Öljynpaine helteellä
Öljynpaine helteellä
Melko tuoreena mersukuskina kysyisin että:
Öljynpaineet ovat olleet normaalikeleillä aina tyhjäkäynnillä vähintään kakkosessa tai hitusen alle. Nyt kun koitti ensimmäiset helteet, tuli havaittua että koneen ollessa kuuma, öljynpaine tippuu tyhjäkäynnillä reilusti alemmaksi. Pahimmillaan lähelle ykköstä.
Mistä tämä kertoo vai kertooko mistään. Normaalia ? kone väljä ?
auto on siis 200d -90 Öljyt ovat 5w40.
Öljynpaineet ovat olleet normaalikeleillä aina tyhjäkäynnillä vähintään kakkosessa tai hitusen alle. Nyt kun koitti ensimmäiset helteet, tuli havaittua että koneen ollessa kuuma, öljynpaine tippuu tyhjäkäynnillä reilusti alemmaksi. Pahimmillaan lähelle ykköstä.
Mistä tämä kertoo vai kertooko mistään. Normaalia ? kone väljä ?
auto on siis 200d -90 Öljyt ovat 5w40.
-
- Viestit: 322
- Liittynyt: 19.10.2010 13:09
- Paikkakunta: Hki-Jkl
Mulla on motarirepäisyn jälkeen näillä keleillä jossaon 0.5 paikkeilla. Puolessatoista tuhannessa kierroksessa tosin nousevat taas kolmeen, että ei sikäli. Ehkäpä öljykin voisi olla tanakampaa kuin 5/30.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
^ Pomppaako mittari kahteen Bariin kun laitat virrat päälle
Mustassahurmassakin on hyvät öljynpaineet, lähes kolme kuumanakin - tosin paineita on virrat päällä, mutta sammuksissa ollessakin se pari Baria Anturi vetää vähän omiaan.
Turpolintassa ja Pornitissa kovimmilla helteillä motarirepäisyn jälkeen 1.1 - 1.2
Mustassahurmassakin on hyvät öljynpaineet, lähes kolme kuumanakin - tosin paineita on virrat päällä, mutta sammuksissa ollessakin se pari Baria Anturi vetää vähän omiaan.
Turpolintassa ja Pornitissa kovimmilla helteillä motarirepäisyn jälkeen 1.1 - 1.2
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
juu ei. anturi uusittuHannu.H kirjoitti:^ Pomppaako mittari kahteen Bariin kun laitat virrat päälle
Mustassahurmassakin on hyvät öljynpaineet, lähes kolme kuumanakin - tosin paineita on virrat päällä, mutta sammuksissa ollessakin se pari Baria Anturi vetää vähän omiaan.
Turpolintassa ja Pornitissa kovimmilla helteillä motarirepäisyn jälkeen 1.1 -
1.2
tiedä sitten ehkä mittari elää omaa elämää
Liian alhaset öljynpaineet varsinkin tyhjäkäynnillä on monen sellaisenkin mersun ongelma missä ei ole tuota öljynpainemittaria. Tuon mittarin pois jättäminen on ollut yksi mersun suurimpia suunnitelu virheitä.
Ainakin isommissa mersun V6 moottoreissa tämä on tuttu ongelma vaikka kaikki on kunnossa, ongelma on jo tehtaalta lähtöisin. Tämän takia on käyetettävä hyviä öljyjä ja hyvät tarkoittaa tässä tapauksessa hyvin voitelevia ja ohuita esim. 0W40. Tämän lisäksi jos autostaan yhtään huolta pitää niin öljynvaihtovälejä on tihennettävä siitä mitä huolto-ohjelma kertoo
Ainakin isommissa mersun V6 moottoreissa tämä on tuttu ongelma vaikka kaikki on kunnossa, ongelma on jo tehtaalta lähtöisin. Tämän takia on käyetettävä hyviä öljyjä ja hyvät tarkoittaa tässä tapauksessa hyvin voitelevia ja ohuita esim. 0W40. Tämän lisäksi jos autostaan yhtään huolta pitää niin öljynvaihtovälejä on tihennettävä siitä mitä huolto-ohjelma kertoo
Mersuja
Mersun pätevä pääsuunnittelija kuulemma aikoinaan vaati öljynpainemittarinmcee kirjoitti:Liian alhaset öljynpaineet varsinkin tyhjäkäynnillä on monen sellaisenkin mersun ongelma missä ei ole tuota öljynpainemittaria. Tuon mittarin pois jättäminen on ollut yksi mersun suurimpia suunnitelu virheitä.
Ainakin isommissa mersun V6 moottoreissa tämä on tuttu ongelma vaikka kaikki on kunnossa, ongelma on jo tehtaalta lähtöisin. Tämän takia on käyetettävä hyviä öljyjä ja hyvät tarkoittaa tässä tapauksessa hyvin voitelevia ja ohuita esim. 0W40. Tämän lisäksi jos autostaan yhtään huolta pitää niin öljynvaihtovälejä on tihennettävä siitä mitä huolto-ohjelma kertoo
kojelautaan. Kun hän jäi eläkkeelle, mittarista luovuttiin. Samalla monta
muutakin juttua taisi unohtua.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Eiköhän tuo pelkkä merkivalokin uusimmissa indikoi samaa asiaa - öljynpaineet laskevat liian alas? Omat havainnot w202:sen (D) kanssa, öljyt muistaakseni 0w40 luokkaa:
Mobil1:llä ajelin pari vuotta. Kovassa ajossa (n.130km/h) rupesi valo herkästi palamaan. Vähän kun höllensi,niin sammui.
Sitten ajelin pari vuotta Teboil GoldS:llä. Ikinä ei mitään ongelmia. Mm. viime vuoden intiaanikesänä ei ikinä valo palanut.
Nyt sitten satuin saamaan jotain Delphin tms. öljyä, jota laitoin keväällä sisään. Todella herkästi taas rupesi valo palamaan...
(Öljynvaihdot 15tkm välein, ja aina suurin piirtein ylärajalle täyttö)
Mobil1:llä ajelin pari vuotta. Kovassa ajossa (n.130km/h) rupesi valo herkästi palamaan. Vähän kun höllensi,niin sammui.
Sitten ajelin pari vuotta Teboil GoldS:llä. Ikinä ei mitään ongelmia. Mm. viime vuoden intiaanikesänä ei ikinä valo palanut.
Nyt sitten satuin saamaan jotain Delphin tms. öljyä, jota laitoin keväällä sisään. Todella herkästi taas rupesi valo palamaan...
(Öljynvaihdot 15tkm välein, ja aina suurin piirtein ylärajalle täyttö)