400E käyntihäiriö

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
jarnox
Viestit: 66
Liittynyt: 25.8.2007 14:44

400E käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja jarnox »

elikkäs tuli hommattua käyntihäiriöinen 400 vm93

kahet sylinterit mykkänä kummaltakin puolelta edestä ei vaikutusta vaikka tulpan johdot ottaa käydessä irti..

tutkittu

-puristuset 13,5bar
-suuttimet nostin irtaalleen kaikki ruiskuttaa.
-kipinä tulee
-johtosarjan joku kötöstelly tehä joskus
-venttiili kopat käytin pois ei mitään erikoista

ei oikein muilta juttua löytyny ku lueskelin
Avatar
Tabuli
Viestit: 605
Liittynyt: 19.2.2006 21:05
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Ei sittenkää..
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Meleko mielenkiintoinen oire, jos bensaa, kipinää ja puristusta tulee, mutta ei käy :roll:

Äkkiä sanoisin että sitä kipinää vaan ei tule kuitenkaan niihin kahteen sylinteriin...tai ne kipunat ei ole oikeassa kohdassa. Virranjakajat ok? Ne saa vaihtaa vuosittain muutenkin, kun ottavat itseensä meleko herkästi.

Ja jos johtoja sepitty omatoimisesti, eikä näytä ihan onnistuneelta, niin ehkä niistä lähtisin ensimmäisenä! Suurin osa tämän ikäluokan V8 mersuista oireilee niiden hemmetin luonnossa hajoavien eko-johtojen takia, ja paljon on vaihdettu turhia kalliita osia piuhojen takia :evil: Ja sitten se sytkäboxi....
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
jarnox
Viestit: 66
Liittynyt: 25.8.2007 14:44

niin on

Viesti Kirjoittaja jarnox »

neljä pyttyä pimeenä.. komeen kipinän se kyllä antaa irto tulpalla..
sytyn ajoitusta minäkin epäilen..
jakajan kannet edellinen omista vaihtanu

tuota syttytyksen piirikaaviota kahtelin niin on kampiakselin ja nokan anturit mitäs ne mittailee/ajottaa ku on tavalliset jakajat :roll:

pittää huomenna kokeilla näyttääkö tuo autocomin testeri mittään.

tämä on tämmöstä höpöttelyä ku autoista en mittää ymmärrä... :(

kiitosta avuista kumminkii
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mittaa tulpanhattujen vastus.
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Onko virranjakajien sisälle kurkattu? Tuntuvat hapettuvan aika nopiaan, joten katso nuo läpi ja vähänsantapaperilla hieman kirkkaiksi.

Tuossa 500:ssa kun harvakseltaan käyttelee, niin kerran vuoteen saa putsailla virranjakajat, kun alkaa pätkiä.
W124 500E
W903 316cdi
jarnox
Viestit: 66
Liittynyt: 25.8.2007 14:44

edetty pikkusen

Viesti Kirjoittaja jarnox »

nyt sain pyörimään kaikilla oli tulpan johdot ristissä.
huonosti pelaa kiihdyttäessä nykii eikä siellä kyllä oo tehojakaan kun 300 dieselin verran :o

jakajankannet oli kuin uudet
johtosarjaa mittailin kytkentä kaavion mukaan niin oli sen verran väärin kytketty että toisen nokan ajotussolenoidin johto meni siihen kaksnapaseen lämpöanturiin ja lämpö anturin johto ajoitussolenoidille.. muutin mutta ei vaikutusta asiaan..

sitten se nelinapanen lämpöanturi vuotaa nestettä sieltä pinnien juuresta ei minusta pitäs olla etes mahdollista ku eikös se anturi osa oo messinkinen umpi möykky :shock: ja käy pistokekkiin neljään eri asentoon..

saako vikakoodeja nollattua sain luettua ne sillä vilkku systeemillä näytti joka paikkaan vikoja

huomenna purkaa imusatsi pois ja tutkia se kaasuläppä kotelo
jarnox
Viestit: 66
Liittynyt: 25.8.2007 14:44

400E käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja jarnox »

uus johto sarja paikallaan. tyhjä käynti parani pyörii tasasesti.. edelleen kaasulla rupeaa röpöttämään ihan ku ei sais ainetta tarpeeks..

kaasuläppä kotelon avasin kaasuläppää kun kääntää niin ei liiku muutaku läppä onko siellä toisessa päässä kaasuläpän asento anturi kuulusko sen liikkua mukana???
Ozzyy
Viestit: 15
Liittynyt: 08.1.2013 13:06
Paikkakunta: Hämeenkoski

Itellä käyntihäiriöinen E420 vm.94

Viesti Kirjoittaja Ozzyy »

Tämä yksilö kävi koodien luvussa ja viaksi paljastui tyyppivika kaasuläppä/sen huonot johdotukset, eikä korjaantunu vaikka johdotin sen uusiks tai sitten on menny joku niistä 11piuhasta sekasin tinauksessa :(

Luetuta jollain STARin omistajalla viat, sillä vilkkuvalolla ei saa tarkkoja vikatietoja.
jarnox
Viestit: 66
Liittynyt: 25.8.2007 14:44

400E käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja jarnox »

itellä oli piuhat ihme kyllä kunnossa.. voiku ois stari jollain täällä päin...

mutta se kaasuläpän toiminta vielä mietityttää??
jarnox
Viestit: 66
Liittynyt: 25.8.2007 14:44

e400

Viesti Kirjoittaja jarnox »

purin kaasuläppä kotelon akselin päästä anturin eipä siellä mitään erikoista näkyny kaippa sen ei kuulu liikkua mukana rautakiekon missä se vipu joka nojaa siihen stoppariin :roll:

no huomenna laitan kasaan ja kokeilen..

imusarjaan menevät kummallekkiin puolelle 10mm reijällä olevat putket toisen vaihdoin jo aikasemmin ku oli murtunu ja ei pelannu tyhjäkäyntikään..
toisessakiin oli murtuma juuressa ja sytkäpoksille menevä letku oli kovettunu
se varmaan kyllä katkes imusarjaa nostaessa.. vaihtelen nuo putket

nostajien putkiin onko o renkaitten kokoa tiedossa vai pitääkö nyt suosiolla laittaa ne mersun kalliit vihreet renkut
jarnox
Viestit: 66
Liittynyt: 25.8.2007 14:44

400E käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja jarnox »

Merssu liikkeestä uudet o-renkaat hommasin ne on vaihdettu.
imusarjan laittelin paikalleen ja murtuneita letkuja vaihtelin.

käyntihäiriö jatkuu ja sen verran sain pahemmaks että tyhjäkäynti on yli tonnin :lol: sytkäboksilta ottaan alipaine letkun poikkeen niin tyhjäkäynti tippuu.. letkunpää tulpassa..

varmaan ruettava kahtelemmaan jostain kannet,pyöriät,tulpanjohot.

pitääkö olla hienot kalliit bossilaiset vai kelpaako tuolle halvin mikä löytyy :o
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Kyllä se valitettavasti taitaa olla näiden kans et pitää olla laadukasta, varsinki syttyosat, ku tuntuu et nämä vanhemmat syö nuita ku näkkäriä jos halpisosaa laittaa... :lol:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”