OM603 syöttöpumppujen erot
OM603 syöttöpumppujen erot
Onko OM603 Vapari ja Turbomallien syöttöpumpuissa eroa? Kokeilin haulla etsiä vanhoja keskusteluja mutta ei oikein napannut?
Entäpä suuttimet, ovatko samanlaiset?
Entäpä suuttimet, ovatko samanlaiset?
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Mutta jos sinulla on vaparin pumppu ja käytät sitä mynällä tai ppd:llä niin siihen voip rakentaa sen ahdonalaisen syötön lisäyksen. Kannattaa kysäistä myös omalta kylältä, Rengaspalvelu Karjalaisesta pumpun modausta Ei tarvitsisi mennä merta edemmäs kalaan.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
PPDieselillä vieraillut Turpon pumppukin onneksi löytyy
TDT:stä sippasi kone, löysin vähänajetun -92 vapari Om603:sen. Pitää siis vaihtaa siihen tuosta vanhasta Turpokoneesta myös pumppu ja suuttimet, imu- ja pakosarjan sekä venttiilikopan ja öljypohjan lisäksi
Onkos siinä vielä muuta vaihdettavaa?
Sopivaa turpokonetta ei löytynyt, soittelin eräälle mersupurkaamolle ja suosittelivat hankkimaan hyvän vaparin johon siirtää nuo turbohilut.
TDT:stä sippasi kone, löysin vähänajetun -92 vapari Om603:sen. Pitää siis vaihtaa siihen tuosta vanhasta Turpokoneesta myös pumppu ja suuttimet, imu- ja pakosarjan sekä venttiilikopan ja öljypohjan lisäksi
Onkos siinä vielä muuta vaihdettavaa?
Sopivaa turpokonetta ei löytynyt, soittelin eräälle mersupurkaamolle ja suosittelivat hankkimaan hyvän vaparin johon siirtää nuo turbohilut.
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Mutta, kun se Mynä on vaan niin hyvä. Tuli taas eilen illalla todettua, kun ruuvasin yhden Mynäpumpun koneen kylkeen. Joku on vaan parasBTriker kirjoitti:Mutta jos sinulla on vaparin pumppu ja käytät sitä mynällä tai ppd:llä niin siihen voip rakentaa sen ahdonalaisen syötön lisäyksen. Kannattaa kysäistä myös omalta kylältä, Rengaspalvelu Karjalaisesta pumpun modausta Ei tarvitsisi mennä merta edemmäs kalaan.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Onhan se hyvä ei sillä, mutta vaihtoehtoja on muitakin.Heavy kirjoitti:Mutta, kun se Mynä on vaan niin hyvä. Tuli taas eilen illalla todettua, kun ruuvasin yhden Mynäpumpun koneen kylkeen. Joku on vaan parasBTriker kirjoitti:Mutta jos sinulla on vaparin pumppu ja käytät sitä mynällä tai ppd:llä niin siihen voip rakentaa sen ahdonalaisen syötön lisäyksen. Kannattaa kysäistä myös omalta kylältä, Rengaspalvelu Karjalaisesta pumpun modausta Ei tarvitsisi mennä merta edemmäs kalaan.
Ja saahan sen ahdonalaisen syötön rakennettua tavan painekellolla sammuttimelle.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
dealer kirjoitti:Männät, kanget, öljysuihkujen asennus ja sylinterinkansi ainakinOnkos siinä vielä muuta vaihdettavaa?
No eiköhän tuolla ajele vapariromppeillakin, kun ei ole tarkoitus rakentaa mitään superturboa
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Laita ainakin turbon kiertokangen laakerit sinne. Poraat tai käytä koneistamolla että poraavat liuskaan öljyreiän samaan kohtaan kuin vaparin liuskassa, samalla uusi petilaakerit ja laita turbon öljypumpun ratas = pienempi kuin vaparin, niin saat öljynpaineita paremmaksi, kun turbolle tulee öljynkierto.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
- veskola
- V-klasse-spesialisti
- Viestit: 1589
- Liittynyt: 30.9.2005 10:45
- Paikkakunta: Turun tienoo
- Viesti:
Öljypumpun rattaan saa KL:stä eikä maksa juuri mitään (30-40€) ja samalla pitää lyhentää se ketju, eli ilmeisesti kannattaa ostaa uusi ketju ja lyhentää se turbon rattaalle sopivaksi.
Tosin eipä se ahdin siellä paljoakaan öljynvirtauksia lisää, ne öljyruiskut siellä enemmän vuodattavat ohi muun järjestelmän.
Tee öljynpaluureijästä sitten kerralla riittävän suuri.
Tosin eipä se ahdin siellä paljoakaan öljynvirtauksia lisää, ne öljyruiskut siellä enemmän vuodattavat ohi muun järjestelmän.
Tee öljynpaluureijästä sitten kerralla riittävän suuri.
Ja ottaa samalla sen turbon öljypumpun ketjun niin ei tartte alkaa pätkimään.veskola kirjoitti:Öljypumpun rattaan saa KL:stä eikä maksa juuri mitään (30-40€) ja samalla pitää lyhentää se ketju, eli ilmeisesti kannattaa ostaa uusi ketju ja lyhentää se turbon rattaalle sopivaksi.
Tosin eipä se ahdin siellä paljoakaan öljynvirtauksia lisää, ne öljyruiskut siellä enemmän vuodattavat ohi muun järjestelmän.
Tee öljynpaluureijästä sitten kerralla riittävän suuri.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 om606 compound STC,
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D