audimies kirjoitti:No en tiedä hitaasta ... mutta ihan vaan heitin?
Minulla voi olla hidas äly ( audimies ) en tiedä mitään ...... no eniwei, jatketaan...
oikeestikko ihan kolinaan vai muuten vaan lotinaan.... , aika ihme on jos imusarjasta kuuluu ääniä , tohtorin stetoskooppi tms...
Juur anders( se hemmo maajussista ) stänting , you now.....? olen maalta ja isillä oli joskus merssu , semmoinen 200D..

No, ymmärrän tuon venttiilihäiriöksi.
>hanaa voi antaa ja toimii vielä paineen alaisena suht. normaalidesibelein... vetääkin enempi ku pitää jopa kesällä ja varsinkin rankkasateella

.
>jos olis kolinaa ,niin noilla "rääkeillä" mitä tullu koeteltua toden näköisesti se säipän varsi jo löytänyt tiensä lohkosta ulos laakeri tms. häiriössä .
> öljynpaineetkin tasaisesti siinä 2 paikkeilla lämpösenä joutokäynnillä.
>vaikuttanee huonommalta jos laakerivikaa?,eikä puhalla mittatikustakaan jolloin männän ohi sitä vuotoo jos puhaltaa.
> tuo imuventtiilihän puhaltaapi sinne imuaukkoon sitä ohivuotoo ja kilkatustansa> silloinhan kuuluupi se toks toks sen vuotavan sylinterin imuaukkoon ja sehä sitten selviääpi tuolla imusarjan irrotuksella ,jotta mistäs pytystä mahdollisesti tupsuttelee.
>ehkäpä suutinputkia yksi kerrallaan löysätenkin saattas vihjettä olla havaittavissa nootta mikä on hiljentävä tai voimistava tekijä.
>venttiilin nostinkin ääntää vain alle 1500rpm kierroksilla yli 2000rpm ääni tasoittuu normaalin oloiseksi.
>Veikkaan, jotta nostimetkin kuluneet, vaan ei riitä vielä noiden uusiminen vaikka voishan toki sitäkin koittaa...
> Samaan syssyyn voinee kuitenkin tehä sen 500 000km tarkistuksen koko kannelle>ottaa auki ja koneistaa tai vaihtaa kokonaan, 2500e oli KL-varaosana moinen, tiedä sitten mikä olis järkevin tapa hoidella moinen probleema?>saahan tuolla hinnalla jo polttoainetaloudellisen Skodankin vaikkapa Octavia 1.9 TDI JA 5l sataselle vau...

.
Mutta ne helekutin tietokoneviat noissa ei museo autoissa... IMM,EGR,ABS,AJONVAKAUTUS,LUISTONESTO,AIRBAC,HUOLTOVALO,LAMDA,KATTI,TIETOKONEEN OPTIMOINTI>,LASTUTUS,HÄLYTIN,AJONESTO,AUTOMAATTI ILMASTOINTI, jne .... ovat älyttömän suuri rahareikä(USEIN TIETOKONEOHJELMOINTI YM. VÄYLÄOHJAUS SYSTEEMIT YLIVOIMAISIA TEE SE ITSE ASENTAJILLE>ei toki mahdottomia sentään) verrattuna näihin mekaanisiin osiin.
>tietokoneet myös loistava keino rahastaa olen todennut...>pakko se vaan on pikkuhiljaa mukana tulla, kuitenkin laki tullee kieltämään nämä ekokatastrofi museokulkineet pikkuhiljaa. Onhan tuo tietty iän myötä parkkiassistentit ja muut etäisyystutkat tarpeen,kun ei näe ,kuule tai pääkään käänny enää tai muutenkaan vaan ymmärrä sitä vähää miten autolla liikutaan...tai siis auto liikkuu

!