Moikka!
Eli kyseessä 2.3 m102 vm -90. Sellainen ongelma alkoi yhtäkkiä, että ensimmäisen kerran kun auton käynnistää kierrokset tuntuvat soutavan 600-1200 välillä. Tasaisesti nostaa ja tasaisesti laskee ja sama toistuu. Koneen kun on ajanut lämpimäksi välillä kierrokset putoavat n. 500rpm paikkeille ja ravistaa erittäin paljon konetta, tuntuu myös ravistavan vielä 750rpm paikkeillakin. Alkoi käymään erittäin rikkaalla tapahtuman yhteydessä ja hajun perusteella ihme, ettei putkesta valu bensaa. Äänestä päätellen tyhjäkäynti ontuu paljon, mutta ajossa ei mitään ongelmaa
Ja sitten jo tutkittuihin/vaihdettuihin:
-Tulpat vaihdettu
-YJ-rele vaihdettu uuteen
-Kaasuvivusto aktivoi mikrokytkimen ja mikrokytkimeltä menee virtaa tyhjäkäyntiventtiilille
-Potentiometriin menee oikea määrä virtaa
Jotain varmasti unohtui, mutta ehdotelkaa vikoja niin aletaan tutkimaan!
m102 tyhjäkäynti
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Pese tk.säädin. Ultramölistimessä hiilivetyliuottimella tai ruiskuttelemalla jotain moottorimiehen deodoranttia sisään samalla kun annat sykäyksittäin virtaa ja paineilmaa.
Bensapumpun releen juotokset kannattaa myös tinata uusiksi, se ohjaa myös mm. kylmärikastusta. Juotoksissa on usein murtumia jotka aiheuttavat mystillisiäkin oireita. Voipa pilaantunut lämpötila-anturikin (ruiskun, ei mittarin) tai lambda aiheuttaa pöljäkäyntiä.
Nämä ainakin jos silmäilisi ensin, sitten syttyrasian ja muut stendarit, sitten vasta jos vieläkään seoksenmuodostuksen mekaaniselle puolelle, tai koneen sisään.
Bensapumpun releen juotokset kannattaa myös tinata uusiksi, se ohjaa myös mm. kylmärikastusta. Juotoksissa on usein murtumia jotka aiheuttavat mystillisiäkin oireita. Voipa pilaantunut lämpötila-anturikin (ruiskun, ei mittarin) tai lambda aiheuttaa pöljäkäyntiä.
Nämä ainakin jos silmäilisi ensin, sitten syttyrasian ja muut stendarit, sitten vasta jos vieläkään seoksenmuodostuksen mekaaniselle puolelle, tai koneen sisään.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.