startti
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
Tyypillisesti nuo tehdaskunnostetut vaihtostartit on sen verran edullisia etten ole nykyisin jaksanu starttiremppoja tehhä, vaan käyny suosiolla vaihtokoneen tarvikeliikkeestä. Mersun startista en tiijä, mutta volkkarin välitetty startti oli siellä sadan euron huitosissa.
Tarviketorilta keskustasta alottaisin hakemisen. Ja luultavasti sen pidemmälle en menisikään
Tarviketorilta keskustasta alottaisin hakemisen. Ja luultavasti sen pidemmälle en menisikään
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Mercedes-benzin voi todella hinata käyntiin ja kyseisellä laatikolla voi mm. tehdä moottorijarrutuksen..Kannattaa lueskella käyttöohjekirjaa.Nyt puhutaan automaattivaihteisesta.Vilijami kirjoitti:Ootteko tosissaan, että se käyntiin vetäminen onnistuu
Ettei ois vaan essonpaarinmiesten juttuja
Ku eihän vaihdetta saa päälle, jos laatikossa ei oo öljynpainetta ja moottorin käynti pyörittää pumppua mikä tuottaa paineen....vai??
big jopo
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
kyllä se onnistuu,nyt en vaan muista paljonko se tarvittee vauhtia
siellä on kartaanin puoleisessa päässä pieni öljypumppu millä saa vaihteen kytkeytymään päälle mutta en sittenkään vetäis käyntiin jos ei ihan taivaan pakkoa ole kolistele vielä sitä itse startti moottoria,ei pelkästään solenoidia ittellä oli joskus 200D niin annoin moskaa tartin kylkeen niin se auttoi ässässä tarvitaan 2 17mm lenkkiä,13mm lenkki ja ristipää meisseli,näillä irtoo
muista irrotta akun kaapeli ennen tartin irrotusta
siellä on kartaanin puoleisessa päässä pieni öljypumppu millä saa vaihteen kytkeytymään päälle mutta en sittenkään vetäis käyntiin jos ei ihan taivaan pakkoa ole kolistele vielä sitä itse startti moottoria,ei pelkästään solenoidia ittellä oli joskus 200D niin annoin moskaa tartin kylkeen niin se auttoi ässässä tarvitaan 2 17mm lenkkiä,13mm lenkki ja ristipää meisseli,näillä irtoo
muista irrotta akun kaapeli ennen tartin irrotusta
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
joo vanha vaihdossa ja hintaa jäi uudelle 107euroa tarviketorilla. niin ja iloisesti lähti käyntiin ja hetken jo luulin että tulipa kerralla kuntoon. ajeltiin 100km päähän synttäreille ja kun takas lähtiessä starttasin niin naps vain kuului startista parikertaa ja sen jälkeen käyntiin. mistähän seuraavaksi lähtis vikaa etsimään. onko startille erikseen rele jossain.
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Virtalukon pohja tai sitten automaatin pakkivalokytkin, mulla joskus aiheutti moista napsetta tuo pakkivalokytkin ensimmäisessä automaatti W124:ssa, sehän toimii samalla käynnistyksenestopiirinä muilla kuin P tai N vaihteella.
-Risto
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
No se on tuossa kuvassa osa 29:
Aika vaikeaselkoinen kuva, mutta seuraavassa kuvassa se näkyy noin keskivaiheilla kuskinpuoleista kylkeä laatikossa, mihin vaihdevivusto tulee kiinni:
Jaa että miten testata, no seuraavan kerran kun temppuilee niin laita keppi N:lle tai heiluttele muuten vaan keppiä pari kertaa ees taas niin toimiikohan sitten ?
Mersun saa käyntiin kyllä myös hehkureleelta, sieltä on suoraan piuha startin herätteelle, mutta TDT:ssä taitaa olla niitä alipainehärpäkkeitä siine releen edessä jotta ei kantta saa helposti poissa.
W124 200D:ssä on myös tulipellissä yksi kolminapainen liitin johon startin heräte tulee, siitäkin sen voi käynnistää, luulis TDT:stäkin löytyvän, noin niinkuin tiukan paikan tullen.
-Risto
Aika vaikeaselkoinen kuva, mutta seuraavassa kuvassa se näkyy noin keskivaiheilla kuskinpuoleista kylkeä laatikossa, mihin vaihdevivusto tulee kiinni:
Jaa että miten testata, no seuraavan kerran kun temppuilee niin laita keppi N:lle tai heiluttele muuten vaan keppiä pari kertaa ees taas niin toimiikohan sitten ?
Mersun saa käyntiin kyllä myös hehkureleelta, sieltä on suoraan piuha startin herätteelle, mutta TDT:ssä taitaa olla niitä alipainehärpäkkeitä siine releen edessä jotta ei kantta saa helposti poissa.
W124 200D:ssä on myös tulipellissä yksi kolminapainen liitin johon startin heräte tulee, siitäkin sen voi käynnistää, luulis TDT:stäkin löytyvän, noin niinkuin tiukan paikan tullen.
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
näyttäis että saattaa olla melko tyyris katkaisia. pitää kuulostella jos vika olis vaikka virtalukon pohjassa se maksais mb osassa 30egeä. puoli seitsemän pääsis töistä kokeileen lähteekö tartista tai sitten kävellen kotiin. kiitos kuvista. osaisko joku kuvilla näyttää miten hätätilassa sais sen käymään vaikka jokdon pätkällä.
Käytitkö sä siitä akusta molemmat kengät irti? Joskus se saattaa tehdä napojen ja kenkien väliin sellaisen melkein näkymättömän oksidikalvon ja sitten ei virta kulje kunnolla, varsinkaan startatessa.
Helpoin tapa todeta asia on käyttää kenkiä vähän löysällä, sen verran että saa vähän pyöriteltyä ja sitten kiristys.
Moottorin maadoituskaapelin kunto ja kiinnitys on myös helppo tarkistaa ennenkuin alkaa sitä pakkivalo/starttilukkokytkintä rassaamaan.
Sulla on nyt siellä paikoillaan kunnostettu startti ja joskus niissäkin on vikaa joskin harvemmin.
Saiskohan siitä virtalukonpohjasta muuten toimintasavut jos pitää sitä pohjassa vähän pidempään. Jos solenoidille ei nimittäin tule tarpeeksi jännitettä kuormaa vasten jonnekinhan se jännitteen on kadottava eli pohjaan joka toimii esivastuksena... sulaa.
Onnea vianhakuun.
Helpoin tapa todeta asia on käyttää kenkiä vähän löysällä, sen verran että saa vähän pyöriteltyä ja sitten kiristys.
Moottorin maadoituskaapelin kunto ja kiinnitys on myös helppo tarkistaa ennenkuin alkaa sitä pakkivalo/starttilukkokytkintä rassaamaan.
Sulla on nyt siellä paikoillaan kunnostettu startti ja joskus niissäkin on vikaa joskin harvemmin.
Saiskohan siitä virtalukonpohjasta muuten toimintasavut jos pitää sitä pohjassa vähän pidempään. Jos solenoidille ei nimittäin tule tarpeeksi jännitettä kuormaa vasten jonnekinhan se jännitteen on kadottava eli pohjaan joka toimii esivastuksena... sulaa.
Onnea vianhakuun.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
mulla kyllä kerran pöläytti taunuksesta toiminta savut STARTISTA kun pidin avainta pohjassa ja menin koluutteleen starttia.en tiijä käviskö uudelle startille samoin. huomenna putsaan akun navat kun viikko sitten asensin Ctekin lataamaan akun täyteen. navat oli kyllä puhtaat mutta en pyöritelly yhtään kenkiä jospa niisä on se kalvo.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55