moottoriöljy 250d,300td
moottoriöljy 250d,300td
Mitäs öjyä porukka käyttää lankuissa?Itse olen käyttänyt teboilin 5w-40 super hpd öljyä.Ei niin halpaa,ainakin on pysynyt hyvin sisällä.
Työmaalla käytetään teboilin 15w-40 hpd öljyä.Melkoisen raskassa käytössä.
Mahtaisko lankku kelpuuttaa tätä vaihtoehtoa tai sitten 10w-30?
Hinta on yli puolet halvempaa,kuin tuo 5w-40
Työmaalla käytetään teboilin 15w-40 hpd öljyä.Melkoisen raskassa käytössä.
Mahtaisko lankku kelpuuttaa tätä vaihtoehtoa tai sitten 10w-30?
Hinta on yli puolet halvempaa,kuin tuo 5w-40
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Mobil Super 3000 ja Castrol Magnatec pitää kuluneet nostimet hiljaisena joten niillä mennään - kumpaa sattuu halvemmalla saamaan.
Teboil Silveriä tuli nuukuuksissaan kokeiltua, ei toimi. Älytön nostinsoolo Super kolmetonniset sisään ja hiljeni.
Teboil Silveriä tuli nuukuuksissaan kokeiltua, ei toimi. Älytön nostinsoolo Super kolmetonniset sisään ja hiljeni.
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Neste dieseliä, delvac dieseliä ja tb dieseliä 10w-30. Siis ihan kovinta työkonelaatua. Jos tuo eväs kestää ajaa työkoneessa turbo punaisena satoja tunteja, niin kestää se mersun koneessakin.
Ajelin noilla 400-600tkm. Lisätä ei tarvinnut 20tkm vaihtovälillä, eikä nostajat naputtaneet. Kone toimi vielä myydessäkin tosi hyvin. Aikaisemmin ajelin synteettisillä ja herkkiä olivat nostajat naputtamaan. Tuntuu synteettisen paremmuusolevan jossainmuussa kuin koneen puhaana pitämisessä tai kulumisen estossa. Markkinamiehet on onnistuneet myymään synteettisyyden melko hyvin ihmisille.
Ajelin noilla 400-600tkm. Lisätä ei tarvinnut 20tkm vaihtovälillä, eikä nostajat naputtaneet. Kone toimi vielä myydessäkin tosi hyvin. Aikaisemmin ajelin synteettisillä ja herkkiä olivat nostajat naputtamaan. Tuntuu synteettisen paremmuusolevan jossainmuussa kuin koneen puhaana pitämisessä tai kulumisen estossa. Markkinamiehet on onnistuneet myymään synteettisyyden melko hyvin ihmisille.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
w124 öljyt
Niimpä.Taidan alkaa käyttämään noita hiukan edukkaimpia vaihtoehtoja.
10w-30 tai 15w40.Ei mielestäni teboilin öljyt huonoja ole olleet,mitä muitakin joskus olen käyttänyt.
Yleensä aina tulee vaihdettua 10000 kohdalla,vaikka varmaan kestäisivät enemmänkin ajaa.
10w-30 tai 15w40.Ei mielestäni teboilin öljyt huonoja ole olleet,mitä muitakin joskus olen käyttänyt.
Yleensä aina tulee vaihdettua 10000 kohdalla,vaikka varmaan kestäisivät enemmänkin ajaa.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Re: w124 öljyt
Samaa mulla ollu jo useita vuosia just tuo Teboilin 5W40 SHPD ja ukkelilla paljo kauemmin. 130€ 20L pönttö -hintaan olen sitä ostanu. Tynnyrissä ostettuna sitte paljo havempaa.
Ei me luiruksi kovankaan ajon jälkeen niikun menee mopilin 5w50 RF Sitä mulla oli 20v ja merkki vaihtu pois siitä yhden mittatikkunoston jälkeen pysyvästi
Ei me luiruksi kovankaan ajon jälkeen niikun menee mopilin 5w50 RF Sitä mulla oli 20v ja merkki vaihtu pois siitä yhden mittatikkunoston jälkeen pysyvästi
w124 öljyt
Toisaalta,mitäpä sitä vaihtamaan,kun on hyväksi havaittu.Täytys oikein kysellä paikalliselta öljykaappiaalta,mitä maksais tynnyrissä.Tai sitten ostaa 20 litraa kerralla ja kaivaa rahapussia...
Vaihtoväliä vois varmaan hieman harventaa.Mitäs olet ajellut kilometrejä näillä superhpd:llä?
Vaihtoväliä vois varmaan hieman harventaa.Mitäs olet ajellut kilometrejä näillä superhpd:llä?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Re: w124 öljyt
Eikö se 50 tarkoita juuri sitä kuumana olevan öljyn öljynpainetta jolloin 50 kestää kuumuudessa tuottaen paremmat paineet kuin 40? Onko siis lisä aineet muuttaneet öljymaailman ettei viskositeetti enää kerro kaikkea?Jari Ke kirjoitti:Samaa mulla ollu jo useita vuosia just tuo Teboilin 5W40 SHPD ja ukkelilla paljo kauemmin. 130€ 20L pönttö -hintaan olen sitä ostanu. Tynnyrissä ostettuna sitte paljo havempaa.
Ei me luiruksi kovankaan ajon jälkeen niikun menee mopilin 5w50 RF Sitä mulla oli 20v ja merkki vaihtu pois siitä yhden mittatikkunoston jälkeen pysyvästi
Delvac ainakin minun kärryn mittarissa pitää kuumana öljynpaineen joutokäynnillä 1.5 paikkeilla ja 5w 50 noin 2.0 paikkeilla joutokäynnillä motarin jälkeen?
Totta on , jotta hintalaatu suhteen jo löytyy parempiakin vaihtoehtoja kuin RF.
Re: w124 öljyt
Kylmänä se oli RF kuin vettä Meni yhden kuuman vedon jälkeen sellaiseksi. Säikähdin oikein kun tikkua nostin et mitä vit. Siihen loppu mun ja mopilin 20v suhde.Köster kirjoitti:Eikö se 50 tarkoita juuri sitä kuumana olevan öljyn öljynpainetta jolloin 50 kestää kuumuudessa tuottaen paremmat paineet kuin 40?Jari Ke kirjoitti:Samaa mulla ollu jo useita vuosia just tuo Teboilin 5W40 SHPD ja ukkelilla paljo kauemmin. 130€ 20L pönttö -hintaan olen sitä ostanu. Tynnyrissä ostettuna sitte paljo havempaa.
Ei me luiruksi kovankaan ajon jälkeen niikun menee mopilin 5w50 RF Sitä mulla oli 20v ja merkki vaihtu pois siitä yhden mittatikkunoston jälkeen pysyvästi
Jossain kohtaa netistä sit löyty samantapaisia havaintoja lisää. Kiinnileikanneita kisa moottoreita jne. ja samasta syystä. Joku oli teettäny öljyanalyysin alle tunnin ajetulle RF:lle tulos 0W Siis pelkkä 0W ei mitään kuumanpään kestoa jäljellä. Öljy siis kuin vettä ja niin se mullakin oli.
Mitäs ne ameriikan tyylillä markkinoidut Red Linen litkut sitten sisältää?
Kehuvat PE pohjaisena paremmaksi kuin moni muu ja kallistahan tuo PE on vaikka kai parasta myöskin jos myyntilauseita lueskelee.
Filminlujuus ja lämpöstabiilius, lämmönsiirtokyky, viskositeetin luontainen säilyminen ilman suuria muovilisäaineita,pienin mahdollinen kitka, pidemmät vaihtovälit,tiivistää männänrenkaat paremmin eikä kutista tiivisteitä kuten muut synteettiset. Kestää lämpötiloja muita paremmin esim. ylimmäisen männänrenkaan lämpötila voi olla 300 asteen tietämillä jossa mineraalin 160 asteen hajoamispiste kyykkää ja synteettisen polyalfaolefiini 230 asteessa, kun taas polyesteripohjainen hajoaa 320 asteen lämpötilassa. Myös nokissa ja nostimissa voi esiintyä 260 asteen lämpötiloja jne..
Onkos kukaan raskinut testata koskaan moisia, itsellä vain 850 volvon "positiivinen" ohjaustehostimen elvytyskokeilu, jolloin ääni hiljeni ja vuotokin väheni kunnes volga myytiin parempaan kotiin.....vika ja öljyelvytys tiedossa toki ostajallakin.
Halpaahan tuo näyttäs olevan 20,90e vajaa litra 946 ml . Olisko tämä se paras tai ainakin hiukka kalliimman puoleinen jos vaihtoväli 15-20 000km eikä tuommonen 50 000km kuten voortin eco transiitissa nykypäivänä? .
Kehuvat PE pohjaisena paremmaksi kuin moni muu ja kallistahan tuo PE on vaikka kai parasta myöskin jos myyntilauseita lueskelee.
Filminlujuus ja lämpöstabiilius, lämmönsiirtokyky, viskositeetin luontainen säilyminen ilman suuria muovilisäaineita,pienin mahdollinen kitka, pidemmät vaihtovälit,tiivistää männänrenkaat paremmin eikä kutista tiivisteitä kuten muut synteettiset. Kestää lämpötiloja muita paremmin esim. ylimmäisen männänrenkaan lämpötila voi olla 300 asteen tietämillä jossa mineraalin 160 asteen hajoamispiste kyykkää ja synteettisen polyalfaolefiini 230 asteessa, kun taas polyesteripohjainen hajoaa 320 asteen lämpötilassa. Myös nokissa ja nostimissa voi esiintyä 260 asteen lämpötiloja jne..
Onkos kukaan raskinut testata koskaan moisia, itsellä vain 850 volvon "positiivinen" ohjaustehostimen elvytyskokeilu, jolloin ääni hiljeni ja vuotokin väheni kunnes volga myytiin parempaan kotiin.....vika ja öljyelvytys tiedossa toki ostajallakin.
Halpaahan tuo näyttäs olevan 20,90e vajaa litra 946 ml . Olisko tämä se paras tai ainakin hiukka kalliimman puoleinen jos vaihtoväli 15-20 000km eikä tuommonen 50 000km kuten voortin eco transiitissa nykypäivänä? .