Otsikon tyylisesti aloitetaa suurimmasta pienimpään vaivaan
- Katalysaattori hajosi, mikä voisi olla syynä? Keramiikka oikein suli klimpeiksi ja täten jouduin poistamaan sen väliaikaisesti. Tulpat, öljyt ja polttoainesuodatin kaikki vaihdettu.
- Käynnistäessä kylmänä ja parkkiruudusta pakittaen sammuu usein ja herkästi
- Lämpimänä käynnistys joskus starttaa vähän... Raffisti, eli tuntuu vähä kolahtavan käyntiin. Moottorin tuenta on tosin kunnossa.
- Tyhjäkäynnillä keittää, uusi termari ostettu ei asennettu, flekti ei pyöri. Voisiko ongelma olla jossain muualla, selviää toki kun termarin vaihettua oliko se sitten se...
- Kuskinpuoleinen lukko ei käänny lukitus asentoon. Voiko apparin ja kuskin lukot vaihtaa päikseen vai tuleeko tilata uusi lukko?
W124 230E 1991:n pikkuisia vikoja listallinen:
Ko. vehkeessä ei pitäisi olla viskoa vaan magneettikytkin. Itse epäilen magneettikytkimen lämpökatkaisijaa. On kannen nurkassa etummaisena ja 2-napainen, jos ei ole ilmastointia ja 3-napainen ilmastoinnilla. Itsellä se meni kerran ja tuli samanlaiset oireet.
Pistä virrat päälle (moottori sammuksissa) ja nappaa liittimestä navat yhteen. Jos siipien seudulta kuuluu napsaus ja ne eivät enää käsin pyöri, niin sitten ko. lämpöanturi on 99,9% syypää.
t.
Risto
Pistä virrat päälle (moottori sammuksissa) ja nappaa liittimestä navat yhteen. Jos siipien seudulta kuuluu napsaus ja ne eivät enää käsin pyöri, niin sitten ko. lämpöanturi on 99,9% syypää.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Sähkökuvista katselin kerran kun kanssa tenava halus keittää. Anturi ok, magn kytkin kytki kun pakko-ohjasi. Syy oli pissapojan lämmitettävät suuttimet jotka oli tullut konepellin vaihdon yhteydessä. Ne oli joko rikki tai eri kytkentä. Yhteinen kytkentäpiste tais olla anturilla ja pissapojan suuttimien lämmityksellä.Roisto kirjoitti:Ko. vehkeessä ei pitäisi olla viskoa vaan magneettikytkin. Itse epäilen magneettikytkimen lämpökatkaisijaa. On kannen nurkassa etummaisena ja 2-napainen, jos ei ole ilmastointia ja 3-napainen ilmastoinnilla. Itsellä se meni kerran ja tuli samanlaiset oireet.
Pistä virrat päälle (moottori sammuksissa) ja nappaa liittimestä navat yhteen. Jos siipien seudulta kuuluu napsaus ja ne eivät enää käsin pyöri, niin sitten ko. lämpöanturi on 99,9% syypää.
t.
Risto
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Tuo menee juuri siihen 0,1 %:iin.AK47 kirjoitti:Sähkökuvista katselin kerran kun kanssa tenava halus keittää. Anturi ok, magn kytkin kytki kun pakko-ohjasi. Syy oli pissapojan lämmitettävät suuttimet jotka oli tullut konepellin vaihdon yhteydessä. Ne oli joko rikki tai eri kytkentä. Yhteinen kytkentäpiste tais olla anturilla ja pissapojan suuttimien lämmityksellä.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Re: W124 230E 1991:n pikkuisia vikoja listallinen:
Mihel kirjoitti:Otsikon tyylisesti aloitetaa suurimmasta pienimpään vaivaan
- Katalysaattori hajosi, mikä voisi olla syynä? Keramiikka oikein suli klimpeiksi ja täten jouduin poistamaan sen väliaikaisesti. Tulpat, öljyt ja polttoainesuodatin kaikki vaihdettu.
- Käynnistäessä kylmänä ja parkkiruudusta pakittaen sammuu usein ja herkästi
- Lämpimänä käynnistys joskus starttaa vähän... Raffisti, eli tuntuu vähä kolahtavan käyntiin. Moottorin tuenta on tosin kunnossa.
- Tyhjäkäynnillä keittää, uusi termari ostettu ei asennettu, flekti ei pyöri. Voisiko ongelma olla jossain muualla, selviää toki kun termarin vaihettua oliko se sitten se...
- Kuskinpuoleinen lukko ei käänny lukitus asentoon. Voiko apparin ja kuskin lukot vaihtaa päikseen vai tuleeko tilata uusi lukko?
Katso ecu:n sulake (10A) siinä ylijänniterelessä - toinen on abs ja toinen ecu. Mikä on tyhjäkäynti? Säädetään lisäilmaluistilla ja sen letkussa olevalla kuristimella kejetissä kylmänä. Seosruuvviin ei kannata koskea ilman että on päästömittarin lambda lukema saatavilla livenä.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.