Nyt sammu johtotähti, jätkä kävelemään lähti.
Nyt sammu johtotähti, jätkä kävelemään lähti.
MB -91 300TE 24v
-Sammu yhtäkkiä kesken ajon kun olin tulossa töihin.
Senverran kerkisin kattomaan että pensaa tulee (haisee) ja löisi niinkuin takaisin imusarjaan (pussahtelee imusarjanpuolelta startatessa)
Eli olisiko jotenkin sytytyksseen liittyvää vikaa?
Esim: nokka-akselin asennontunnistin?
Hyviä vinkkejä otetaan vastaan.
-Sammu yhtäkkiä kesken ajon kun olin tulossa töihin.
Senverran kerkisin kattomaan että pensaa tulee (haisee) ja löisi niinkuin takaisin imusarjaan (pussahtelee imusarjanpuolelta startatessa)
Eli olisiko jotenkin sytytyksseen liittyvää vikaa?
Esim: nokka-akselin asennontunnistin?
Hyviä vinkkejä otetaan vastaan.
Viimeksi muokannut Tulppo, 21.9.2012 20:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- 91 300TE-24 , -85 250D , 01 320 CDI
Ei oo riemulla rajaa, kun saa Mersulla ajaa.
Ei oo riemulla rajaa, kun saa Mersulla ajaa.
virranjakajan kansi ja pyörijä tullut matkansa päähän. Tekee just tolleen. Välil possahtelee ja hytkyy. Ja saattaa huomenna käynnistyä tuosta vaan ja toimia taas kuukausia.
nimim. kok. Löyt.
pyörijä näyttää vastusarvoa 1000ohm vaikka se ei ole ehjä vaan koko helvetin nokka on irti. BREMI laatua ikää 7kk ja 5000km.
kansi on hyvin vähäisissä määrin hapettunut, ei toimi.
nämä Bosch vuodelta 1997 on toimivat pelit! Nämä minulla on takakontissa varaosina mukana aina.
Niin ja älä ikinä osta bremiä vaan käytä se 50% enemmä rahaa boschiin! ne kestää.
nimim. kok. Löyt.
pyörijä näyttää vastusarvoa 1000ohm vaikka se ei ole ehjä vaan koko helvetin nokka on irti. BREMI laatua ikää 7kk ja 5000km.
kansi on hyvin vähäisissä määrin hapettunut, ei toimi.
nämä Bosch vuodelta 1997 on toimivat pelit! Nämä minulla on takakontissa varaosina mukana aina.
Niin ja älä ikinä osta bremiä vaan käytä se 50% enemmä rahaa boschiin! ne kestää.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Onko auto joka päiväisessä ajossa? Myös pelkkä seisonta on myrkkyä M103/300-24 M104 moottoreille noiden syttylaitteiden suhteen. Eli ei välttämättä tarvi vaihtaa mitään jos on vaan kerääntynyt kosteutta sinne jakajankanteen, mitä yleensä tulee näin syksyisin ja keväisin jos auto seisoo useamman päivän. Tyyppivika ja todettu useamman mallin kanssa missä syttyvermeet muuten kuosissa...
Viimeksi muokannut sonikki, 21.9.2012 19:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Mulla riitti vähempikin seisonta ja rupes temputtaa tietenkin justiisa ku ostaja tuli kattomaan autoa. Mukava yrittää selittää asiasta tietämättömälle että tää nykiminen ja pauke johtuu ainoastaan siitä että auto seisonu pari viikkoa ku en kerenny alkaa kuivaamaankaan ku ostaja oli jo pihalla ku itse olin vasta tulossa heltsingistäSergey kirjoitti:jep 4 viikon seisonta jo tekee tota.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Kumiletkuja ei ole irti ja kipinää tulee tulpanpäästä.
Olisko kampiakselinimpulssianturi?
nää sähköhommat on minulle vähän niinkuin hepreaa, eli mitataanko impulssi anturin oomit miten? olisiko näin? mittarin toinenpää aturin toiseenliitäntäpintaan ja toinen taas toiseen ja tällöin mittarissapitäisi näkyä KO oomi lukema olettaen että mittarin "asetukset on ruuvattu oikeaan kohtaan. silla näin mitattuna nokka-akselin anturi antaa likeman 1000 ohmia ja marteillin sivuilla KO anturi ilmoitetaan 1200 ohmiseksi.
Tosin eikös tuon nokka-akselin anturin pitäisi vaikuttaa vain esim kiihdytystilanteessa, säätäen ennakkoa?
niin ja misä se kampiakselin anturi sijaitsee (varmaankin jossain lähellä kampiakselia )
Olisko kampiakselinimpulssianturi?
nää sähköhommat on minulle vähän niinkuin hepreaa, eli mitataanko impulssi anturin oomit miten? olisiko näin? mittarin toinenpää aturin toiseenliitäntäpintaan ja toinen taas toiseen ja tällöin mittarissapitäisi näkyä KO oomi lukema olettaen että mittarin "asetukset on ruuvattu oikeaan kohtaan. silla näin mitattuna nokka-akselin anturi antaa likeman 1000 ohmia ja marteillin sivuilla KO anturi ilmoitetaan 1200 ohmiseksi.
Tosin eikös tuon nokka-akselin anturin pitäisi vaikuttaa vain esim kiihdytystilanteessa, säätäen ennakkoa?
niin ja misä se kampiakselin anturi sijaitsee (varmaankin jossain lähellä kampiakselia )
- 91 300TE-24 , -85 250D , 01 320 CDI
Ei oo riemulla rajaa, kun saa Mersulla ajaa.
Ei oo riemulla rajaa, kun saa Mersulla ajaa.
No niin, anturi löytyi, vielä kun joku neuvoisi kuin ko anturi mitataan onko rikki? Sen verran silmämääräisesti tutkailin että anturi oli päästänsä saanut kipeää eli kulahtanut iso lovi, laitan kuvan kohta.
vähän tuli kännykällä huono kuva mutta kyllä siitä nyt sen näkee että kulunut on, noin 2mm ura.
vähän tuli kännykällä huono kuva mutta kyllä siitä nyt sen näkee että kulunut on, noin 2mm ura.
Viimeksi muokannut Tulppo, 22.9.2012 18:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- 91 300TE-24 , -85 250D , 01 320 CDI
Ei oo riemulla rajaa, kun saa Mersulla ajaa.
Ei oo riemulla rajaa, kun saa Mersulla ajaa.
nyt luulen löytäneeni vian.
nokka akselin ohmi väli on 900-1600 ja mitattu 989
kampiakselin vastaava on 680-1200 ja mitattu 85
eli kampiakselin anturi paskana on mun diaknoosi, ainakin siihen saakka kun saan sen vaihdettua ja totean että ei se auttanutkaan
nokka akselin ohmi väli on 900-1600 ja mitattu 989
kampiakselin vastaava on 680-1200 ja mitattu 85
eli kampiakselin anturi paskana on mun diaknoosi, ainakin siihen saakka kun saan sen vaihdettua ja totean että ei se auttanutkaan
- 91 300TE-24 , -85 250D , 01 320 CDI
Ei oo riemulla rajaa, kun saa Mersulla ajaa.
Ei oo riemulla rajaa, kun saa Mersulla ajaa.
M 104 mallissa (tai ainakin tässä ) on nokka-akselin anturi edessä ylhäällä.
Ja kampiakselin anturi edessä alhaalla (kuva).
ja jos nyt oikein osasin suomentaa tuota manuaaliani niin ECUhan sitä sytytyksenajoitusta säätelee mutta yksi tärkeä tieto tuota varten tulee kampianturilta.
Ja kampiakselin anturi edessä alhaalla (kuva).
ja jos nyt oikein osasin suomentaa tuota manuaaliani niin ECUhan sitä sytytyksenajoitusta säätelee mutta yksi tärkeä tieto tuota varten tulee kampianturilta.
- 91 300TE-24 , -85 250D , 01 320 CDI
Ei oo riemulla rajaa, kun saa Mersulla ajaa.
Ei oo riemulla rajaa, kun saa Mersulla ajaa.
No näinhän se meni että eihän se vika siellä ollut vaikka olin niin sat...nan varma '
Sergeyn diaknoosi virranjakajan pyörijän nokka-akselin kiinnike on katkennut, piti paikaansa. Kiitos vinkistä.
Se jäi kummastuttamaan että kun koitin tulpan irrottamalla että tuleeko kipinää ja tuli että, pääsikö se jotenkin kuitenkin pyörimään mukana ja kun kannen avas niin tippu alas vai satuinko vain ottamaan sen ainoan tulpan irti johonka tuli virtaskaa
Sergeyn diaknoosi virranjakajan pyörijän nokka-akselin kiinnike on katkennut, piti paikaansa. Kiitos vinkistä.
Se jäi kummastuttamaan että kun koitin tulpan irrottamalla että tuleeko kipinää ja tuli että, pääsikö se jotenkin kuitenkin pyörimään mukana ja kun kannen avas niin tippu alas vai satuinko vain ottamaan sen ainoan tulpan irti johonka tuli virtaskaa
- 91 300TE-24 , -85 250D , 01 320 CDI
Ei oo riemulla rajaa, kun saa Mersulla ajaa.
Ei oo riemulla rajaa, kun saa Mersulla ajaa.
Onnittelut. Joillai on välilä heleppojaki vikoja. Miekii oon harjotellu virranjakajan kannen kuivausta jonkun kerran tuossa omassa. Ekala kerrala piti hinata tieltä kotiin, kun minkäänlaista työkaluu ei ollu mukana, enkä etes ollu varma, miten koko homman piäsöö näkemään ja aukasemaan. Ei tullu aikasemmin sinne muovikopan alle vilikuiltuu.
Hyvä että selvis. Otappa kuvia risoista osista! kiinnostaa kovasti, ei ole kenelläkää kuvia viel ollu!Tulppo kirjoitti:No näinhän se meni että eihän se vika siellä ollut vaikka olin niin sat...nan varma '
Sergeyn diaknoosi virranjakajan pyörijän nokka-akselin kiinnike on katkennut, piti paikaansa. Kiitos vinkistä.
Se jäi kummastuttamaan että kun koitin tulpan irrottamalla että tuleeko kipinää ja tuli että, pääsikö se jotenkin kuitenkin pyörimään mukana ja kun kannen avas niin tippu alas vai satuinko vain ottamaan sen ainoan tulpan irti johonka tuli virtaskaa
kyl se pyörii siel suunillee mukana.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Tulpolle vielä kerran. Se kammenanturi siellä akselin etupäässä hihnapyörällä ei vaikuta koneen käyntiin. Takana on vauhtipyörällä toinen, se vaikuttaa. Imunokan etupäässä on vielä oma anturinsa moniventtiilisissä.
Mulla katkes M103:n jakajan napa. Rautametallista sintraamalla(?) valmistettu suht huokoinen ja heppoinen osa. Korjaantui hopeajuotoksella ja toimi vielä seuraavallakin omistajalla. Myös alumiinisia napoja on vissiin ollut.
Mulla katkes M103:n jakajan napa. Rautametallista sintraamalla(?) valmistettu suht huokoinen ja heppoinen osa. Korjaantui hopeajuotoksella ja toimi vielä seuraavallakin omistajalla. Myös alumiinisia napoja on vissiin ollut.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
OK laitetaan kuvia
Easy Rider: Niinpä tuo äkkiseltään vaikuttas kun sen vaihdoin, niin ne vain KL-lässäkin(noudettaessa) sano että tuo etu vaikuttas sytkään eniten?
Ja se taka anturi siellä KL.länkin mukaan on, tutkinut oon vaan en näje, tosin on aikas ahdas paikka muutoinkin mutta jostain startin läheltä se pitäisi löytyä
Eli etsin kunnes löydän. koska nyt on herännyt mielenkiinto
Easy Rider: Niinpä tuo äkkiseltään vaikuttas kun sen vaihdoin, niin ne vain KL-lässäkin(noudettaessa) sano että tuo etu vaikuttas sytkään eniten?
Ja se taka anturi siellä KL.länkin mukaan on, tutkinut oon vaan en näje, tosin on aikas ahdas paikka muutoinkin mutta jostain startin läheltä se pitäisi löytyä
Eli etsin kunnes löydän. koska nyt on herännyt mielenkiinto
- 91 300TE-24 , -85 250D , 01 320 CDI
Ei oo riemulla rajaa, kun saa Mersulla ajaa.
Ei oo riemulla rajaa, kun saa Mersulla ajaa.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Kuvia olkaa hyvä
Niin kuin kuvista huomaa KO akseli on ollut jo jonkin aikaa murtunut. Samoin sen kiinnitys pultti oli niin löysä että ihan sormivoimin sen aukaisin. Näin jälki viisaana voi sanoa että tämänkin olis välttänyt kun olisi virranjakajankannen / pyörijän vaihdon yhteydessä tarkista tuon akselin / sen kiinnityksen . Ei olisi ollut iso homma.
Niin kuin kuvista huomaa KO akseli on ollut jo jonkin aikaa murtunut. Samoin sen kiinnitys pultti oli niin löysä että ihan sormivoimin sen aukaisin. Näin jälki viisaana voi sanoa että tämänkin olis välttänyt kun olisi virranjakajankannen / pyörijän vaihdon yhteydessä tarkista tuon akselin / sen kiinnityksen . Ei olisi ollut iso homma.
- 91 300TE-24 , -85 250D , 01 320 CDI
Ei oo riemulla rajaa, kun saa Mersulla ajaa.
Ei oo riemulla rajaa, kun saa Mersulla ajaa.
KLn toimitus osalle menee ensiviikon puolelle joten, yksi hitsaustaitoinen kaveri laittoi akselin kuntoon .
Auto käy ja kukkuu kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan
Ja saapahan tästäkin toimivan varaosan, tosin ei kait näitäkään nyt sentään vuosittain mene .
Auto käy ja kukkuu kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan
Ja saapahan tästäkin toimivan varaosan, tosin ei kait näitäkään nyt sentään vuosittain mene .
- 91 300TE-24 , -85 250D , 01 320 CDI
Ei oo riemulla rajaa, kun saa Mersulla ajaa.
Ei oo riemulla rajaa, kun saa Mersulla ajaa.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Tottahan se ruuvi on löysällä kun se osa menee poikki. Napahan ei pohjaa ruuvin alta, vaan sakaroiden alta, juurikin tuon murtuman juuresta. Voisi olla jopa niin että osa kestäisi jos sen laittaisi hellempään momenttiin lukitteen ja jousiprikan kanssa. Nythän tuossa putkimaisessa osassa on veto päällä kun ruuvi kiristetään ja siitä se murtuu. Mutta materiaalivikahan tuo on, ruuvi kestää vedon paljon pienemmällä poikkipinta-alalla. Mitä lie sintteripuristetta. Ite en tohtinu koettaa hitsata, hieman reunoja seevasin, heftasin migillä osat aloilleen ja juovutin tosiaan hopialla nippuun. Näin jäi myös varsin vähän siistittävää saumaan.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Jasså, tuli tiensä päähän tämä remontti.
Osat tulikin tänään ja sain ne jo paikoilleenkin ja siinä samalla vaihdoin laturinremmin ja virranjakan kannen O renkaan joka oli muutoin aikas KOVAA tavaraa, äkkiä veikkaisin että alkuperäinen
Kiitos taas kaikille neuvoista joista oli suuri apu ja taas oppi paljon uutta
Osat tulikin tänään ja sain ne jo paikoilleenkin ja siinä samalla vaihdoin laturinremmin ja virranjakan kannen O renkaan joka oli muutoin aikas KOVAA tavaraa, äkkiä veikkaisin että alkuperäinen
Kiitos taas kaikille neuvoista joista oli suuri apu ja taas oppi paljon uutta
- 91 300TE-24 , -85 250D , 01 320 CDI
Ei oo riemulla rajaa, kun saa Mersulla ajaa.
Ei oo riemulla rajaa, kun saa Mersulla ajaa.