Jaaha, vm 88 260E katti mersu, ja ensimmäistä kertaa kun on auton kulussa on jotain vikaa, mutta nyt kävi näin. Normaali kauppareissulta auto pihaan odottamaan seuraavaa jääkaapin tankkausta. Pari viikkoa vierähtää, ja kauppaan olisi taas asiaa, joten auto käyntiin, ja kappas 10 sekunttia käy normaalisti kunnes kierrokset tippuu sinne 500 paikkeille, ja käyntiääni kuulostaa röpötykseltä. Moottori ravistaa tässä vaiheessa koko autoa, ja vissiin äkkää että meinaa simahtaa, joten nostaa kierrokset sinne 900 paikkeille, sekunniksi tai pariksi, ja seilaa tätä 500-900 väliä, tai kierrokset tippuu alle viidensadan, ja imitoi hetken put put paattia kunnes sammuu. Vaihde päällä sammuu melko varmasti. Kaasua auto kuitenkin edelleen uskoo rykimättä, ja kunhan kierrokset pitää kasulla vähintään 1000 tuntumassa, niin auto käy normaalisti, ja vaihdettakin voi laittaa päälle, kunhan ei pysähdy. Mikä tässä nyt kusee? Autossa ei mitään vikaa ollut edellisellä reissulla, eli siinä seisoessa käynyt jotain. Joku sensori likanen?
Eipä tulppien johdoissa ollut mitään näkyvää tai kuuluvaa vikaa.
yj relettä kattelin, ja helistelin, ei helissyt saatika hapettumaa ollut.
Irroitin akun kaapelit pariksi päiväksi samalla kun akun latasin, mutta ihan sama ongelma. Muuta en sitten osannutkaan tutkia.
PS tankissa on pensiiniä ihan tarpeeksi.
Tyhjäkäynti häröilee
On se mersu hieno auto, nääs tänään aattelin jospa etsisin tuon "idle air control valven" mikä lie suomeksi, ja rässäisin sen kaasarin puhdistus myrkyllä. Noh kantapään kautta opittuna attelin kuitenkin ensin käynnistää auton ja katsoa, että se tosiaankin edelleen temppuilee, mutta mitä!
Auto yön aikana korjannut ittensä. Ajelin sillä sitten lenkin eikä ongelmasta ollut tietoakaan.
Auto yön aikana korjannut ittensä. Ajelin sillä sitten lenkin eikä ongelmasta ollut tietoakaan.
M103 tyhjäkäyntimoottori on siinä putsarin alla, ruiskupaketin etupuolella semmonen tynnyrimäinen vempele, seuraavan kerran kun kenkkuilee niin nyppäät siitä johdon irti niin pitäs rauhottua tai vastaavasti kokeilet ilman yj-relettä millon ruisku toimii vain mekaanisesti silloin käynti putoaa kyllä mutta pitäs käydä tasaseen. Lambda ei ole mukana kun kone on kylmä joten se ei pitäisi vaivata, huono kontakti tyhjäkäyntimoottoriin(venttiiliin) voi tehdä tepposet. Toki, vikapaikkoja on muitakin mutta noista kontaktivioista alottasin jos osuu riesaksi vielä uuemman kerran.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla