

Todennäköisesti sulla on ollut bensapumpunrele tutkailtavanaman 12-224 kirjoitti:eikös se yj-rele ole se musta tupakki-askin kokoinen loota? .
Pahimmillaan sulla on voinu olla koko keksintö ilman ecua käytössä, silloin saa välillä sahata ja käynti on jos jonkinlaista ja tehoakin uupuu.man 12-224 kirjoitti:Jokohan tuo korjaantui??? jrs-69 lähetti umpiot ja yj-releen. Eilen vaihdoin releen ja kokeilin käyntiin, ihan kerralla lähti eikä tarvinnut houkutella. Tänä aamuna pahempi testi, yöllä oli yli kolmekymmentä astetta pakkasta ja aamupäivälläkin vielä 24, ilman lämmitystä käyntiin. Aiemmin oli pari tuntia ajon jälkeen jo aikamoisen tappelun takana käyntiin lähtö. Nyt huomasin että kylmänä se pitää tyhjäkäyntiä vajaassa 1500rpm vähän aikaa ja hiljalleen siitä laskee kierroksia... Eli ohjaako se yj-rele jotain kylmä-käynnistys piiriä? Eikä se nyt lämpimänä ollessa "hökästele" ollenkaan tyhjäkäynnillä vaan pyörii tasaisesti koko ajan. Ennen se tahtoi välillä tyhjäkäynnillä pyöriessään hieman nykäistä, ihan kuin jokunen kipinä olisi puuttunut välistä???
Omassa vehkeessä kävi juuri näin. Oli jo ostaessa ja ihmettelin ku kulku vastas 600tkm ajettua 200D:tä jossa on alkuperäinen nokkaketju ja pumppu tehdassäädöissä, mutta bensaa imi ku 500EAK47 kirjoitti:Pahimmillaan sulla on voinu olla koko keksintö ilman ecua käytössä, silloin saa välillä sahata ja käynti on jos jonkinlaista ja tehoakin uupuu.man 12-224 kirjoitti:Jokohan tuo korjaantui??? jrs-69 lähetti umpiot ja yj-releen. Eilen vaihdoin releen ja kokeilin käyntiin, ihan kerralla lähti eikä tarvinnut houkutella. Tänä aamuna pahempi testi, yöllä oli yli kolmekymmentä astetta pakkasta ja aamupäivälläkin vielä 24, ilman lämmitystä käyntiin. Aiemmin oli pari tuntia ajon jälkeen jo aikamoisen tappelun takana käyntiin lähtö. Nyt huomasin että kylmänä se pitää tyhjäkäyntiä vajaassa 1500rpm vähän aikaa ja hiljalleen siitä laskee kierroksia... Eli ohjaako se yj-rele jotain kylmä-käynnistys piiriä? Eikä se nyt lämpimänä ollessa "hökästele" ollenkaan tyhjäkäynnillä vaan pyörii tasaisesti koko ajan. Ennen se tahtoi välillä tyhjäkäynnillä pyöriessään hieman nykäistä, ihan kuin jokunen kipinä olisi puuttunut välistä???
Releltä kun menee virta eculleSama kun ottaisi relen sulakkeen pois, auto käy pelkän mekanisen ruiskun varassa.
Jos siis Kejetronikki tässä niinkuin oletan.
No, pa-pumpun rele muutoinkin aiheuttaa vanhuuttaan (juotokset ratkennut) ongelmia, ei pelkkiä kylmäkäynnistyspulmia. Pa-pumpunrele on tosiaan montaa asiaa vaikuttamassa ja tutkimassakin. Siellä on ihan oma pieni prosessori sisällä (tais olla PIC).Marco kirjoitti:Bensapumpun releessä on "kylmäkäynnistyspiiri".man 12-224 kirjoitti:... Eli ohjaako se yj-rele jotain kylmä-käynnistys piiriä??