Eilen ei meinannnut lähteä vehje käyntiin ja kun lähti
niin ilmeisesti nostaja nakutteli mutta jonkun ajan kun oli käynnissä
niin nakutus hävisi
Jos nostajassa vikaa niin vaikuttaako se tuohon käynnistyvyyteen?
Ja silkasta mielenkiinnosta niin mikä siellä tekee sen nakutuksen
Vehje E280 bensa M104 koneella
m104 hydr nostimet ja käynnistyvyys
Re: m104 hydr nostimet ja käynnistyvyys
Mulla oli sakuista tuotu c36 jossa oli tuommoista nostajien ääntelyä mutta kun vaihdoin siihen 0w40 mobilin sakujen minkälie öljyn tilalle niin väheni kummasti ja toisella öljynvaihdolla loppuo oikeastaan siihen. Joskus saattoi käynnistyksen jäkeen äännellä lyhyen hetken tai kovan ajon jälkeen tyhjäkäynnillä.kaani kirjoitti:Eilen ei meinannnut lähteä vehje käyntiin ja kun lähti
niin ilmeisesti nostaja nakutteli mutta jonkun ajan kun oli käynnissä
niin nakutus hävisi
Jos nostajassa vikaa niin vaikuttaako se tuohon käynnistyvyyteen?
Ja silkasta mielenkiinnosta niin mikä siellä tekee sen nakutuksen
Vehje E280 bensa M104 koneella
Että oisko ne paskaset ja öljyt jotain muuta kuin pitäisi? Tai sit ajettu loppuun asti...
Käynnistyvyyteen varmaan jumittava nostaja voisi vaikuttaa mutta ennemminkin kampiakselin tai nokka-akselin anturi saattaisi olla loppumetreillä.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Mulla oli edellisessä E 320:ssa semmoista vikaa, että jos kylmänä käynnisti auton ja melkein heti sammutti (esim. autotallissa siirsi sitä pari metriä) niin seuraavalla kerralla ei meinannut lähteä mitenkään käyntiin. Sahautti ja lähti vain osalla pytyistä käyntiin. Luulisi ettei mikään sähköosa ottaisi nokkiinsa moisesta, joten epäilin, että jäisikö joku nostaja kantamaan kylmillä oljyillä tms.
Tämmöisestä on muistaakseni varoitettu ainakin joissain Fordin moottoreissa (oliko Zetec). Sitten kun käynnistyi, piti ajella jonkin aikaa, että käynti taas tasaantui. Jos vähän aikaa antoi käydä ennen sammutusta, niin ei ollut ongelmaa.
Toinen hydraulipaineella toimiva vehke olisi toki ennakonsäätäjä mutta luulisi siinä olevan niin isot aukot, että öljy pääsee helposti pois...
t.
Risto

Toinen hydraulipaineella toimiva vehke olisi toki ennakonsäätäjä mutta luulisi siinä olevan niin isot aukot, että öljy pääsee helposti pois...
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Kyllä, mulla on käynyt juuri samalla tavalla kahdessa pösössä, muutaman metrin siirto ja seuraavana päivänä kun menin starttaileen, niin luulin että jako hypännyt, veivas niin hullun kuuloisesti.Roisto kirjoitti:Mulla oli edellisessä E 320:ssa semmoista vikaa, että jos kylmänä käynnisti auton ja melkein heti sammutti (esim. autotallissa siirsi sitä pari metriä) niin seuraavalla kerralla ei meinannut lähteä mitenkään käyntiin. Sahautti ja lähti vain osalla pytyistä käyntiin. Luulisi ettei mikään sähköosa ottaisi nokkiinsa moisesta, joten epäilin, että jäisikö joku nostaja kantamaan kylmillä oljyillä tms.Tämmöisestä on muistaakseni varoitettu ainakin joissain Fordin moottoreissa (oliko Zetec). Sitten kun käynnistyi, piti ajella jonkin aikaa, että käynti taas tasaantui. Jos vähän aikaa antoi käydä ennen sammutusta, niin ei ollut ongelmaa.
Toinen hydraulipaineella toimiva vehke olisi toki ennakonsäätäjä mutta luulisi siinä olevan niin isot aukot, että öljy pääsee helposti pois...
t.
Risto
Soitto tutulle pösöremppamiehelle joka naureskeli, että et ole ensimmäinen

Ei muutakuin toooodella pitkää starttia ja niinhän se pikkuhiljaa alkoi yskähteleen sylinteri kerrallaan käyntiin ja lopulta kävi ihan ok.
Tein varuilta sisäpesun koneelle naftan kanssa ja ei sen jälkeen ole oikutellut.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
YV:llä kii