Termostaatti pähkäilyä

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
H.Salminen

Termostaatti pähkäilyä

Viesti Kirjoittaja H.Salminen »

Asiaan...

Vaihdoin vuosi sitten termarin Behrin 87 asteiseen kun ei auto lämmennyt pakkasilla ihan niinkuin olisi pitänyt... No eipä lämmennyt sen jälkeenkään. Yli 25 asteen pakkasella maantiellä ei kone lämmennyt edes 80 asteeseen elikkä uusikin termari vuoti ohi, myös lämmityksessä ollessa ylävesiletku lämpeni.

Nyt sitten tuli taas kylmä talven myötä ja päätin kokeilla wahlerin 92 asteista termaria. Lämmityksessä ollessaan ylävesiletku lämpenee vieläkin, mutta ajossa on huomattavasti lämpimämpi. Ei ole ollut vielä kuin parinkympin pakkasia ja koneen lämpö tuolla kelillä maantiellä oli viisarin verran yli 80 ja kaupunki ajossa parin viisarin verran yli 80.

Onko termarin tarkoitus päästää ohi hiukan nestettä vai ei?? Se kuula ilmeisesti pitäisi sulkeutua nesteen virtauksesta vai? Kone on M102.
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
huuksa

Viesti Kirjoittaja huuksa »

minunmielestä kaikki ok
H.Salminen

Tuo vain ihmetyttää kun edellisissä autoissa joissa on termostaatti ollut ylävesiletkun päässä ei ole nesteet lämmennyt syylärissä eikä ylävesiletkussa kun auto on ollu roikassa.
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
nollajakari

Viesti Kirjoittaja nollajakari »

Se reikä pitää yllä pientä kiertoa että termari pystyisi tunnistamaan lämpötilan. Pikku kuula on ilmeisesti sitä varten että reikä pysyisi auki.
H.Salminen

nollajakari kirjoitti:Se reikä pitää yllä pientä kiertoa että termari pystyisi tunnistamaan lämpötilan. Pikku kuula on ilmeisesti sitä varten että reikä pysyisi auki.
Minä olin siinä uskossa että siitä pääsee ilma läpi ettei tuu ilmalukkoa jolloin termari ei aukea ollenkaan. Eikö neste lämpene vaikkei se kierräkkään??

Naapurin ukko oli johonki mersuun vaihtanu termarin jossa ei ollu tuota reikää niin se keitti. Reiän porauksella alkoi pelaamaan.
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
richarttos

Viesti Kirjoittaja richarttos »

H.Salminen kirjoitti:
nollajakari kirjoitti:Se reikä pitää yllä pientä kiertoa että termari pystyisi tunnistamaan lämpötilan. Pikku kuula on ilmeisesti sitä varten että reikä pysyisi auki.
Minä olin siinä uskossa että siitä pääsee ilma läpi ettei tuu ilmalukkoa jolloin termari ei aukea ollenkaan. Eikö neste lämpene vaikkei se kierräkkään??

Naapurin ukko oli johonki mersuun vaihtanu termarin jossa ei ollu tuota reikää niin se keitti. Reiän porauksella alkoi pelaamaan.
Taitaapi termostaatin runko johtaa enemmän lämpöä verrattuna mitä nestettä kulkee ilmareiän läpi...
204.201
EX 124.083
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”