Asiaan...
Vaihdoin vuosi sitten termarin Behrin 87 asteiseen kun ei auto lämmennyt pakkasilla ihan niinkuin olisi pitänyt... No eipä lämmennyt sen jälkeenkään. Yli 25 asteen pakkasella maantiellä ei kone lämmennyt edes 80 asteeseen elikkä uusikin termari vuoti ohi, myös lämmityksessä ollessa ylävesiletku lämpeni.
Nyt sitten tuli taas kylmä talven myötä ja päätin kokeilla wahlerin 92 asteista termaria. Lämmityksessä ollessaan ylävesiletku lämpenee vieläkin, mutta ajossa on huomattavasti lämpimämpi. Ei ole ollut vielä kuin parinkympin pakkasia ja koneen lämpö tuolla kelillä maantiellä oli viisarin verran yli 80 ja kaupunki ajossa parin viisarin verran yli 80.
Onko termarin tarkoitus päästää ohi hiukan nestettä vai ei?? Se kuula ilmeisesti pitäisi sulkeutua nesteen virtauksesta vai? Kone on M102.
Termostaatti pähkäilyä
-
Termostaatti pähkäilyä
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Opel Ascona B 2.2i -76
-
-
-
Minä olin siinä uskossa että siitä pääsee ilma läpi ettei tuu ilmalukkoa jolloin termari ei aukea ollenkaan. Eikö neste lämpene vaikkei se kierräkkään??nollajakari kirjoitti:Se reikä pitää yllä pientä kiertoa että termari pystyisi tunnistamaan lämpötilan. Pikku kuula on ilmeisesti sitä varten että reikä pysyisi auki.
Naapurin ukko oli johonki mersuun vaihtanu termarin jossa ei ollu tuota reikää niin se keitti. Reiän porauksella alkoi pelaamaan.
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Opel Ascona B 2.2i -76
-
Taitaapi termostaatin runko johtaa enemmän lämpöä verrattuna mitä nestettä kulkee ilmareiän läpi...H.Salminen kirjoitti:Minä olin siinä uskossa että siitä pääsee ilma läpi ettei tuu ilmalukkoa jolloin termari ei aukea ollenkaan. Eikö neste lämpene vaikkei se kierräkkään??nollajakari kirjoitti:Se reikä pitää yllä pientä kiertoa että termari pystyisi tunnistamaan lämpötilan. Pikku kuula on ilmeisesti sitä varten että reikä pysyisi auki.
Naapurin ukko oli johonki mersuun vaihtanu termarin jossa ei ollu tuota reikää niin se keitti. Reiän porauksella alkoi pelaamaan.
204.201
EX 124.083
EX 124.083