Kansiremppaa 606:een
Huomenna pitää käydä om604:en hakemassa pajalle ja irrotella esikammio. Varmaan myyntiin kannattaa laitella se lohko ja kansi? Hajottamon pitäjä meinas että on ehjä kansi yms. Venttiilikoppa puuttuu, laturi puuttuu ja pumppu puuttuu. Laturikin on omassa autossa jo kiinni Toisaalta kiinnostais kaverille tehä w124 220D Boschin pumpulla, pitäis kaikki kilkkeet löytyä että sen saa pelaamaan...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Nyt ois jo semmosessa kunnossa että kokeiltiin pyörittää, akkuhan siinä oli tyhjä laitettiin laturiin ja lähettiin kuluttamaan aikaa johonki, kohta pitäis lähtä kokeilemaan...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Lähti se käymään mutta ongelma ei poistunu. Tai poistu se mutta siirty ykköseen. Joopasen joo vissiin pitää siwasta hakee jotain kilisevää... Uus venttiilinnostin on nyt ykkäspytyssä, taitaa olla siinä vika... Pitää vissiin purkaa nokat poies ja hakia jostakin kunnollinen nostin, tuossa uudessa ei ollut paineita ollenkaan kun otettiin se pois ennen kannen irrotusta.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Joo kaikilla kävi samontein mutta selvä nostimen ääni kuuluu. Muistaakseni linkitin tännekin sen videon siitä tikityksestä vaan eipä näy ja puhelimella ei jaksa ehtiä ku muutenki heikko yhteys...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Joo Shatter purkaili kaikki nostajat, muut pelaa normaalisti paitti se yks uus. Siinä uudessa ei ollut painetta ollenkaan kun otettiin pois
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
"Case closed". Vielä tikittelee vähäsen yks nostin mut ei pahasti. Tulipas muuten mieleen että näihin 606:iin ainakin on kahta eri hehkua, ajonestottomaan ja estolliseen. Näissä on erona vain pää johon hehkun johto laitetaan, se pää on irrallinen ja sen voi vaihtaa vanhasta hehkusta helposti. Ottaa pihdeillä siitä päästä kiinni ja toisilla pihdeillä hehkun rungosta. Ei tarvi tiskillä arpoa kummat ottaa
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
On!
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 15.11.2010 21:38
- Paikkakunta: JKLKHU
Itsellä on myös 606 kansiremppa meneillään ja näitä sivuja on tullut luettua ahkeraan. Hyviä vinkkejä olen saanut monta.
Kansi kävi koneistuksessa, mutta venttiilityöt jäi kaneistamolta hieman puolitiehen, vaikka asiasta keskusteltiin omasta mielestäni riittävän selvästi.
Pari imuventtiiliä näyttäisi olevan hienman alempana, kuin muut ja käydessään kuului hieman lotkottava ääni.
MikaT kertoi aikaisemmin, että venttiilin karan päästä voisi hieman hipaista pois, jotta saadaan venttiilit sulkeutumaan.
Mikähän on menetelmä millä tuon hionnan voisi suorittaa? kun ei millään viitsisi enää viedä kantta koneistamolle. Ihanko vaan käsivaralla vai pitäsikö oikein hiomakoneeseen kiinnittää. Ajatteli lähinnä kuinka hionnan saa suoraan.
Kansi kävi koneistuksessa, mutta venttiilityöt jäi kaneistamolta hieman puolitiehen, vaikka asiasta keskusteltiin omasta mielestäni riittävän selvästi.
Pari imuventtiiliä näyttäisi olevan hienman alempana, kuin muut ja käydessään kuului hieman lotkottava ääni.
MikaT kertoi aikaisemmin, että venttiilin karan päästä voisi hieman hipaista pois, jotta saadaan venttiilit sulkeutumaan.
Mikähän on menetelmä millä tuon hionnan voisi suorittaa? kun ei millään viitsisi enää viedä kantta koneistamolle. Ihanko vaan käsivaralla vai pitäsikö oikein hiomakoneeseen kiinnittää. Ajatteli lähinnä kuinka hionnan saa suoraan.
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 15.11.2010 21:38
- Paikkakunta: JKLKHU
Venttiilityöt tuli teetettyä koneistamolla.
Syöttöä olen myös säätänyt lisää, mutta ruuvi tuli vain vajaa kaksi kierrosta ulos. No säädin tyhjäkäyntiä saman verran ja vetäviä kierroksia pari kierrosta sisään.
Nykimisen esto solenoidi jäi vähän kantamaan. Täytynee laittaa sopiva sovitusrikka väliin.
Pumppua säädin myös aikaisemmalle. Oli 14-15 ast. JYKK, nyt 12-13 ast. JYKK.
Viikonloppuna katsotaan miten kone käy, tuliko tehoa lisää, loppuiko lotkotus ja loppuiko pärräys 1000 rpm:llä.
Syöttöä olen myös säätänyt lisää, mutta ruuvi tuli vain vajaa kaksi kierrosta ulos. No säädin tyhjäkäyntiä saman verran ja vetäviä kierroksia pari kierrosta sisään.
Nykimisen esto solenoidi jäi vähän kantamaan. Täytynee laittaa sopiva sovitusrikka väliin.
Pumppua säädin myös aikaisemmalle. Oli 14-15 ast. JYKK, nyt 12-13 ast. JYKK.
Viikonloppuna katsotaan miten kone käy, tuliko tehoa lisää, loppuiko lotkotus ja loppuiko pärräys 1000 rpm:llä.
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 15.11.2010 21:38
- Paikkakunta: JKLKHU
Nyt on moottori kunnossa.
Tehoa tuli lisää niin, että auto tuntuu aivan toisenlaiselta ja paremmalta. Syöttöruuvi ei tullut ulos, kuin vajaa kaksi kierrosta, joten se jäi hieman askarruttamaan miksei sitä saanut kierrettyä enemmän, kun tälläkin palstalla moni on saanut väännettyä sitä neljäkin kierrosta.
Tyhjäkäynti hieman heijaa, mutta olkoon.
Moottorin lämmötkin nousivat syystä tai toisesta muutamalla asteella siten, että nyt kabiinissa on lämmintä niin kuin pitää. Ennen remonttia lämpöä tuli hieman nihkästi.
Pärräävä ääni jäi kuitenkin vielä moottoria pienillä kierroksilla pyöritettäessä. Mistähän tuo johtuu.
Eli remontti onnistui ainakin näillä näkymin.
Tehoa tuli lisää niin, että auto tuntuu aivan toisenlaiselta ja paremmalta. Syöttöruuvi ei tullut ulos, kuin vajaa kaksi kierrosta, joten se jäi hieman askarruttamaan miksei sitä saanut kierrettyä enemmän, kun tälläkin palstalla moni on saanut väännettyä sitä neljäkin kierrosta.
Tyhjäkäynti hieman heijaa, mutta olkoon.
Moottorin lämmötkin nousivat syystä tai toisesta muutamalla asteella siten, että nyt kabiinissa on lämmintä niin kuin pitää. Ennen remonttia lämpöä tuli hieman nihkästi.
Pärräävä ääni jäi kuitenkin vielä moottoria pienillä kierroksilla pyöritettäessä. Mistähän tuo johtuu.
Eli remontti onnistui ainakin näillä näkymin.
Mulla oma 606 pärräsi kans jossain 1000rpm kieppeillä. Vaihdoin moniurahihnan kiristimen vivun ja tapin niin asettui sillä. Samalla vaihtelin sen kiristimen pyörän ja vesipumpun. Se oli siis kulunut väljäksi se kiristinvivun ja tapin väli.Pärräävä ääni jäi kuitenkin vielä moottoria pienillä kierroksilla pyöritettäessä. Mistähän tuo johtuu.
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 15.11.2010 21:38
- Paikkakunta: JKLKHU
Näillä ohjeilla pärräys loppui. Vaihdoin kiristimen, tapin ja rullan sekä vesipumpun.joikke kirjoitti:Mulla oma 606 pärräsi kans jossain 1000rpm kieppeillä. Vaihdoin moniurahihnan kiristimen vivun ja tapin niin asettui sillä. Samalla vaihtelin sen kiristimen pyörän ja vesipumpun. Se oli siis kulunut väljäksi se kiristinvivun ja tapin väli.Pärräävä ääni jäi kuitenkin vielä moottoria pienillä kierroksilla pyöritettäessä. Mistähän tuo johtuu.
Kiristinsysteemissä ei näyttänyt olevan väljää ja iskunvaimentaja oli aivan uusi, joten tässä tapauksessa pärräyksen syyksi veikkaisin vesipumpun laakeria joka oli huonossa kunnossa. Tuntui selvä välys ja pyörittäessä rahina.
Kiitos hyvästä vinkistä. Tätä vikaa en ole etsinytkään, kuin muutaman vuoden. Nyt käy niin nätisti, että naurattaa.