300 tdst käynnistys

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

300 tdst käynnistys

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Mikähän mahtais olla tollasessa st kamppeessa vikana kun laittaa kylmänä käyntiin niin rynkyttää hirveästi ja sammuu parin sekunnin käynnin jälkeen? sitten kun starttaa uudestaan ja pitää vähän kaasua niin alkaa pikkuhiljaa käydä tasasemmin ja pysyä käynnissä. ei auta vaikka pitää kaasua kun ekaa kertaa starttaa, sammuu joka tapauksessa. :? hehkut on ehjät ja pumpun ennakko säädetty pp dieselin ohjeen mukaisesti 22 JYKK. suuttimien paluuputket ei myöskään vuoda. voisko vuotava esikammio aiheuttaa tuollasta? vitosen kammio nimittäin vuotaa. samaa asiaa kyselin jo tuolla projekti topicissa mutta ei saanu siellä tarpeeksi huomiota :D
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2945
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Rytkytyksestä tulee mieleen josko pääsis ilmaa naftan sekkaan... Kahtoppas ettei vilistä ilmakuplia niissä letkuissa mitkä menee pumpulle
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Ettei vaan pa-putkista haukkaa ilmoja :roll: Voi olla että vetää suodattimen tyhjäksi eikä siirtopumppu ehdi sitä eka käynnistyksellä täyttää :wink:

Tarkastele onko karkee suodattimessa ilmaa. Taka-akselin ylityksestä se vuoto yleensä löytyy.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Lähtee kuitenkin aina kertalaakista käyntiin eikä tarvii sahata ollenkaan :shock: sattuuko polttoaineputket muuten olemaan kiinni taka-akselissa? sillä vaan mietin että oli taka-akselin puslat sen verran heikossa hapessa että koko akseli heiluu vaihdetta vaihtaessa ja kiihdytys/moottorijarrutus tilanteessa. se olis voinu rikkoa putkia. oliko tuossa muuten ees koko siirtopumppua? :roll:
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
Avatar
t.eskola
Viestit: 183
Liittynyt: 05.1.2011 21:41

Viesti Kirjoittaja t.eskola »

Ei kait ne hankauksesta putket hajoo? Ne vaan hapantuu siitä yliviennistä. Itellekin jäi happamat putket käteen, kun isompaa tankkia vaihdoin.
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Ja tuskin tuo nokikaan niiden elinikää pidentää :?
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

siirtopumppu on pumpun kyljessä kiinni ja bensaversiosta modatussa voi olla pensapumppuki :? ei naftalinjojen saisi taka-aksilaan ottaa kiinni eli en usko siihen mut jos sielä on vuotoja putkissa niin ...

jos ennakot on myöhäsellä parikin astetta niin itellä ainakin rynkytteli melko epämääräsesti kylmänä (liekkö koskaan terveesti käynytkään 8) )

tuo tavallaan haiskahtaa samantyyliseltä vialta minkä kanssa painimme vakio 200reen kanssa viimetalvena ..vikaa ei löytynyt mutta käy läpi KAIKKI mahdolliset prikat,letkut jne ..kerro sitten ku löytyy. me totesimma lopulta että pumppu vaan on niin harva että ei lähde kylmänä käyntiin (siinä oli semmonen pakkasraja että se ei käynnistyny jos oli enempi ku -10 pakkasta :shock: lupasi ihan alku startissa mutta sitten vaatikin piiiiiitkän starttauksen perään :roll:

että semmoset murheet on jollakulla ens talveksi :lol: ei tosin myitykään meseläiselle jne.. :wink:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Ennakon säädin 22 Jykk pp dieselin ohjeen mukasesti. luulin että nuista ilmaongelmista pääsee kun hankkiutuu 605 koneesta eroon mutta näkyy ne sitten seuraavan auton vaihdon mukanakin :D mikä se mötikkä muuten on siinä syöttöpumpun kylessä mistä lähtee yks alipaineletku? ei nimittäin oo kiinni missään.. jotkut arveli että se säätäis ennakkoa kylmänä mutta en tiiä. :roll: pitää kai ne polttoainelinjat sitten käydä vaihteeks läpi :D
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mötikkä luultavasti lisää tyhjäkäyntiä kylmänä, jos mötikkä on ruiskutuspumpun persiissä ylhäällä. Ennakkoa se varmasti ei säädä :wink:

juu, kyllä siellä ilmavuoto on jossakin suodattimien seutuvilla tai siitä taaksepäin.
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Ei ole perässä vaan eestä päin katottuna oikeella puolella kylessä. kävis kyllä järkeen että se olis joku tyhjäkäynnin lisäys palikka kun tyhjäkäynti on melko aaltoilevaa. välillä tuntuu että sammuu kokonaan :?
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
h.hartikainen
Viestit: 120
Liittynyt: 21.6.2008 21:08

Viesti Kirjoittaja h.hartikainen »

se on automaatille se mötikkä..
onko pumpun persiissä elr:n johto kiinni.. vaikkakin ilmavaivalta vaikuttaa..
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Minkähän takia se ei oo kiinni sitten.. mitä se tekee kun se toimii? elr:än tarkastan kun kerkiän.
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
h.hartikainen
Viestit: 120
Liittynyt: 21.6.2008 21:08

Viesti Kirjoittaja h.hartikainen »

varmaan loota luistellu jos letku irti.. sehän pehmentää vaihtoja..
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Jututin tänään auton entistä omistajaa ja se sano että repäs letkun irti just sen takia että luistaa laatikko. samahan se olis laittaa paikalleen ja nostaa vaan laatikon paineita :shock:
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
Avatar
Siekkinen
Viestit: 205
Liittynyt: 13.12.2010 16:53
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Käynnistys ongelmaan auttaa kun hehkuttaa kylmänä kahesti :D sitten pysyy ekalla käynnissä ilman kaasua ja ryskyttää melko vähän :roll:
W124 3.0 DT ST
W202 2.5 TDT/KKK ja lastu
W201 2.6
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”