Startti pyörähtää tyhjää kylmänä

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
akiolm
Viestit: 28
Liittynyt: 28.11.2012 19:23

Startti pyörähtää tyhjää kylmänä

Viesti Kirjoittaja akiolm »

Heti kun ilmat kylmeni 200D:n starttaus alkoi tökkiä. Eli startti ikään kuin pyörähtäisi tyhjää kun kääntää avaimesta. Lähtee kyllä lopulta käyntiin, mutta pitää aika monta kertaa yrittää käynnistää. Sen normaalin "sahaus" äänen sijasta kuuluu vain kerran sellainen pyörähtävä ääni.

Teki tätä viime talvena kovilla pakkasilla, mutta nyt sama juttu välillä vaikka kone on lämmin. Starttiko sitä pitäisi vaihtaa? Jos nyt siitä on kiinni, niin onko tuo ihan mononet osastoa ja onnistuuko "parkkipaikalla vaihto"? On miljuuna nyt niin hilkulla että pitää auto kyllä saada vielä ajoon, mutta korjaamolle tuskin rahatilanne antaa periksi viedä.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

mul o samaa ongelmaa.. olisko johtunu siitä tartin helasta tahi solenoidista jotenkin??
® Mesen linttaklubi
Avatar
klonksvaagen
Viestit: 212
Liittynyt: 27.12.2011 21:28
Paikkakunta: Punaraja

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

Espanjanlaitteessa oli samaa vaivaa. Syynä oli takerteleva solenoidi, joka sitten irrottaessa levisi käsiin.
Startti irti, ehjänä jos onnistuu ja puhdistus ja liikkuville rasvaus.
Tuonne woorumin puolelle kirjoittelinkin, noin puolivälissä sivua.
Avatar
PenaDS
Viestit: 46
Liittynyt: 19.10.2013 12:15
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja PenaDS »

Kovilla pakkasilla voi kai rasvakin aiheuttaa solenoidin "myöhästymistä" hammaskehältä.

Äkkiin tulis mieleen. Irti ja purkuun.
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Vapaakytkimen sisällä siellä on rasvat yms. tönkkinä kylmällä kelillä joten kytkeytymistä ei tapahdu vaan luistaa vain..
Irti ja purkuun.
Näin se on tämänkin vian kanssa.
akiolm
Viestit: 28
Liittynyt: 28.11.2012 19:23

Viesti Kirjoittaja akiolm »

Startissahan se vika oli. Rohkaistuin itse vaihtamaan startin kun auto ei lopulta lähtenyt enää käyntiin. Hain Motonetistä uuden startin (119€ kun palautin vanhan). En tiedä missä vika lopulta startissa oli, mutta taas toimii. Se startin päässä oleva ratas (jolla on varmaan joku virallinen nimi) näytti melko kuluneelta ja solenoidi oli melkoisen hapokkaan näköinen. Kaveri jolta auton ostin väitti että startti oli "juuri" vaihdettu, mutta oli niin hapettuneen näköinen runko, että ikää nyt jokunen vuosi taitoi kuitenkin olla.

Ajoin auton tiilistä ja laudoista itse kyhäämälleni rampille ja aikaa meni n. 1,5 h enkä tosiaan ole mikään expertti autojen kanssa. Vaikeinta oli saada pohjamuovit takaisin paikoilleen. Voi sitä shaissen ja öljyn määrää mitä tippui naamalle.
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Ostajahan voi sanoa et seo vaihettu, ja onki oikeestikki. Mut joku 600tkm ajetusta purkuautosta jonka startti tilttaa taas justiinsa. :lol:
E46 330D & E46 328i
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”