Kansiremppaa 606:een

Katso myös W201.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Huomenna pitää käydä om604:en hakemassa pajalle ja irrotella esikammio. Varmaan myyntiin kannattaa laitella se lohko ja kansi? Hajottamon pitäjä meinas että on ehjä kansi yms. Venttiilikoppa puuttuu, laturi puuttuu ja pumppu puuttuu. Laturikin on omassa autossa jo kiinni :D Toisaalta kiinnostais kaverille tehä w124 220D Boschin pumpulla, pitäis kaikki kilkkeet löytyä että sen saa pelaamaan...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Nyt ois jo semmosessa kunnossa että kokeiltiin pyörittää, akkuhan siinä oli tyhjä :lol: laitettiin laturiin ja lähettiin kuluttamaan aikaa johonki, kohta pitäis lähtä kokeilemaan...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Lähti se käymään mutta ongelma ei poistunu. Tai poistu se mutta siirty ykköseen. Joopasen joo vissiin pitää siwasta hakee jotain kilisevää... Uus venttiilinnostin on nyt ykkäspytyssä, taitaa olla siinä vika... Pitää vissiin purkaa nokat poies ja hakia jostakin kunnollinen nostin, tuossa uudessa ei ollut paineita ollenkaan kun otettiin se pois ennen kannen irrotusta.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
jmo2204
Viestit: 196
Liittynyt: 24.6.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

taistelin saman ongelman kanssa mutta painelin nostimet tyhjäksi ja veivasin öljynpaineet koneeseen ja aluksi kävi vajaa pyttysenä sen jälkeen annoin vain hanaa ja sitten heräs käymään kaikilla pytyillä
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Kyllä se tämäkin tapaus kävi kaikilla heti mutta nostimen säksätys ei vaan lopu vaikka maailman tappiin käyttelis... :shock:
C250TDT -98
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Joo kaikilla kävi samontein mutta selvä nostimen ääni kuuluu. Muistaakseni linkitin tännekin sen videon siitä tikityksestä vaan eipä näy ja puhelimella ei jaksa ehtiä ku muutenki heikko yhteys...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

tyhjäsitkö nostajat ne purkaanttuu kun kopaisee jotain kovaa vasten esim ruuvipenkkiä alasinta.... jois siellä on roskia ettei pelaa....
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Joo Shatter purkaili kaikki nostajat, muut pelaa normaalisti paitti se yks uus. Siinä uudessa ei ollut painetta ollenkaan kun otettiin pois :roll:
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

"Case closed". Vielä tikittelee vähäsen yks nostin mut ei pahasti. Tulipas muuten mieleen että näihin 606:iin ainakin on kahta eri hehkua, ajonestottomaan ja estolliseen. Näissä on erona vain pää johon hehkun johto laitetaan, se pää on irrallinen ja sen voi vaihtaa vanhasta hehkusta helposti. Ottaa pihdeillä siitä päästä kiinni ja toisilla pihdeillä hehkun rungosta. Ei tarvi tiskillä arpoa kummat ottaa :D
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
antti86
valontuoja
Viestit: 978
Liittynyt: 12.8.2006 18:49
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

onkos nokka-akselien kiristymomentti 15nm ja nokkapyörän 18nm?
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

On!
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Tährellinen
Viestit: 56
Liittynyt: 15.11.2010 21:38
Paikkakunta: JKLKHU

Viesti Kirjoittaja Tährellinen »

Itsellä on myös 606 kansiremppa meneillään ja näitä sivuja on tullut luettua ahkeraan. Hyviä vinkkejä olen saanut monta.
Kansi kävi koneistuksessa, mutta venttiilityöt jäi kaneistamolta hieman puolitiehen, vaikka asiasta keskusteltiin omasta mielestäni riittävän selvästi.
Pari imuventtiiliä näyttäisi olevan hienman alempana, kuin muut ja käydessään kuului hieman lotkottava ääni.
MikaT kertoi aikaisemmin, että venttiilin karan päästä voisi hieman hipaista pois, jotta saadaan venttiilit sulkeutumaan.
Mikähän on menetelmä millä tuon hionnan voisi suorittaa? kun ei millään viitsisi enää viedä kantta koneistamolle. Ihanko vaan käsivaralla vai pitäsikö oikein hiomakoneeseen kiinnittää. Ajatteli lähinnä kuinka hionnan saa suoraan.
Tährellinen
Viestit: 56
Liittynyt: 15.11.2010 21:38
Paikkakunta: JKLKHU

Viesti Kirjoittaja Tährellinen »

Venttiilityöt tuli teetettyä koneistamolla.

Syöttöä olen myös säätänyt lisää, mutta ruuvi tuli vain vajaa kaksi kierrosta ulos. No säädin tyhjäkäyntiä saman verran ja vetäviä kierroksia pari kierrosta sisään.

Nykimisen esto solenoidi jäi vähän kantamaan. Täytynee laittaa sopiva sovitusrikka väliin.

Pumppua säädin myös aikaisemmalle. Oli 14-15 ast. JYKK, nyt 12-13 ast. JYKK.
Viikonloppuna katsotaan miten kone käy, tuliko tehoa lisää, loppuiko lotkotus ja loppuiko pärräys 1000 rpm:llä.
Tährellinen
Viestit: 56
Liittynyt: 15.11.2010 21:38
Paikkakunta: JKLKHU

Viesti Kirjoittaja Tährellinen »

Nyt on moottori kunnossa.

Tehoa tuli lisää niin, että auto tuntuu aivan toisenlaiselta ja paremmalta. Syöttöruuvi ei tullut ulos, kuin vajaa kaksi kierrosta, joten se jäi hieman askarruttamaan miksei sitä saanut kierrettyä enemmän, kun tälläkin palstalla moni on saanut väännettyä sitä neljäkin kierrosta.

Tyhjäkäynti hieman heijaa, mutta olkoon.

Moottorin lämmötkin nousivat syystä tai toisesta muutamalla asteella siten, että nyt kabiinissa on lämmintä niin kuin pitää. Ennen remonttia lämpöä tuli hieman nihkästi.

Pärräävä ääni jäi kuitenkin vielä moottoria pienillä kierroksilla pyöritettäessä. Mistähän tuo johtuu.

Eli remontti onnistui ainakin näillä näkymin.
Avatar
joikke
Viestit: 29
Liittynyt: 08.2.2012 9:35
Paikkakunta: Nyt taas Raahesa

Viesti Kirjoittaja joikke »

Pärräävä ääni jäi kuitenkin vielä moottoria pienillä kierroksilla pyöritettäessä. Mistähän tuo johtuu.
Mulla oma 606 pärräsi kans jossain 1000rpm kieppeillä. Vaihdoin moniurahihnan kiristimen vivun ja tapin niin asettui sillä. Samalla vaihtelin sen kiristimen pyörän ja vesipumpun. Se oli siis kulunut väljäksi se kiristinvivun ja tapin väli.
Tährellinen
Viestit: 56
Liittynyt: 15.11.2010 21:38
Paikkakunta: JKLKHU

Viesti Kirjoittaja Tährellinen »

joikke kirjoitti:
Pärräävä ääni jäi kuitenkin vielä moottoria pienillä kierroksilla pyöritettäessä. Mistähän tuo johtuu.
Mulla oma 606 pärräsi kans jossain 1000rpm kieppeillä. Vaihdoin moniurahihnan kiristimen vivun ja tapin niin asettui sillä. Samalla vaihtelin sen kiristimen pyörän ja vesipumpun. Se oli siis kulunut väljäksi se kiristinvivun ja tapin väli.
Näillä ohjeilla pärräys loppui. Vaihdoin kiristimen, tapin ja rullan sekä vesipumpun.
Kiristinsysteemissä ei näyttänyt olevan väljää ja iskunvaimentaja oli aivan uusi, joten tässä tapauksessa pärräyksen syyksi veikkaisin vesipumpun laakeria joka oli huonossa kunnossa. Tuntui selvä välys ja pyörittäessä rahina.
Kiitos hyvästä vinkistä. Tätä vikaa en ole etsinytkään, kuin muutaman vuoden. Nyt käy niin nätisti, että naurattaa.
Avatar
joikke
Viestit: 29
Liittynyt: 08.2.2012 9:35
Paikkakunta: Nyt taas Raahesa

Viesti Kirjoittaja joikke »

Mulla kyllä tuntui välystä siinä kiristimen vivun ja tapin välissä, kun oli kaikki muut hilut purettuna pois, eli vain se vipu kiinni sillä pultilla/tapilla. Mutta toisaalta mullakin oli vesipumpun laakeri mennyt myöä eli rohisi. Mutta kiva että auto tuli hiljaseksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”