Diisselivuoto-ongelmia. Auto on 300E TurboD automaatti, vuosimallia 92. Naftaa alkoi mennä 20 litraa sadalla ja viaksi paljastui rikkoontunut ylivuotoputki. Tyhjäkäynnillä vuoto oli vähintäänkin helppo huomata kun putki oli päästä halki. No pikaremonttina pala letkun päästä pois ja uudelleen kiinni, pari päivää se kesti. Sitten vaihdoin sen yhden letkun. Kiire kun oli olevinaan en ehtinyt kaikkia vaihtaa ja sieltä hajosi vielä toinenkin kumiletku ennen kuin vaihdoin kaikki reilun viikon kuluttua ongelmien alkamisesta.
No nyt kun oli sitten kaikki vaihtanut ja se järkyttävä lämpöisen diisselin tuoksukin alkoi jo helpottaa, vuotoa näyttäisi olevan suuttimen juuressa, siihen koloon kertyy naftaa ja auto haisee taas --diisseliltä. Nyt menee polttoainemittarsta arvioiden koneen kylkeen enää viitisen litraa sadalla. Äh.
Mitäs tuolle suutinhärvelille voi itse tehdä vai pitääkö homma suosiolla antaa ammattimiehen tehtäväksi?
Vai onko siellä jokin muu paikka tukossa tai vialla, tuntuu vähän hassulta että ylivuotonaftat tulee ulos koneesta vaikka väkisin?

Sommoro,
--
Jussi