W124 200D naftavuoto pumpusta

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
terde
Viestit: 580
Liittynyt: 30.9.2005 17:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

W124 200D naftavuoto pumpusta

Viesti Kirjoittaja terde »

Naftaa vuotaa ruiskutuspumpusta,"juntturin" juuresta johon 1 sylinterin putki tulee kiinni. Onko kellään kokemusta vastaavasta? Onko pumppuremppa väistämätön? (Ei vuoda putkesta). Onko suosituksia edullisesta "liikkeestä" jossa homma hoituu?
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09

*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29292
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Uusi tiiviste ja vuoto loppuu.
Pumppua ei tarvitse irrottaa.
Tarvitaan erikoisavain, työssä ei mene kauaa.
wiimax.fi
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Juurikin niin. Tiivisteenä toimii O-rengas. Kotikorjaaja, hylsyn luonnollisesti puuttuessa, pistää kaksi lukituslevyä samaan juntturaan ja napauttaa sen auki. Tämän jälkeen se pyöriikin sormin ja uuden o-renkaan voi vaihtaa siihen hyvää puhtautta noudattaen. Kiristys tapahtuu kotikorjaamossa satunnaiseen momenttiin, mutta toimii silti.

Itsehän käytän luonnolisesti hylsyä, mutta olen tuota yllä mainittua konsiakin käyttänyt.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Juuri v.loppuna vaihdoin o-renkaita pumpun päälle.Avaimena toimi ylimääräisestä 123:sen pumpusta napattu lukkorengas mikä oli hitsattu tulppaavaimeen.(kiitos jarskille avaimen lainasta) Tuossa omassa oli vuotanut jo kauan,mutta nyt diesel haisi jo nenään ja oli pakko vaihtaa :roll: Kuulemma tärkeää on ettei kone liikahda yhtään kun tuo mokkelo on ruvattu pumpun päältä pois,eli vaihde varmuudeksi vapaalle.Mokkulan alla oleva jousikin näytti olevan kova lentelemään mihin sattuu,joten ei kannata hukata.

Helppo ja nopea homma kunhan tuo erikoisavain vaan on,kyllähän se varmaankin onnistuu noilla omillakin lukkorenkailla :roll:
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

...ja sinne on sitte helppo laittaa p*skaa ko paikahlaan aukoo. sinne ei kanata kovin paljo sepeliä tunkea ettei tule hohhoijaa. Ja se elementin sylinteri nousee aika helposti ylös :arrow: pittää ssaha oikeassa asennossa takas..
Avatar
terde
Viestit: 580
Liittynyt: 30.9.2005 17:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja terde »

Kiitoksia kaikille neuvuista. Pitää vaihtaa tiiviste kun joutaa. Löytyykö jostain pumppukorjaamosta ilman mallia?

T.Tero
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09

*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

terde kirjoitti:Kiitoksia kaikille neuvuista. Pitää vaihtaa tiiviste kun joutaa. Löytyykö jostain pumppukorjaamosta ilman mallia?

T.Tero
Löytyy, mutta ne on hirmu tyyriitä :evil:

Yhteensä ainakin 5€ :D
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Jube kirjoitti:
terde kirjoitti:Kiitoksia kaikille neuvuista. Pitää vaihtaa tiiviste kun joutaa. Löytyykö jostain pumppukorjaamosta ilman mallia?

T.Tero
Löytyy, mutta ne on hirmu tyyriitä :evil:

Yhteensä ainakin 5€ :D
Taisi olla euron kappale jos en väärin muista :shock: Ja aika erikoinen koko on taas tahallaan lykätty,ihan hyllytavarana ei joka varaosaliikkeessä ole.
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

o-renkaat paksuus 2mm sisäreikä 15mm vaan noissa yleis lajitelmissa on usein vaan 13mm asti tuota kokoa mutta sekin pitää hyvin
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No tarvikeliikkeestä löytyi noita 2mm o-renkaita,mutta se ei taida olla just se oikea koko.KL:än kautta tulleissa paksuus oli aavistuksen :roll: enemmän,mutta ei kuitenkaan 2,5mm.Tuskin noin pieni ero haittaa mutta..
Tiikeritapaus
Viestit: 89
Liittynyt: 20.1.2008 15:50
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiikeritapaus »

olisko kellää kuvaa laittaa tästä kyseisestä "avaimesta" tai tästä lukkorengas vaihtoehdosta? miten siihen se hylsy menee ku siin o se suutinputki kiinni.? en ihan ymmärtäny näistä vihjeistä mitä annettii.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Siitä lähdöstähän ruuvataan tietysti ensin se putki pois edestä. Ihan 14mm kanta siinä mistä putki irtoaa.

Itsellä tuollainen lukkorenkaasta+hylsystä tehty avain. Lukkorengas vain hitsattu tulppahylsyyn kiinni. Hylsyn pitää tosiaan olla tuollainen pitkä että ylettyy ruuvaamaan...

Kuva
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Suutinputket pitää irrottaa, ei se muuten onnistu.
Eli:
- suutin putket irti
- ne juuressa olevat lukituslaipat veks
- juntturi kerrallaan irti

Ja niiden junttureiden kiristyksessä on omat metkunsa......sorry en muista ulukoa.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Lucky-Dog kirjoitti:
Ja niiden junttureiden kiristyksessä on omat metkunsa......sorry en muista ulukoa.
Oiskohan näin, varastin tämän joskus jonkun viisaan kirjoittelusta :oops: :

"Kiristetään viiteen kiloon ja löysätään
taas kiristetään viiteen kiloon ja löysätään
lopuksi kiristetään neljään kiloon johon tiukkuuteen se jää"
Tiikeritapaus
Viestit: 89
Liittynyt: 20.1.2008 15:50
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tiikeritapaus »

suuret kiitokset todella hyvästä kuvasta. saakos noit lukkorenkaita ostaa ihan kl-varaosista?
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

AM kirjoitti:...Itsellä tuollainen lukkorenkaasta+hylsystä tehty avain. Lukkorengas vain hitsattu tulppahylsyyn kiinni.....

Kuva
Voe tokkisa - tämä toppikkiha on tallesa vielä......ei männykkään sinne PillKeitsin musttaann aukkoon sillo Isosa- Jytkysä.

Eikä mulla sittenkän oo vielä tementija ku sentään löysinki.
Että ilo on miun vaikka mersan pumppu valskovvaa.

Nyt ei ookkaan muuta murhetta ku mistee nuita lukistuskappaleita ois ehittävä ku hitsuukamppeet jo on, ja jotain putkenpätkee nyt sen verra.....ja suattaa olla jottain tuluppa-avvaintaki.....jonnii joutavvoo......

Ja pittääkö ne rinkulat olla oikein tiisselihuollosta....että kestää naftoo.'

Mustija jottain rinkuoita on pihasa ...
-jos laittas muutamaks viikos likkoommaan tisselliin ni eiköhä nuo tapasa näyttäs.....että pehmijjääkö .....

Pittääkö se oikein tuommone hylsä-avvain tilata Stahlwilleltä tahi Hazetilta.......hä...... :lol:
VALMET 5oo -69
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

AM kirjoitti:
Lucky-Dog kirjoitti:
Ja niiden junttureiden kiristyksessä on omat metkunsa......sorry en muista ulukoa.
Oiskohan näin, varastin tämän joskus jonkun viisaan kirjoittelusta :oops: :

"Kiristetään viiteen kiloon ja löysätään
taas kiristetään viiteen kiloon ja löysätään
lopuksi kiristetään neljään kiloon johon tiukkuuteen se jää"
mitenkä mahtaa oirehtia jos tuon onnistuu tunaroimaan? ..sain pumpun joskus pysymään kuivana mut jotaki ilmavaivaa saattoi jäädä.saattoi johtua kyl muistakin syistä :roll:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
geezer
Viestit: 51
Liittynyt: 12.12.2010 19:23
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja geezer »

kannattaa vaihtaa myös ne kupariprikat sinne junttureiden alle :!:
mehtamies
Viestit: 3
Liittynyt: 07.1.2013 21:10

Viesti Kirjoittaja mehtamies »

Mikähän meni o renkaiden vaihdossa pieleen?
Kierrokset nousee n, 3000 max ja sit alkaa savuttaa kovasti, eikä kierroksia saa enempää.
vedot hävisi..

auto mb 124 2,5d
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Oisko menny roskaa naftalinjaan? Mihin momenttiin laitoit?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Karvanaama
Viestit: 852
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Ilmanputsari söi vieressä lojuneen rättinä käytetyn lanzarote t-paidan?
(Jospa ongelma onkin happipuolella)
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
mehtamies
Viestit: 3
Liittynyt: 07.1.2013 21:10

Viesti Kirjoittaja mehtamies »

Kiitoksia neuvosta..
Entinen omistaja on laittanu ilmaläppän langalla täysin auki ja sehän meni just toisin päin. eli täysin kiinni.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”