajelemassa asioilla ja ei ollut enää ravistanut
Jos kyseessä on käyttöauto ja olennaisinta on saada toimimaan, eikä vikaa saa paikallistettua kohtuudella, voi laittaa vaikka katkaisijan suuttimen johtoon tms. virityksen.
Jospas olisin tarkrmmin asiaa miettiniyt niin noinhan sen täytyy olla.
Jos suutin olisi rikki (Jumissa) niin kusishan se vaikka johto irti.
Nyt vaan kokeilemaan sillä bensapumpun varareleellä ja jos ei siitäkään apuja niin sitten se erillinen kytkin.
Minulla kun on tuo korvienväli pitkä niin sinne mahtuu herkästi vikoja.
Jos suutin olisi rikki (Jumissa) niin kusishan se vaikka johto irti.
Nyt vaan kokeilemaan sillä bensapumpun varareleellä ja jos ei siitäkään apuja niin sitten se erillinen kytkin.
Minulla kun on tuo korvienväli pitkä niin sinne mahtuu herkästi vikoja.

-
- Viestit: 140
- Liittynyt: 12.11.2018 12:22