mikä alipaineventtiiili??

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
jolppi
Viestit: 8
Liittynyt: 30.10.2010 19:41

mikä alipaineventtiiili??

Viesti Kirjoittaja jolppi »

Eli mikä on se mötikkä sylinterinkannessa johon tulee 2 alipaineletkua. Moottori on w124:sen 200 bensa (ruisku).
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

liittysköhän pakokaasun kierrätykseen :roll:
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Se on ilmeisesti lämpökatkaisija polttoainehuurujen keräysjärjestelmälle :idea:

Eli moottorin lämmittyä se aukeaa ja imaisee tankista höyryt imusarjaan :roll:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Meneekö pulikalta letku vasemman puolen lokasuojassa olevaan mötikkään?

Tuota kuvausta vastaava osa on bensahuurusäiliön tyhjennysventtiilin ohjauksessa. Tuo on jossain lämmössä aukeava venttiili. Moottorilta tuleva alipaine imaisee kuskin puolen lokasuojan liepeilla olevan isomman venttiilin auki ja sitten huurut humpsahtavat paksumpaa letkua pitkin imusarjaan.

Edit: teppo kerkisi näköjään enste.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Joskus myös näkyny että semmosen lämpötoimisen alipainehanan kautta ohjataan jakajan alipaine-ennakkokellolle menevää imua. Liekö Pärnäsen viritys vai tehtaan kokeilu. :nocando:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Easy Rider kirjoitti:Liekö Pärnäsen viritys vai tehtaan kokeilu. :nocando:
Kyllä ne tuolla tehtaallakin pystyvät joskus uskomattomiin tekoihin. :lol:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
jolppi
Viestit: 8
Liittynyt: 30.10.2010 19:41

Viesti Kirjoittaja jolppi »

joo mistää ei tunnu saavan uutta osaa ku katkes toinen niistä putkista/piikeistä. Nii siihen mötikkään mennee joo. voikohan vaikuttaa tyhjäkäyntiin tuo?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

joo mistää ei tunnu saavan uutta osaa
Kyllähän 124ään pitää saada, tietysti eri juttu jos kyselyt suuntautuvat Motonet-tasoisiin varaosaliikkeisiin :D
jolppi
Viestit: 8
Liittynyt: 30.10.2010 19:41

Viesti Kirjoittaja jolppi »

no kl:ltä kahtoin
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Kl:n nettisivut on vähän onnettomat, siellä ei ole kuin murto-osa tuotteista :evil:
Soittamalla selviää paremmin, melkein voisin lyödä vetoa että löytyy hyllystä 8)
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Ja voihan se vaikuttaa tyhjäkäyntiin, pika-apuna laita ne letkut tukkoon vaikka sopivalla ruuvilla :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
sviljamaa
korjauskehotettu
Viestit: 170
Liittynyt: 08.1.2008 18:24
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja sviljamaa »

jolppi kirjoitti:joo mistää ei tunnu saavan uutta osaa ku katkes toinen niistä putkista/piikeistä. Nii siihen mötikkään mennee joo. voikohan vaikuttaa tyhjäkäyntiin tuo?
määki joskus mietin että mikä mötikkä se on? :shock: oon tullu siihen tulokseen että se on tyhjäkäynnin alennin, itse osa ois siis jonkunlainen termostaatti venttiili että kun kone lämpiää niin siitä sitten pääsee alipainepumpulle ja tyhjäynti laskee. Jos nyt puhutaan samasta osasta? siinä imusarjan alla pumpun takana? :roll:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,
sviljamaa kirjoitti:määki joskus mietin että mikä mötikkä se on? :shock: oon tullu siihen tulokseen että se on tyhjäkäynnin alennin, itse osa ois siis jonkunlainen termostaatti venttiili että kun kone lämpiää niin siitä sitten pääsee alipainepumpulle ja tyhjäynti laskee. Jos nyt puhutaan samasta osasta? siinä imusarjan alla pumpun takana? :roll:
Sulla on vissiin dieselpeli? Alkuperäisellä kysyjällä taitaa olla bensakrematorio.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
sviljamaa
korjauskehotettu
Viestit: 170
Liittynyt: 08.1.2008 18:24
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja sviljamaa »

Roisto kirjoitti:Moro,
sviljamaa kirjoitti:määki joskus mietin että mikä mötikkä se on? :shock: oon tullu siihen tulokseen että se on tyhjäkäynnin alennin, itse osa ois siis jonkunlainen termostaatti venttiili että kun kone lämpiää niin siitä sitten pääsee alipainepumpulle ja tyhjäynti laskee. Jos nyt puhutaan samasta osasta? siinä imusarjan alla pumpun takana? :roll:
Sulla on vissiin dieselpeli? Alkuperäisellä kysyjällä taitaa olla bensakrematorio.

t.
Risto
Joo dieselillä mennään 8) sitä en tullukkaan aatelleeksi :oops: :roll: niissäkö on jokku ihan eri systeemit ? :wink:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”