230E 87 automaatti nykii
230E 87 automaatti nykii
jooo eli tuli hommattua tommonen tomaatti mersu ja kun eilen lähdin valoista
hieman kiireemmällä (nilkkasuorana ja kaasupoljin asfaltissa) kiihrytin 150asti niin sen jälkeen on ruvennut nykimään ihan niinkuin joku takoisi vastaan koko ajan kovemmassa vauhdissa enemmän..onkohan vika laatikossa vaiko missä??
hieman kiireemmällä (nilkkasuorana ja kaasupoljin asfaltissa) kiihrytin 150asti niin sen jälkeen on ruvennut nykimään ihan niinkuin joku takoisi vastaan koko ajan kovemmassa vauhdissa enemmän..onkohan vika laatikossa vaiko missä??
Täytyy tunnustaa etten ymmärrä juuri mitään tuollaisten pentsiinimoottorien päälle mutta jos autetaan sen verran eteenpäin etten ole ainakaan koskaan törmännyt automaatin kanssa sen aiheuttamaan kuvatunlaiseen ongelmaan
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
En oikein usko että se lootasta johtuisi... vaan mistäpä tuota tietää... Tarkista nyt vaikka lootan öljyt ensin (seisontajarru päälle, auto käyntiin, käy kaikki vaihteet läpi rauhallisesti, jätä auto käyntiin, tarkista lootan öljyn määrä ja väri, pitäs olla kirkkaanpunaista, ei ruskeaa/mustaa)
-Virranjakajan kansi auki -> putsaus
-Tulpanjohdot on uudet?
-Ilmanputsarin kunto? (ota putsari kokeeksi irti jos vaikka toimisi paremmin)
Käykö paikallaan nätisti? Tyhjäkäynti ei ole muuttunut? Kun kierrokset nostaa hitaasti rajoittajaan asti, toimiiko kunnolla vai pätkiikö jollain kierroksilla? Nopea kaasun polkaisu tekee mitä?
-Virranjakajan kansi auki -> putsaus
-Tulpanjohdot on uudet?
-Ilmanputsarin kunto? (ota putsari kokeeksi irti jos vaikka toimisi paremmin)
Käykö paikallaan nätisti? Tyhjäkäynti ei ole muuttunut? Kun kierrokset nostaa hitaasti rajoittajaan asti, toimiiko kunnolla vai pätkiikö jollain kierroksilla? Nopea kaasun polkaisu tekee mitä?
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Hmm, ei kyllä tosiaankaan kuullosta vaihteisto-ongelmalta...
Käyhän nuo Sivosen jutut läpi + laita bensan sekaan laitettavaa puhdistusainetta tankkiin. Kuullostaa lähinnä siltä että jossain olisi tukos.
Lisäksi kannattaa tarkastaa että tuleeko tankkiin liikaa alipainetta bensa ei liiku niin sutjakkaasti.
Tarkasta myös bensapumppujen toiminta.
Käyhän nuo Sivosen jutut läpi + laita bensan sekaan laitettavaa puhdistusainetta tankkiin. Kuullostaa lähinnä siltä että jossain olisi tukos.
Lisäksi kannattaa tarkastaa että tuleeko tankkiin liikaa alipainetta bensa ei liiku niin sutjakkaasti.
Tarkasta myös bensapumppujen toiminta.
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
virranjakajan kansi puhdistettu ei ollu kuin kahdessa käpälässä hyvin vähän hapettumaa..tulpanjohdot ostin uudet ei vaikutusta!!ilmanputsarin ostin uuden ei vaikutusta!!Sivonen kirjoitti:En oikein usko että se lootasta johtuisi... vaan mistäpä tuota tietää... Tarkista nyt vaikka lootan öljyt ensin (seisontajarru päälle, auto käyntiin, käy kaikki vaihteet läpi rauhallisesti, jätä auto käyntiin, tarkista lootan öljyn määrä ja väri, pitäs olla kirkkaanpunaista, ei ruskeaa/mustaa)
-Virranjakajan kansi auki -> putsaus
-Tulpanjohdot on uudet?
-Ilmanputsarin kunto? (ota putsari kokeeksi irti jos vaikka toimisi paremmin)
Käykö paikallaan nätisti? Tyhjäkäynti ei ole muuttunut? Kun kierrokset nostaa hitaasti rajoittajaan asti, toimiiko kunnolla vai pätkiikö jollain kierroksilla? Nopea kaasun polkaisu tekee mitä?
paikallaan käy ihan nätisti tyhjäkäynti noin 1000rpm kun nostaa kierrokset tasaisesti tappiinsa käynti ei muutu välillä eikä pätki!! kaasunpolkaisu pohjaan nopeesti ja kerralla ylös niin kierrokset tipahtaa nätisti siihen 1000rpm.. niin ja ostin tankiinkin jotain järjestelmänpuhdistusainetta ja ajelin noin 50 kilsaa eikä vaikutusta!! automaatti öljyt tarkastin käytin vaihteetläpi seisontajarrupäällä ja annoin auton käydä tarkastin öljyn niin se oli alarajassansa ..ja öljy oli kirkasta punasta..laatikko oli 50km ajonjäljiltä siis kuumana!!
Jep, kuumana katsotaan öljyt. Sais olla varmaan pinta vähä ylempänä, joskobelco kirjoitti:automaatti öljyt tarkastin käytin vaihteetläpi seisontajarrupäällä ja annoin auton käydä tarkastin öljyn niin se oli alarajassansa ..ja öljy oli kirkasta punasta..laatikko oli 50km ajonjäljiltä siis kuumana!!
kuumana on vaan alarajassa. Paljonkohan se nyt olikaan ylä- ja alamerkin väli nuin niinkuin litroissa...
Pro HVM
bensapumput raksuttaa olevinaan normaalisti ..paineista en tiedä kun aukaisee korkin niin suhahtaa!! kokeilin ajaa ilman korkkiakin mutta ei vaikutusta!!dry kirjoitti:Hmm, ei kyllä tosiaankaan kuullosta vaihteisto-ongelmalta...
Käyhän nuo Sivosen jutut läpi + laita bensan sekaan laitettavaa puhdistusainetta tankkiin. Kuullostaa lähinnä siltä että jossain olisi tukos.
Lisäksi kannattaa tarkastaa että tuleeko tankkiin liikaa alipainetta bensa ei liiku niin sutjakkaasti.
Tarkasta myös bensapumppujen toiminta.
Eli rupeaa nykimään (vaihteesta riippumatta) yli 60 nopeudella...
Kokkeilehan pakkokakkosella ja pakkokolmosella alkaako nyintä jonkin tietyn kierrosluvun jälkeen vai tietyssä nopeudessa
Eli siis kakkosella vaikka 80 asti ja sitten kolmosella 80 (tai niin pitkälle kunnes nykiminen alkaa...)
Kokkeilehan pakkokakkosella ja pakkokolmosella alkaako nyintä jonkin tietyn kierrosluvun jälkeen vai tietyssä nopeudessa
Eli siis kakkosella vaikka 80 asti ja sitten kolmosella 80 (tai niin pitkälle kunnes nykiminen alkaa...)
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
dry kirjoitti:Eli rupeaa nykimään (vaihteesta riippumatta) yli 60 nopeudella...
Kokkeilehan pakkokakkosella ja pakkokolmosella alkaako nyintä jonkin tietyn kierrosluvun jälkeen vai tietyssä nopeudessa
Eli siis kakkosella vaikka 80 asti ja sitten kolmosella 80 (tai niin pitkälle kunnes nykiminen alkaa...)
rupee nykimään ehkä tossa 2000rpm kohdilla vaihteesta riippumatta!
Katoppas minkä merkkinen virranjakajan kansi on? Onko kannen sisällä harmaata napojen välillä? Jos kansi on a'la Italia tai muu kuin Bosch, vika voi olla siinä. Kokemusta on...kobelco kirjoitti:dry kirjoitti:Eli rupeaa nykimään (vaihteesta riippumatta) yli 60 nopeudella...
Kokkeilehan pakkokakkosella ja pakkokolmosella alkaako nyintä jonkin tietyn kierrosluvun jälkeen vai tietyssä nopeudessa
Eli siis kakkosella vaikka 80 asti ja sitten kolmosella 80 (tai niin pitkälle kunnes nykiminen alkaa...)
rupee nykimään ehkä tossa 2000rpm kohdilla vaihteesta riippumatta!
HVM kirjoitti:Katoppas minkä merkkinen virranjakajan kansi on? Onko kannen sisällä harmaata napojen välillä? Jos kansi on a'la Italia tai muu kuin Bosch, vika voi olla siinä. Kokemusta on...
Kivoja nuo bentsiinillä käyvät autot Sorry, en malttanut....
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Eli siis voisimme arvella vian johtuvan joko:
- Polttoaineen syötöstä
- Ilman syötöstä
- Sähkön syötöstä
Kiinnitin huomiota tuohon tyhjäkäyntiin, onko se siis lämpimänäkin tuon n. 1000 rpm? Mielestäni normaalin tyhjäkäynnin pitäisi olla 600 - 800 rpm lämpimänä (vaihde P:llä tai N:llä).
- Polttoaineen syötöstä
- Ilman syötöstä
- Sähkön syötöstä
Kiinnitin huomiota tuohon tyhjäkäyntiin, onko se siis lämpimänäkin tuon n. 1000 rpm? Mielestäni normaalin tyhjäkäynnin pitäisi olla 600 - 800 rpm lämpimänä (vaihde P:llä tai N:llä).
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
dry kirjoitti:Eli siis voisimme arvella vian johtuvan joko:
- Polttoaineen syötöstä
- Ilman syötöstä
- Sähkön syötöstä
Kiinnitin huomiota tuohon tyhjäkäyntiin, onko se siis lämpimänäkin tuon n. 1000 rpm? Mielestäni normaalin tyhjäkäynnin pitäisi olla 600 - 800 rpm lämpimänä (vaihde P:llä tai N:llä).
tyhjäkäynti vapaalla on noin 1000rpm ja pykälä päällä jarru pohjassa noin800rpm
Aivan liian korkeet kierrokset automaagillekobelco kirjoitti:dry kirjoitti:Eli siis voisimme arvella vian johtuvan joko:
- Polttoaineen syötöstä
- Ilman syötöstä
- Sähkön syötöstä
Kiinnitin huomiota tuohon tyhjäkäyntiin, onko se siis lämpimänäkin tuon n. 1000 rpm? Mielestäni normaalin tyhjäkäynnin pitäisi olla 600 - 800 rpm lämpimänä (vaihde P:llä tai N:llä).
tyhjäkäynti vapaalla on noin 1000rpm ja pykälä päällä jarru pohjassa noin800rpm
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
hmm, kävisiköhän kone liian rikkaalla...
...mikä voisi viitata siihen, että:
- jos katti (vähäpäästöinen) niin lambda-anturi voi antaa viallista tietoa.
Anturin johdon liitos on muistaakseni vänkärin penkin edessä/alla, sen voi irroittaa ja käydä ajamassa lenkki oire jatkuu=ei vikaa anturissa.
- jossain voi olla ilmavuoto tai tukos tarkasta koneeseen menevät ilmaputket (ennen ja jälkeen putsarin).
Tarkasta nyt vielä kerran että tulpat ja johdot ovat kunnolla kiinni käynnistä kone hämärällä ja katso iskeekö joku tulpanjohto läpi salamointia konehuoneessa.
Et ilmeisesti ole koskenut tyhjäkäynnin säätöihin?
...mikä voisi viitata siihen, että:
- jos katti (vähäpäästöinen) niin lambda-anturi voi antaa viallista tietoa.
Anturin johdon liitos on muistaakseni vänkärin penkin edessä/alla, sen voi irroittaa ja käydä ajamassa lenkki oire jatkuu=ei vikaa anturissa.
- jossain voi olla ilmavuoto tai tukos tarkasta koneeseen menevät ilmaputket (ennen ja jälkeen putsarin).
Tarkasta nyt vielä kerran että tulpat ja johdot ovat kunnolla kiinni käynnistä kone hämärällä ja katso iskeekö joku tulpanjohto läpi salamointia konehuoneessa.
Et ilmeisesti ole koskenut tyhjäkäynnin säätöihin?
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
ostin muuten ne tulpanjohdot ihsn uudet eikä vaikuttanut mutta pitää katella huomenna noita muita juttuja!!enkä oo kajonnut säätöihin (viellä)dry kirjoitti:hmm, kävisiköhän kone liian rikkaalla...
...mikä voisi viitata siihen, että:
- jos katti (vähäpäästöinen) niin lambda-anturi voi antaa viallista tietoa.
Anturin johdon liitos on muistaakseni vänkärin penkin edessä/alla, sen voi irroittaa ja käydä ajamassa lenkki oire jatkuu=ei vikaa anturissa.
- jossain voi olla ilmavuoto tai tukos tarkasta koneeseen menevät ilmaputket (ennen ja jälkeen putsarin).
Tarkasta nyt vielä kerran että tulpat ja johdot ovat kunnolla kiinni käynnistä kone hämärällä ja katso iskeekö joku tulpanjohto läpi salamointia konehuoneessa.
Et ilmeisesti ole koskenut tyhjäkäynnin säätöihin?
imusarjan ja ruiskun välissä oleva kumikaulus kannattaa myös tarkistaa, josko on päässyt haperoksi ja vuotaa sieltä.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Valitettavasti minä en tiedä mikä anturi se on.kobelco kirjoitti:missähänpäin se sijaitsee??mjo33400 kirjoitti:Eikös konehuoneessa ollut jokin lämpöanturi, joka vaikuttaa rikastinsuuttimen toimintaan ( 30 astetta ), jos siinä on vikaa. Ota anturi irti ja kokeile kun kone on lämmin.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Voit ottaa kylmäkäynnistyssuuttimelta johdon irti. Se on imusarjan etuosaan menevä johto, jonka päässä on sininen possilainen liitin (neliönmuotoinen liitin, kokoa noin sentti kertaa sentti).
Yleensä kylläkin rikkaalla käyvä kone puutuu ilman potkimisia, laihalla käyvä nykii... No kannattaa se silti kokeilla, kun ei se mitään maksa.
Yleensä kylläkin rikkaalla käyvä kone puutuu ilman potkimisia, laihalla käyvä nykii... No kannattaa se silti kokeilla, kun ei se mitään maksa.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
joo mersu sippas sitten toissapäivän pihamaahan!! tulin ajosta ja seisoi yöseudun parkissa niin eipä aamulla käynnistynytkäänsä kunnolla käy vaivalloisesti... no siinä aikani kattelin ja tupakoin niin ainakiin virranjakajan alipainesäädin suhisee läpikun sinne puhaltelee/imeskelee, kalvo varsin revennyt...tilasin uuden ja tulee huomenna, saa nähdä vaikuttaako siihen nykimiseenkin??
moni liian korkee tyhjäkäynti on korjaantunu kun katsoo että kaasuläpän rungossa oleva kytkin ottaa kosketusta ja täten kykenee eculle lertomaan että tarvis tyhjäkäyntii.
Se on kolme johtonen.....tyhjäkäynti,osakaasu,täyskaasu.Semmosia komentoja antelee.
Yleismittari käteen ja tutkimaan,sen liitin löytyy pa-paineensäätimen vierestä,1 pytyn imutorven kyljessä kiinni.
Se on kolme johtonen.....tyhjäkäynti,osakaasu,täyskaasu.Semmosia komentoja antelee.
Yleismittari käteen ja tutkimaan,sen liitin löytyy pa-paineensäätimen vierestä,1 pytyn imutorven kyljessä kiinni.
230TE vm.86 Koirankoppi