Moottorinvaihto tyssäsi 200d -> 250d
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Moottorinvaihto tyssäsi 200d -> 250d
Koneenvaihto meneillään ja huomattiin just että kytkinakseli on liian pitkä tuossa 4-lovisessa laaatikossa tulee toista senttiä pidemmälle kuin koneen mukana tullessa 5-lovisessa.
Saako tuota 250 konetta passaamaan tuohon 4-loviseen laatikkoon vaihtamalla kytkin/vauhtipyörä 200 koneesta vai pitääkö vaihtaa laatikkokin samaan syssyyn??
Saako tuota 250 konetta passaamaan tuohon 4-loviseen laatikkoon vaihtamalla kytkin/vauhtipyörä 200 koneesta vai pitääkö vaihtaa laatikkokin samaan syssyyn??
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Opel Ascona B 2.2i -76
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Mahtuuko koko paketti taittumaan paikoilleen jos keulaa ei nosta ylös??laineracing kirjoitti:Helpomminhan sen koneen laatikon kanssa vaihtaa kun irrottais kehäpulttausta auton alla...
5-lovinen laatikkoki oli sökö

nyt varmaan häätyy selvittää miten se kytkin ja vauhtipyörä passaa ristiin

S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Opel Ascona B 2.2i -76
Re: Moottorinvaihto tyssäsi 200d -> 250d
Saa, käyvät ristiin.H.Salminen kirjoitti:Saako tuota 250 konetta passaamaan tuohon 4-loviseen laatikkoon vaihtamalla kytkin/vauhtipyörä 200 koneesta vai pitääkö vaihtaa laatikkokin samaan syssyyn??
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Moottorinvaihto tyssäsi 200d -> 250d
No se on hyvä tietää... Ei vaan taida olla kovin hyvä yhdistelmä 5-kone ja tiheä välitysJuMu S kirjoitti:Saa, käyvät ristiin.H.Salminen kirjoitti:Saako tuota 250 konetta passaamaan tuohon 4-loviseen laatikkoon vaihtamalla kytkin/vauhtipyörä 200 koneesta vai pitääkö vaihtaa laatikkokin samaan syssyyn??

Kuinkahan montaa eri mallia 5-vaihteisia laatikoita on olemassa??
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Opel Ascona B 2.2i -76
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Re: Moottorinvaihto tyssäsi 200d -> 250d
Minulla entinen Pupetin 124 ja 4v laatikolla. Oikein mukava tuolla välityksellä. Napakampi kiihtyvyys.H.Salminen kirjoitti:- Ei vaan taida olla kovin hyvä yhdistelmä 5-kone ja tiheä välitys .....
-Kunhan kyytiä antaa.
Jos vähän huutaa ni mitäs tuosta .....kun enimmäkseen 80 rajotuksella ajellaan. Ison peräkärryn kanssa oikein hyvä välitys.
VALMET 5oo -69
Toi on 2-massa vauhtipyörä lyhkäsemmän kytkin akselin askista. tuo menee siihen pitkä akseliseenkin mutta toisimpäin tuo juttu ei tainnut onnistua. Tuo luo vähä mukavempaa kyytiä kun se normi jousitettu kytkin mutta tuo ei kestä mahottomia vääntöjä,pumpun ruuvaukset yms pikkupiristykset se vielä kestää kuitennipotox kirjoitti:no olikos tuo normaali?

Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 01.4.2013 23:00
- Paikkakunta: Keminmaa
toi vauhtipyörä menee pelkästään lyhyt akselisen laatikon kanssa. ite oppiin sen ku kerran olin vaihtamassa laatikkoa niin oli uus loova sitten pitkä akselinen. ihmeteltiin että miks ei mee laatikko paikalleen ennen ku sitten hoksattiin kattoa....Terho P kirjoitti:Toi on 2-massa vauhtipyörä lyhkäsemmän kytkin akselin askista. tuo menee siihen pitkä akseliseenkin mutta toisimpäin tuo juttu ei tainnut onnistua. Tuo luo vähä mukavempaa kyytiä kun se normi jousitettu kytkin mutta tuo ei kestä mahottomia vääntöjä,pumpun ruuvaukset yms pikkupiristykset se vielä kestää kuitennipotox kirjoitti:no olikos tuo normaali?
menee se pitkän akselinkin kanssa
joutu silmälaakeriakin vaihtaan tai lykätä syvemmäs kampuraan ja kytkin käpäliä yms vaihtelemaan. oon ite ainaki joskus saanu laitettua ja MUISTAAKSENI nimenomaan noinpäin

Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]