300TE öljypohjan irroitus

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Hemingway
Mr. Alipaine
Viestit: 384
Liittynyt: 08.10.2005 13:46

300TE öljypohjan irroitus

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Karautin kiveen-öljypohjaan reikä.

Miten ihmeessä tuon saa irti?

Pultit irroitin ja kumityynyt irroitin ja nostin.. Ei mahdu. Syylärinkö tuosta joutuu irrottamaan? Kallistuksenvakaaja on jo irti..

Pikaista apua toivotaan, korvessa asutaan.. Ei taida kemiallisella metallilla pitää?[/u]
124.023
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä se pitäisi lähteä syyläriä irrottamatta, viimeksi olen irrottanut muutama vuosi sitten 260:stä ja siitä ainakin sopi tulemaan ... mihin kanittaa ?
Hemingway
Mr. Alipaine
Viestit: 384
Liittynyt: 08.10.2005 13:46

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Ei mahu taipumaan siitä runkopalkin välistä pitäisi tulla pidemmälle?

Öljypumppua ei tarvi irrottaa?
124.023
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Taitaa olla juuri niin että öljypumppu pitää irrottaa sinne väliin ja sitten taipuu pois :idea: jossain mersun koneessa on niin eikä se ole diesel koska taannoin irrotin 300 turbodieselistä pohjan ja öp sai olla paikallaan.
Avatar
Castillo
Viestit: 766
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Päteekö Tiileri sama resepti 200d:n öljypohjan irroittamiseen, sen rikkoi myöskin kivi marjastusreissulla viime torstaina ja huomenna ajattelin sen koittaa irroitella tutkailua ja hitsuuta varten. Että pitikin lähteä mustikkaan lankulla kun oikea marjastusautokin talossa on.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Castillo kirjoitti:Päteekö Tiileri sama resepti 200d:n öljypohjan irroittamiseen, sen rikkoi myöskin kivi marjastusreissulla viime torstaina ja huomenna ajattelin sen koittaa irroitella tutkailua ja hitsuuta varten. Että pitikin lähteä mustikkaan lankulla kun oikea marjastusautokin talossa on.
Iivan vaihto taannoin 250d öljypohjan ja siittä mahtu ainaki tulemaan ku vaan nosti moottoria niin paljon ku sopi nuoseen. Siis ei tarvinu irrottaa öljypumppua.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Helposti lähtee nelos-viitoskoneista, ei tarvitse muuta kuin nostaa konetta ylöspäin ja ottaa vakaajan irti.
Avatar
Castillo
Viestit: 766
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Kiitos JuhoL ja dealer, täytynee iltasella orientoitua perusteellisempaan öljynvaihtoon lankun alla. Toivottavasti hitsaamalla sais öljypohjan ehjättyä. Jotenkin pitäis saada puhdistettua vikapaikka ennen alu-liimaria. Naftaliotusta ja kosaniako vai onko toimivampaa konstia?
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Hemingway
Mr. Alipaine
Viestit: 384
Liittynyt: 08.10.2005 13:46

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Ei tarttenu tuossakaan onneksi irroittaa öljypumppua, kyllä se sieltä juuri ja juuri mahtui tulemaan..
124.023
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”