Tyhjäkäynti häröilee

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Lehti
Viestit: 18
Liittynyt: 08.3.2008 18:17

Tyhjäkäynti häröilee

Viesti Kirjoittaja Lehti »

Jaaha, vm 88 260E katti mersu, ja ensimmäistä kertaa kun on auton kulussa on jotain vikaa, mutta nyt kävi näin. Normaali kauppareissulta auto pihaan odottamaan seuraavaa jääkaapin tankkausta. Pari viikkoa vierähtää, ja kauppaan olisi taas asiaa, joten auto käyntiin, ja kappas 10 sekunttia käy normaalisti kunnes kierrokset tippuu sinne 500 paikkeille, ja käyntiääni kuulostaa röpötykseltä. Moottori ravistaa tässä vaiheessa koko autoa, ja vissiin äkkää että meinaa simahtaa, joten nostaa kierrokset sinne 900 paikkeille, sekunniksi tai pariksi, ja seilaa tätä 500-900 väliä, tai kierrokset tippuu alle viidensadan, ja imitoi hetken put put paattia kunnes sammuu. Vaihde päällä sammuu melko varmasti. Kaasua auto kuitenkin edelleen uskoo rykimättä, ja kunhan kierrokset pitää kasulla vähintään 1000 tuntumassa, niin auto käy normaalisti, ja vaihdettakin voi laittaa päälle, kunhan ei pysähdy. Mikä tässä nyt kusee? Autossa ei mitään vikaa ollut edellisellä reissulla, eli siinä seisoessa käynyt jotain. Joku sensori likanen?
Eipä tulppien johdoissa ollut mitään näkyvää tai kuuluvaa vikaa.
yj relettä kattelin, ja helistelin, ei helissyt saatika hapettumaa ollut.
Irroitin akun kaapelit pariksi päiväksi samalla kun akun latasin, mutta ihan sama ongelma. Muuta en sitten osannutkaan tutkia.

PS tankissa on pensiiniä ihan tarpeeksi.
Lehti
Viestit: 18
Liittynyt: 08.3.2008 18:17

Viesti Kirjoittaja Lehti »

On se mersu hieno auto, nääs tänään aattelin jospa etsisin tuon "idle air control valven" mikä lie suomeksi, ja rässäisin sen kaasarin puhdistus myrkyllä. Noh kantapään kautta opittuna attelin kuitenkin ensin käynnistää auton ja katsoa, että se tosiaankin edelleen temppuilee, mutta mitä!
Auto yön aikana korjannut ittensä. Ajelin sillä sitten lenkin eikä ongelmasta ollut tietoakaan.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

M103 tyhjäkäyntimoottori on siinä putsarin alla, ruiskupaketin etupuolella semmonen tynnyrimäinen vempele, seuraavan kerran kun kenkkuilee niin nyppäät siitä johdon irti niin pitäs rauhottua tai vastaavasti kokeilet ilman yj-relettä millon ruisku toimii vain mekaanisesti silloin käynti putoaa kyllä mutta pitäs käydä tasaseen. Lambda ei ole mukana kun kone on kylmä joten se ei pitäisi vaivata, huono kontakti tyhjäkäyntimoottoriin(venttiiliin) voi tehdä tepposet. Toki, vikapaikkoja on muitakin mutta noista kontaktivioista alottasin jos osuu riesaksi vielä uuemman kerran.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

M103:N tyhjäkäyntikierrosten vaeltelu tai liian korkeat/matalat kierrokset voi johtua ilmamääräläpän asentoanturin kuluneesta hiilikalvosta.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”