W124 200D -88 Syöttöpumpun öljyvuoto

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tonde79
Viestit: 200
Liittynyt: 24.7.2006 18:00
Paikkakunta: Jalasjärvi

W124 200D -88 Syöttöpumpun öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja Tonde79 »

Elikkäs ohjeet kelpais pumpun irti käyttämiseen jotta sais vaihrettua sen ison O-renkaan.

Öljyä menee yhtä paljo ku naftaa niin kai ois syytä teherä jotain...
Nissan Sunny 1.3 L -88 ajossa/myynnissäkin
Rellu Laguna break 1.6 16V -98, 2.0 -95, 2.0 -96
Rellu Laguna 1.6 16V -01, 2.0 -95, 2.0 aut. -96
MB W124 300D aut. -88 osina, MB W126 280S -85 osina
MB W110 -64 jokkikseen
ja muutama muu :D
Avatar
Tonde79
Viestit: 200
Liittynyt: 24.7.2006 18:00
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja Tonde79 »

eikö täältä löydy ohjeita tai tietoa miten syöttöpumppu irrotetaan ?
Nissan Sunny 1.3 L -88 ajossa/myynnissäkin
Rellu Laguna break 1.6 16V -98, 2.0 -95, 2.0 -96
Rellu Laguna 1.6 16V -01, 2.0 -95, 2.0 aut. -96
MB W124 300D aut. -88 osina, MB W126 280S -85 osina
MB W110 -64 jokkikseen
ja muutama muu :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tietoa lienee joka toisella mutta on aika työlästä kirjoittaa ohjetta ?

Irrota tuulitunneli, siivet, hihna, kiristimen keinu, alipainepumppu, ilmansuodattimen kotelo, mieluusti imusarjakin niin on tilaa, syöttöputket, pumpun putket.
Pyöritä jako kohdalleen, irrota pumpun pyörän pultti (vasenkätinen), jakoketjun kiristin, pumpun 3+1 kiinnitysruuvia, vedä pumppu pois paikaltaan.

Jotain ehkä unohtuikin :roll:
Avatar
Tonde79
Viestit: 200
Liittynyt: 24.7.2006 18:00
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja Tonde79 »

dealer kirjoitti: Pyöritä jako kohdalleen, irrota pumpun pyörän pultti (vasenkätinen), jakoketjun kiristin, pumpun 3+1 kiinnitysruuvia, vedä pumppu pois paikaltaan.
No niin, tässähän sitä alkaa tulla :) toi kiristin ilmeisesti on siä samas reiäs alipainepumpun alla ko/kö?? pitääkö pumppu lukita?
Nissan Sunny 1.3 L -88 ajossa/myynnissäkin
Rellu Laguna break 1.6 16V -98, 2.0 -95, 2.0 -96
Rellu Laguna 1.6 16V -01, 2.0 -95, 2.0 aut. -96
MB W124 300D aut. -88 osina, MB W126 280S -85 osina
MB W110 -64 jokkikseen
ja muutama muu :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tuuuuota, kiristin on kannen sivussa pakosarjan puolella.
Pumppu pitää lukita tai muuten varmistaa ajoitus kohdalleen.
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

dealer kirjoitti:
Irrota tuulitunneli, siivet, .. kiristimen keinu, ... mieluusti imusarjakin ...
Nuita tarvitte irrottaa
8)
No Merc at the moment
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

pp d kirjoitti:
dealer kirjoitti:
Irrota tuulitunneli, siivet, .. kiristimen keinu, ... mieluusti imusarjakin ...
Nuita tarvitte irrottaa
8)
Eipä niin. Imusarjan irrotus kyllä on suositeltavaa niin ei tarvii putkien välistä kurotella.
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”