-87 300D pätkii

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Mau5trap
Viestit: 3
Liittynyt: 08.4.2013 12:46
Paikkakunta: Nokia

-87 300D pätkii

Viesti Kirjoittaja Mau5trap »

Joo, eli ongelmana om603 joka ei jostain syystä käy kaikilla pytyillä. Tyhjäkäynnillä koko auto hytkyy (löytyy videokin jos tarve) ja savuttaa sitä normaalia sinertävää dieselkäryä minkä nämä aina tukkosuuttaan päästää. Kone ei syö nesteitä ja kummatkin pysyvät omilla puolillaan, ei myöskään mitään ylimääräsiä ääniä pidä, mitä nyt selvästi sen käyntiäänestä kuulee että ainakin yksi sylinteri siellä laiskottelee. Ristiriitaa mielenterveydelle aiheuttaa se, että auto pätkii muuten koko ajan, mutta kun kaasun painaa etupuskuriin asti ja kierrokset nousee korvakuulolla about 3000rpm niin kaikki mukit herää ja auto lähtee kun jänis.

Tähänmennessä vikaa etsiessä on vaihdettu molemmat polttoainesuotimet ja ilmansuodatin, ei apuja. Syöttöputkia suuttimien päältä löysätessä kaikki muut paitsi 2 ja 3 sylinterit tuntuvat reagoivan tähän, ainetta kyllä pärskähtelee kaikista.

Mikä mahtaisi olla vikana? :?
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

huonot suuttimet ??

veivaa kokeeks eri pytylle, jos vika muuttaa niin suuttimet pajalle ... jollet muuten raaski

joku laittas 2 T öljyä polttoainesuodattimeen ja käyntiin ensiavuks ...


eikiä sinertävä käry kuulu näihin koneisiin, sekin viittais pissivään suuttimeen
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Mau5trap
Viestit: 3
Liittynyt: 08.4.2013 12:46
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Mau5trap »

Sitä siis meinasinkin että savuttaa sitä dieselkatkua kun on tukossa.

Voisin tänään tuota sylinterien välistä vaihtoa kokeilla, kun tässä vapaapäivä onneksi on. Jos niistä vika löytyy, niin tallissa olis 4kpl toimivia 115bar suuttimia samalla rungolla, hyöväiskö sellasta kokeilla tilalle? Ne tietysti vois lähtä kooällälle vaihtamaan huollettuihin 135 mallisiin jos ei sellaisenaan sovi.
Mau5trap
Viestit: 3
Liittynyt: 08.4.2013 12:46
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Mau5trap »

Kovin on piilossa vika nyt, välillä käy normaalisti mutta kaasuun kun koskee niin röpääminen alkaa taas.. Ei se auta kun tutkia. Mistäs päin tankkia löytyy se suodatin mikä siellä on? Ettei olis se tukossa.

Huomasin että kun kakkosen syöttöputkea löysää, käynti jatkui röpöttävänä, mutta kun sen löysäämisen jälkeen hetkenpäästä kiristo niin käynti hetkeksi muuttui tasaisemmaksi.

Jatketaan.. Jos ei vika meinaa löytyä niin tyypilliseen omaan tapaani varmaan hermostun ja vien joka mokkulan pajalle laitettavaksi. Tuleepahan kerrasta hyvät.
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Eikö tää oo vapari kuten annat ymmärtää teksteistä? Niissä on 115bar suuttimet. Turbossa on 135 sitten.
E46 330D & E46 328i
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Suutinvialta kuullostais, mulla kans pätki, tosin se oli 250D vapari, mutta käynti korjaantui kun hotarilla vaihettiin suuttimet, yks suutin oli rungossa nii tiukkaan ettei sitä saatu auki ollenkaan, hotarin tallissa vaan siirtyi pöydät ja isot ukot, vaan suutin ei irronnu.

Soitappas PPD:lle tai Lintoselle ja kysele koirjaako ne, jollet ajele järvenpäähän tai muualle niitä kärkiä vaihtelemaan.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”