w124 230E A -92 ja merkilliset hyytymiset
w124 230E A -92 ja merkilliset hyytymiset
Morjensta kaikki komiat mersumiehet!
Nyt piti itsekin lopulta monen vuoden selailun jälkeen tänne rekisteröityä kun on tuo satalankku alkanut niin kummallisesti käyttäytymään. Kaiken olen näiltä forumeilta jo kaivanut mitä olen googlen avustuksella löytänyt, mutta apua ei ole ollut.
Joten jos tulee ongelmasta/aiheuttajasta mieleen vinkkejä niin vinkit otetaan kumartaen vastaan.
Elikkäs. Vika on lyhyesti hyytyminen kesken ajon.
Yleensä aina 80-100km/h vauhdissa neljännen vaihteen kanssa, mutta tehnyt pari kertaa myös pienemmillä nopeuksilla ja kerran pakkokolmosellakin.
Ikään kuin ei sais bensaa yht äkkiä tai jokin ohjaus pätkisi.
Alkaa "ajamaan" autoa sammuksiin, ei reagoi kaasuun ja jos vaihtaa vapaalle tippuu kierrokset samalla lailla nollaan, kun vääntäs avaimesta virrat pois ja sammuu sitten. Eli pysyy käynnissä vain nopeuden takia. Jos tyrkkää kolmoselle vaihtaa kyllä pienemmälle ja mittarissa kierrokset pomppaa, mutta moottorissa ei. Useinmiten yllättäen aina "yskähtää" auton taas käyntiin kesken hyytymisen kun kaasua siinä rauhassa pumppailee. Nyt noin 500km matkalla kuitenkin hyytyi jo ainakin neljä kertaa tien poskelle (oli pakko vaihtaa vapaalle ja antaa sammua nopeuden hitauden takia)
Kuitenkin aina hetken päästä hyrähtää käyntiin ihan normaalisti ja taas mennään pitkäänkin ilman mitään.
Jo tehtyä aiheeseen liittyen:
- pa-suodatin noin 27tkm sitten (kuis usein nää tykkää tukkeutua)
- tulpan johdot ja tulpat alle kk sitten
- yj-releeltä kaikki juotettu uusiksi alle kk sitten
- pa-pumpun releelllä ajettu noin 100tkm eli ei ikäloppu sekään
- stp injection cleanerkin kokeiltu alle kk sitten
- virranjakajaa ja pyörijää ihmetelty eikä näyttäneet huonoilta
Jottain kuullut, että näissä ilmeisesti olis jonkinmuotoista vikakoodia luettavissa, jota meinasinkin tuossa seuraavaksi maanantaina kahtella jostain.
Eli mikäs kele se uskollista meseä vois vaivata?
Nyt piti itsekin lopulta monen vuoden selailun jälkeen tänne rekisteröityä kun on tuo satalankku alkanut niin kummallisesti käyttäytymään. Kaiken olen näiltä forumeilta jo kaivanut mitä olen googlen avustuksella löytänyt, mutta apua ei ole ollut.
Joten jos tulee ongelmasta/aiheuttajasta mieleen vinkkejä niin vinkit otetaan kumartaen vastaan.
Elikkäs. Vika on lyhyesti hyytyminen kesken ajon.
Yleensä aina 80-100km/h vauhdissa neljännen vaihteen kanssa, mutta tehnyt pari kertaa myös pienemmillä nopeuksilla ja kerran pakkokolmosellakin.
Ikään kuin ei sais bensaa yht äkkiä tai jokin ohjaus pätkisi.
Alkaa "ajamaan" autoa sammuksiin, ei reagoi kaasuun ja jos vaihtaa vapaalle tippuu kierrokset samalla lailla nollaan, kun vääntäs avaimesta virrat pois ja sammuu sitten. Eli pysyy käynnissä vain nopeuden takia. Jos tyrkkää kolmoselle vaihtaa kyllä pienemmälle ja mittarissa kierrokset pomppaa, mutta moottorissa ei. Useinmiten yllättäen aina "yskähtää" auton taas käyntiin kesken hyytymisen kun kaasua siinä rauhassa pumppailee. Nyt noin 500km matkalla kuitenkin hyytyi jo ainakin neljä kertaa tien poskelle (oli pakko vaihtaa vapaalle ja antaa sammua nopeuden hitauden takia)
Kuitenkin aina hetken päästä hyrähtää käyntiin ihan normaalisti ja taas mennään pitkäänkin ilman mitään.
Jo tehtyä aiheeseen liittyen:
- pa-suodatin noin 27tkm sitten (kuis usein nää tykkää tukkeutua)
- tulpan johdot ja tulpat alle kk sitten
- yj-releeltä kaikki juotettu uusiksi alle kk sitten
- pa-pumpun releelllä ajettu noin 100tkm eli ei ikäloppu sekään
- stp injection cleanerkin kokeiltu alle kk sitten
- virranjakajaa ja pyörijää ihmetelty eikä näyttäneet huonoilta
Jottain kuullut, että näissä ilmeisesti olis jonkinmuotoista vikakoodia luettavissa, jota meinasinkin tuossa seuraavaksi maanantaina kahtella jostain.
Eli mikäs kele se uskollista meseä vois vaivata?
Samanlaiset oireet oli itellä ku vanhassa temppuili juurikin pa-pumpunrele ja tässä nykyisessä teki samat oireet jumittelevan pensapumpun takia...
Olihan sillä jo ikääki 22v...
Motonetistä uus boschin pumppu 120€ ja matka jatkunu ongelmitta...
Ja kannattaa oikeesti eliminoida se vj-kansi ja pyörijäki pois eli uudet tilalle...



Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
PA-rele näytti kovasti sellaselta "massatulta" jota ei saa purettua. Tuota kaasuvivuston microa jo hiplailin ja liittimiä kahtelin, mut en vielä mitannu kun ei ollu siinä mittaria just sillon.
Bensapumppua tuossa itehi vähän mietiskelin, joten pitänee marssia hakemaan sellanen niin loppuu ainakin sen kanssa jahkailu. vj-kansi ja pyörijä on itteasiassa vaihdettu samalla kun pa-suodatin, mut eihän ne paljoa maksa.
Kiitti vastailuista tähän mennessä. Alkaa menee käämit jo itellä kun mersu haluaa pitää omia kahvitaukoja vähän väliä
Bensapumppua tuossa itehi vähän mietiskelin, joten pitänee marssia hakemaan sellanen niin loppuu ainakin sen kanssa jahkailu. vj-kansi ja pyörijä on itteasiassa vaihdettu samalla kun pa-suodatin, mut eihän ne paljoa maksa.
Kiitti vastailuista tähän mennessä. Alkaa menee käämit jo itellä kun mersu haluaa pitää omia kahvitaukoja vähän väliä

Lähteese auki vaikka näyttääki yhtenäiseltä köntiltä... Pitää vaan veittellä ensin viillellä reunat nastojen puolelta auki ja sit varovasti kammeta kuoria auki ja vetästä se kuori pois...srlq kirjoitti:PA-rele näytti kovasti sellaselta "massatulta" jota ei saa purettua. Tuota kaasuvivuston microa jo hiplailin ja liittimiä kahtelin, mut en vielä mitannu kun ei ollu siinä mittaria just sillon.
Bensapumppua tuossa itehi vähän mietiskelin, joten pitänee marssia hakemaan sellanen niin loppuu ainakin sen kanssa jahkailu. vj-kansi ja pyörijä on itteasiassa vaihdettu samalla kun pa-suodatin, mut eihän ne paljoa maksa.
Kiitti vastailuista tähän mennessä. Alkaa menee käämit jo itellä kun mersu haluaa pitää omia kahvitaukoja vähän väliä

Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Ei tarvi viillellä mitään. Kampeaa vaan kuoren pois. Voi sitä kyllä tiukassa istuvaksikin sanoa... Mutta lähtee kun päättää että otan pois ja on kuitenkin varovainen.RoopeK kirjoitti:Lähteese auki vaikka näyttääki yhtenäiseltä köntiltä... Pitää vaan veittellä ensin viillellä reunat nastojen puolelta auki ja sit varovasti kammeta kuoria auki ja vetästä se kuori pois...srlq kirjoitti:PA-rele näytti kovasti sellaselta "massatulta" jota ei saa purettua. Tuota kaasuvivuston microa jo hiplailin ja liittimiä kahtelin, mut en vielä mitannu kun ei ollu siinä mittaria just sillon.
Bensapumppua tuossa itehi vähän mietiskelin, joten pitänee marssia hakemaan sellanen niin loppuu ainakin sen kanssa jahkailu. vj-kansi ja pyörijä on itteasiassa vaihdettu samalla kun pa-suodatin, mut eihän ne paljoa maksa.
Kiitti vastailuista tähän mennessä. Alkaa menee käämit jo itellä kun mersu haluaa pitää omia kahvitaukoja vähän väliä
Tuli tosin uusi kanta asiaan tänään eräältä asentajalta kun tuntuu pa-säiliön korkki sihahtavan kenties liikaakin avatessa ajon jälkeen. Kellään noista motonetin tarvikekorkeista hajua et liekö ollu ongelmia? omassa kun sellanen on ja tuli pientä epäilystä myös siihen suuntaan et jos korkki ei ole sopiva tai se ilmaputki tukossa ja kertys sit liikaa painetta järjestelmään.
Itellä sihahtelee kans ja jo 3 vuotta ongelmitta ajanu...srlq kirjoitti:Tuli tosin uusi kanta asiaan tänään eräältä asentajalta kun tuntuu pa-säiliön korkki sihahtavan kenties liikaakin avatessa ajon jälkeen. Kellään noista motonetin tarvikekorkeista hajua et liekö ollu ongelmia? omassa kun sellanen on ja tuli pientä epäilystä myös siihen suuntaan et jos korkki ei ole sopiva tai se ilmaputki tukossa ja kertys sit liikaa painetta järjestelmään.



Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Noniin, nyt on pumppu vaihdettu ja olipahan tuo korjaaja ihmetellyt ihan ite sitä bensatankin korkkiakin ja paineen kertymistä ja sit vähän modifioinut korkkia et kulkee hieman ilmaakin sinne tankkiin. Tähän asti koeajolla ei hyytymisen merkkejä. Joten kiitokset vinkeistä. Olkoon ns tämä "case closed" ja katsellaan miten toimii pidemmällä aikavälillä.
Ennustan ettei ole case closed ....srlq kirjoitti:Noniin, nyt on pumppu vaihdettu ja olipahan tuo korjaaja ihmetellyt ihan ite sitä bensatankin korkkiakin ja paineen kertymistä ja sit vähän modifioinut korkkia et kulkee hieman ilmaakin sinne tankkiin. Tähän asti koeajolla ei hyytymisen merkkejä. Joten kiitokset vinkeistä. Olkoon ns tämä "case closed" ja katsellaan miten toimii pidemmällä aikavälillä.

Minäkin joskus ihmettelin tankkiin kertyvän alipaineen määrää
en tiedä onko painetta liikaa vai sopivasti mutta kova sihahdus ja moottorin käynti hiukan huojahtaa jos korkin avaa käydessä.

"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
onre kirjoitti:Ainakin K-jetillisessä värkissä on erikseen hengittämätön tankin korkki. En tiedä miks, mutta näin on.
Tuntuu uskomattomalta että tuo korkki kuuluisi olla tollanen. Omassa 230E :ssä possauttelee myös ja olen nyt jättänyt korkin löyhälle ettei paineita pääse kertymään. Haittaakaan siitä ei ole ollut, jotenkin pää vaan sanoo että älä pidä paineistettua bensakannua takapenkillä

ak47: sitä kun tosiaan epäilisin tuota pa-relettä uusituksi suomessa kun lukee "kat/ei kat" (joten alle 10v vanha kun on saksasta tuotu 2005 tämä kosla) ja yv-relettä tarkastelin ja kolvailin kaiken uusiksi. En tosin mittaillu et kaikkihan on mahollista ja pohjola karu...
Testataan nyt täsä samalla tuo kuvan lähetys...

Testataan nyt täsä samalla tuo kuvan lähetys...

ja joo luulin väärin siitä ilmareijästä. korjaaja tosiaan selvensi et ei siel oo mitään ilmareikää vaan se on vaan se valumareikä mistä pääsee ylimenevä menovesi maahan.
Mut meinasin kyllä tuossa et jos vielä v****ilee niin releet vaihtoon.
Nyt on vaan täs aktiivista tesmiä ollut muutaman päivän, eikä ole temppuja tehnyt.
Uskaltauduin jopa äsken tuossa muutaman olusen kanssa siirtymään pariksi tunniksi pelkääjän paikalle tähden kiiltoa hymyssä suin ihailemaan ja kyydistä nautiskelemaan, eikä silläkään reissulla tehnyt tenää
Mut meinasin kyllä tuossa et jos vielä v****ilee niin releet vaihtoon.
Nyt on vaan täs aktiivista tesmiä ollut muutaman päivän, eikä ole temppuja tehnyt.
Uskaltauduin jopa äsken tuossa muutaman olusen kanssa siirtymään pariksi tunniksi pelkääjän paikalle tähden kiiltoa hymyssä suin ihailemaan ja kyydistä nautiskelemaan, eikä silläkään reissulla tehnyt tenää

ja toisaalta, jos tuo tarvikekorkki ei toimi niin ei se maltaita maksa hommata alkuperäistä korkkia ja sitä tankin lukitsemis "systeemiä" jonka tukin kun alkoi vuotamaan.
M-B w203 C320 Avantgarde Sport -00
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
Pitää viel samalla hioa nyt täsä tätä allekirjoitusoptiota 
Niin joo ja tosa nyt viel toi puhuttu kaunotar talvikapseleilla, kesällä hillityt alut


Niin joo ja tosa nyt viel toi puhuttu kaunotar talvikapseleilla, kesällä hillityt alut


M-B w203 C320 Avantgarde Sport -00
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
srlq kirjoitti:ja joo luulin väärin siitä ilmareijästä. korjaaja tosiaan selvensi et ei siel oo mitään ilmareikää vaan se on vaan se valumareikä mistä pääsee ylimenevä menovesi maahan.
Mut meinasin kyllä tuossa et jos vielä v****ilee niin releet vaihtoon.
Nyt on vaan täs aktiivista tesmiä ollut muutaman päivän, eikä ole temppuja tehnyt.
Uskaltauduin jopa äsken tuossa muutaman olusen kanssa siirtymään pariksi tunniksi pelkääjän paikalle tähden kiiltoa hymyssä suin ihailemaan ja kyydistä nautiskelemaan, eikä silläkään reissulla tehnyt tenää

kaiken minkä huollan myös korjaan!
Ja sitten se seuraava kummajainen.....
Elikkäs ilmeni jälleen jotain kivaa tällekin päivälle. Ei ny jaksa uutta aihetta tehdä kun tuo pääotsikko sinänsä ihan hyvin sopii tähänkin....jos ei lie samaa vikaa vielä.
Se kun tuo hallitus oli tuota mersua ulkoiluttamassa niin eräissä liikennevaloissa oli lähdetttäessä ottanut ja sammahtanut kuin seinään, eli mittaristo valoja täynnä. Loota antoi laittaa P-asentoon, mutta käynnistyksen jälkeen ei meinannut antaa laittaa D:lle ja piti kuulema(laatikko ilmeisesti) ihmeellistä jurinaa. Sit kuitehi tokeni ja taas mentiin enkä saanu itte vikaa takas.
Eli kellään kokemusta vastaavasta. Laatikko? Releet? Vain taivas rajana?
Se kun tuo hallitus oli tuota mersua ulkoiluttamassa niin eräissä liikennevaloissa oli lähdetttäessä ottanut ja sammahtanut kuin seinään, eli mittaristo valoja täynnä. Loota antoi laittaa P-asentoon, mutta käynnistyksen jälkeen ei meinannut antaa laittaa D:lle ja piti kuulema(laatikko ilmeisesti) ihmeellistä jurinaa. Sit kuitehi tokeni ja taas mentiin enkä saanu itte vikaa takas.
Eli kellään kokemusta vastaavasta. Laatikko? Releet? Vain taivas rajana?
M-B w203 C320 Avantgarde Sport -00
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
ihan kuin kuulostais siltä vaijerilta, joka ei anna laittaa sitä "vaihdetta" silmään ennen kuin virta-avain tietyssä asennossa
eli liittyen jotenkin myös avaimen asentoon, näin on mulla ollu joskus (tosin entisellä omistajalla) mutta viisaammat korjatkoon sitä kuinka väärässä olen 


® Mesen linttaklubi
Jos ny joku vielä tätä ketjua seuraa niin laitetaas päivitystä.
Elikkäs sitä jurinaa ei ole enää lootan suunnalta kuulunut ja muutenkin meni usea päivä jo niin hyvin et teki mieli jo raportoida jotain toimimisen tapaista.
MUTTA, jälleen halusi pari päivää sitten urhea w124 muistuttaa, miksi meitä mersumiehiä ei tekemisen puute vaivaa.
Hyytyi pari kertaa kaupunkinopeudesta. Laitoin sytytyksen ajoitus nupin takas oletusasentoon(muistaakseni N. Joskus kokeeksi käänsin.), otin välkkyvän,jonkun toimesta ptä päin asennetut, jälkias lisäjarruvalon piuhat irti häiriön pelossa, putsasin myös ke-jetin lähimaastosta kaikki sähköpiuhat joita löysin,ostin varulta uuden yj-releen kun olen kuullut myös piirilevyjen halkeiluista. Näillä toimi melkein päivän.
Aamulla hyytyi 60km/h nopeudesta eikä meinannut startatessa pysyä käynnissä niin junttasin läpykän pohjaan. Teki sen, että nosti kierrokset tappiin, yskäisi ja tiputti hetkeksi sinne 4000rpm tienoille ja sit parilla rykäisyllä takas tappiin pomppimaan.
Ideoita?
Nyt purin sit sen pa-releen ja juotin useat osat uusiksi ja putsasin sieltä löytyneen pikkureleen kärjet kun näyttivät hieman tummilta. Tämän jälkeen en reilun tunnin ajolla saanut sammumaan.
Vielä jos hyytyy irroitan ja putsaan sen kaasuvivuston mikron.
Alakaa ideat jo loppumaan, mitä tuossa taivasalla osaan/pystyn tekemää kun pittää vian noin keleen piilossa olla. Alipainevuotojakaan en ainakaan mielestäni huomannu eikä se mikälie kaasuläppä tuntunut takertelevan.
Elikkäs sitä jurinaa ei ole enää lootan suunnalta kuulunut ja muutenkin meni usea päivä jo niin hyvin et teki mieli jo raportoida jotain toimimisen tapaista.
MUTTA, jälleen halusi pari päivää sitten urhea w124 muistuttaa, miksi meitä mersumiehiä ei tekemisen puute vaivaa.
Hyytyi pari kertaa kaupunkinopeudesta. Laitoin sytytyksen ajoitus nupin takas oletusasentoon(muistaakseni N. Joskus kokeeksi käänsin.), otin välkkyvän,jonkun toimesta ptä päin asennetut, jälkias lisäjarruvalon piuhat irti häiriön pelossa, putsasin myös ke-jetin lähimaastosta kaikki sähköpiuhat joita löysin,ostin varulta uuden yj-releen kun olen kuullut myös piirilevyjen halkeiluista. Näillä toimi melkein päivän.
Aamulla hyytyi 60km/h nopeudesta eikä meinannut startatessa pysyä käynnissä niin junttasin läpykän pohjaan. Teki sen, että nosti kierrokset tappiin, yskäisi ja tiputti hetkeksi sinne 4000rpm tienoille ja sit parilla rykäisyllä takas tappiin pomppimaan.
Ideoita?
Nyt purin sit sen pa-releen ja juotin useat osat uusiksi ja putsasin sieltä löytyneen pikkureleen kärjet kun näyttivät hieman tummilta. Tämän jälkeen en reilun tunnin ajolla saanut sammumaan.
Vielä jos hyytyy irroitan ja putsaan sen kaasuvivuston mikron.
Alakaa ideat jo loppumaan, mitä tuossa taivasalla osaan/pystyn tekemää kun pittää vian noin keleen piilossa olla. Alipainevuotojakaan en ainakaan mielestäni huomannu eikä se mikälie kaasuläppä tuntunut takertelevan.
M-B w203 C320 Avantgarde Sport -00
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80