Ventiillivarrenkumit

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pimpula
Viestit: 434
Liittynyt: 13.4.2008 13:44
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Ventiillivarrenkumit

Viesti Kirjoittaja Pimpula »

Kertokaas viisaammat miten paljon pitää purkaa kun 230 vaihtaa venttiillivarrenkumit? Onnistuuko tällaiseltä 5 vuotta asennnushommia tehneeltä itse?
Once you get fat you never come back.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Minähän en mersuista mittään tiijä, mutta varmasti onnistuu :!:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Ilmanputsari ja venttiilikoppa pois.
Tulpat pois.
Kampiakselista käännetään vaihdettavan pytyn YKK ja irrotetaan keinuvivut.
Paineilmaa siihen pyttyyn tulpanreiästä, oisko 6 baaria ? vähintään, ettei venttiili tipahda alas.
Venttiilinjousi kasaan ja kiilat pois venttiilin päästä.
Vapauta venttiili ja lautanen ja jousi pois.
Tiiviste pois pihdeillä.
Uusi voideltu tiiviste tilalle ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.

Nuot taitaapi olla erilaiset tiivisteet imu- ja pakopuolelle :!:

Meniskö jotenkuten nuin, ja rauhassa tekeepi, saa ajan kivasti kulumaan.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Ruoja kirjoitti:Ilmanputsari ja venttiilikoppa pois.
Tulpat pois.
Kampiakselista käännetään vaihdettavan pytyn YKK ja irrotetaan keinuvivut.
Paineilmaa siihen pyttyyn tulpanreiästä, oisko 6 baaria ? vähintään, ettei venttiili tipahda alas.
Venttiilinjousi kasaan ja kiilat pois venttiilin päästä.
Vapauta venttiili ja lautanen ja jousi pois.
Tiiviste pois pihdeillä.
Uusi voideltu tiiviste tilalle ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.

Nuot taitaapi olla erilaiset tiivisteet imu- ja pakopuolelle :!:

Meniskö jotenkuten nuin, ja rauhassa tekeepi, saa ajan kivasti kulumaan.
sen verta lisäisin,että ennen kun laitat uuven varren tiivisteen niin pyöräytä varren yläpäähän ja lukkojen kohalle muoviteippi niin jos on tullut teräviä kulumia päähän tai lukkojen kohalle niin eipähän uusi tiiviste vaurioidu :roll: pienikin viilto tiivisteen huulessa aiheuttaa ylimäärästä öljynkulutusta :idea: joskus aikonaan tuli varren kumien mukana varteen sopiva muovi kuppi ja tiiviste painettiin sen ylitte vartta myöten ohjaimeen :lol:
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Vasaralla kun kopauttaa jousilautaseen ensin, niin lähtee ne kiilat pois helpommin. :idea:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
nehe
kivenpyörittäjä
Viestit: 2205
Liittynyt: 30.3.2008 18:17
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja nehe »

Sivonen kirjoitti:Vasaralla kun kopauttaa jousilautaseen ensin, niin lähtee ne kiilat pois helpommin. :idea:
juurikin noin :!: tahtoo ässittyä aikasta tiukaksi paketiksi
*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.
Avatar
Pimpula
Viestit: 434
Liittynyt: 13.4.2008 13:44
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Viesti Kirjoittaja Pimpula »

Okei. Mutta kertokaas vähän millä muulla konstilla tuo ventitili ei putoo ku paineilman avulla. Ei ole kompuraa kotipajalla ja ei oikein muualla ole paikkaa rassata. Jostain kuulin että että paksu köysi tulpanreiästä kannattamaan venttiiliä.
Once you get fat you never come back.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Juu... Minun käsittääkseni pitäs tunkea narua pytty täyteen ja pyöräyttää mäntä niin ylös kun menee. :nocando:

Ai niin, ja paineilmaa käyttäessä kannattaa pyöräyttää suosiolla mäntä alas. Ei se ylhäällä pysy vaikka olis vaihde ja käsijarru päällä. :roll:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Pimpula
Viestit: 434
Liittynyt: 13.4.2008 13:44
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Viesti Kirjoittaja Pimpula »

Okei, käytän narua. Onkohan muuten kakslitrasessa tenavassa samanlainen operaatio tuo kumien vaihto? Olis omassa kehonsiirtovälineessä edessä myös jos ei omistaja ennen sitä vaihdu.
Once you get fat you never come back.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”