startti

Katso myös W201.
outi2
Viestit: 111
Liittynyt: 29.3.2006 20:49

startti

Viesti Kirjoittaja outi2 »

300tdt jäi parkkiin kun ei startatessa kuulu kuin napsaus startin päästä vaikka akku täynnä. pitäiskö suosiolla hakea uusi starttimoottori tai olisko startti korjattavissa.
Avatar
Cool Hand Saku
Rasvanäppi
Viestit: 561
Liittynyt: 19.3.2006 11:14
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Cool Hand Saku »

Luultavasti hiilet loppu --> korjattavissa :!:

Mutta jos startti 1/2 miljoonaa ajettu, ehkä uusi kuitenkin :D
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Cool Hand Saku kirjoitti:Luultavasti hiilet loppu --> korjattavissa :!:

Mutta jos startti 1/2 miljoonaa ajettu, ehkä uusi kuitenkin :D
Onkpo kellään ½ miljoonaa ajettua mersua? Kaikkihan on alle 300 tkm..
Voihan mersun hinata käyntiin! Myös automaatin!
big jopo
outi2
Viestit: 111
Liittynyt: 29.3.2006 20:49

Viesti Kirjoittaja outi2 »

mistä oulun alueella kannattaa startti hakea ja minkä hintaisia suunnileen.millainen operaatio on jos hiilet alan vaihtamaan. autolla 490 000 ajettu
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tyypillisesti nuo tehdaskunnostetut vaihtostartit on sen verran edullisia etten ole nykyisin jaksanu starttiremppoja tehhä, vaan käyny suosiolla vaihtokoneen tarvikeliikkeestä. Mersun startista en tiijä, mutta volkkarin välitetty startti oli siellä sadan euron huitosissa.

Tarviketorilta keskustasta alottaisin hakemisen. Ja luultavasti sen pidemmälle en menisikään :wink:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Mulla olis yks toimiva käytetty. Siitä voisin luopua, tarkistettuna, jos kiinnostaa.
outi2
Viestit: 111
Liittynyt: 29.3.2006 20:49

Viesti Kirjoittaja outi2 »

minkälainen homma tuo startin vaihto on. tarviiko erikois työkaluja.aika ahtaan näköistä konehuoneessa mahtuneeko alakautta.uskaltaako vetää auton käyntiin vai hajoaako automaattiaski.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kyllä automaatin voi vetää käyntiin mutta älä vedä jos ei ole ihan kuoleman pakko,eikä sitä kärsis oikei vetääkkään,ainakaan kovin pitkää matkaa :shock: olekko koittanut kolistella jollakin sitä tarttia että sais koneen käyntiin.kolistelu auttaa joskus 8)
outi2
Viestit: 111
Liittynyt: 29.3.2006 20:49

Viesti Kirjoittaja outi2 »

joo kolistelin vähän jatkovarrella solenoidin päälle mutta ei vaikutusta.en oikeen saanu mahtumaan mitään että olis moottorin kylkeä kolistellu.
Avatar
Vilijami
Viestit: 20
Liittynyt: 27.10.2007 13:21
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Ootteko tosissaan, että se käyntiin vetäminen onnistuu :shock: :shock:
Ettei ois vaan essonpaarinmiesten juttuja :happy:
Ku eihän vaihdetta saa päälle, jos laatikossa ei oo öljynpainetta ja moottorin käynti pyörittää pumppua mikä tuottaa paineen....vai??
outi2
Viestit: 111
Liittynyt: 29.3.2006 20:49

Viesti Kirjoittaja outi2 »

mitä työkaluja tarvin startin irrotukseen onko normaali pulteilla vai kuusikolo tai kenties jollain muulla kiinni.työkalut eri paikkakunnalla ja auto oulussa pitäis huomenna saada kuntoon. niin ja se hinaaminen käyntiin onnistuuko se oikeasti.
johtaja300
Viestit: 1014
Liittynyt: 06.8.2006 15:33

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Hinaaminen onnistuu siitä on ihan ohjekirjassa juttua mulla, muistaakseni vedetään kunnon vauhti 50km/h muistaakseni ja D päälle mutta jos ei suosiolla lähde niin ei saa pitkään vedättää.
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Vilijami kirjoitti:Ootteko tosissaan, että se käyntiin vetäminen onnistuu :shock: :shock:
Ettei ois vaan essonpaarinmiesten juttuja :happy:
Ku eihän vaihdetta saa päälle, jos laatikossa ei oo öljynpainetta ja moottorin käynti pyörittää pumppua mikä tuottaa paineen....vai??
Mercedes-benzin voi todella hinata käyntiin ja kyseisellä laatikolla voi mm. tehdä moottorijarrutuksen..Kannattaa lueskella käyttöohjekirjaa.Nyt puhutaan automaattivaihteisesta. :wink:
big jopo
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kyllä se onnistuu,nyt en vaan muista paljonko se tarvittee vauhtia :roll:
siellä on kartaanin puoleisessa päässä pieni öljypumppu millä saa vaihteen kytkeytymään päälle :shock: mutta en sittenkään vetäis käyntiin jos ei ihan taivaan pakkoa ole :x kolistele vielä sitä itse startti moottoria,ei pelkästään solenoidia :idea: ittellä oli joskus 200D niin annoin moskaa tartin kylkeen niin se auttoi :idea: ässässä tarvitaan 2 17mm lenkkiä,13mm lenkki ja ristipää meisseli,näillä irtoo :!:
muista irrotta akun kaapeli ennen tartin irrotusta :!:
Avatar
Vilijami
Viestit: 20
Liittynyt: 27.10.2007 13:21
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Ai kartaani pyörittää pikkupumppua :shock:
Kyllä se sitte onnistuu, pitänee tutustua ohjekirjaan tarkemmin
No lukeehan se selevästi sivulla 85 "käynnistäminen hinaamalla", ei pitäs ilikkua ennen ku tarkistaa :oops:
outi2
Viestit: 111
Liittynyt: 29.3.2006 20:49

Viesti Kirjoittaja outi2 »

joo tuli startti vaihdettua parkkipaikalla ilman hinausta,entinen startti oli kyllä uuden näköinen boschin runko ja made in spain.mikä lie niisä menee rikki.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

outi2 kirjoitti:joo tuli startti vaihdettua parkkipaikalla ilman hinausta,entinen startti oli kyllä uuden näköinen boschin runko ja made in spain.mikä lie niisä menee rikki.
joudukko antamaan vanhan vaihdossa :?: paljonko makso uus tartti :?:
outi2
Viestit: 111
Liittynyt: 29.3.2006 20:49

Viesti Kirjoittaja outi2 »

joo vanha vaihdossa ja hintaa jäi uudelle 107euroa tarviketorilla. niin ja iloisesti lähti käyntiin ja hetken jo luulin että tulipa kerralla kuntoon. ajeltiin 100km päähän synttäreille ja kun takas lähtiessä starttasin niin naps vain kuului startista parikertaa ja sen jälkeen käyntiin. mistähän seuraavaksi lähtis vikaa etsimään. onko startille erikseen rele jossain.
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Virtalukon pohja tai sitten automaatin pakkivalokytkin, mulla joskus aiheutti moista napsetta tuo pakkivalokytkin ensimmäisessä automaatti W124:ssa, sehän toimii samalla käynnistyksenestopiirinä muilla kuin P tai N vaihteella.

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
outi2
Viestit: 111
Liittynyt: 29.3.2006 20:49

Viesti Kirjoittaja outi2 »

missä tuo automaatin parkkivalokytkin mahtaa olla. miten testaan kumpi reistailee. tänää amulla lähti kyllä käyntiin mutta luotto on mennyt.
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

No se on tuossa kuvassa osa 29:
Kuva

Aika vaikeaselkoinen kuva, mutta seuraavassa kuvassa se näkyy noin keskivaiheilla kuskinpuoleista kylkeä laatikossa, mihin vaihdevivusto tulee kiinni:
Kuva

Jaa että miten testata, no seuraavan kerran kun temppuilee niin laita keppi N:lle tai heiluttele muuten vaan keppiä pari kertaa ees taas niin toimiikohan sitten ?

Mersun saa käyntiin kyllä myös hehkureleelta, sieltä on suoraan piuha startin herätteelle, mutta TDT:ssä taitaa olla niitä alipainehärpäkkeitä siine releen edessä jotta ei kantta saa helposti poissa.

W124 200D:ssä on myös tulipellissä yksi kolminapainen liitin johon startin heräte tulee, siitäkin sen voi käynnistää, luulis TDT:stäkin löytyvän, noin niinkuin tiukan paikan tullen.

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tässä se näkyy melkein kuin luonnossa :D
Kuva
kytkin näkyy tuossa vaihteensiirto vivun oikealla puolella tuo musta mötikkä :idea:
outi2
Viestit: 111
Liittynyt: 29.3.2006 20:49

Viesti Kirjoittaja outi2 »

näyttäis että saattaa olla melko tyyris katkaisia. pitää kuulostella jos vika olis vaikka virtalukon pohjassa se maksais mb osassa 30egeä. puoli seitsemän pääsis töistä kokeileen lähteekö tartista tai sitten kävellen kotiin. kiitos kuvista. osaisko joku kuvilla näyttää miten hätätilassa sais sen käymään vaikka jokdon pätkällä.
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Käytitkö sä siitä akusta molemmat kengät irti? Joskus se saattaa tehdä napojen ja kenkien väliin sellaisen melkein näkymättömän oksidikalvon ja sitten ei virta kulje kunnolla, varsinkaan startatessa.

Helpoin tapa todeta asia on käyttää kenkiä vähän löysällä, sen verran että saa vähän pyöriteltyä ja sitten kiristys.

Moottorin maadoituskaapelin kunto ja kiinnitys on myös helppo tarkistaa ennenkuin alkaa sitä pakkivalo/starttilukkokytkintä rassaamaan.

Sulla on nyt siellä paikoillaan kunnostettu startti ja joskus niissäkin on vikaa joskin harvemmin.

Saiskohan siitä virtalukonpohjasta muuten toimintasavut jos pitää sitä pohjassa vähän pidempään. Jos solenoidille ei nimittäin tule tarpeeksi jännitettä kuormaa vasten jonnekinhan se jännitteen on kadottava eli pohjaan joka toimii esivastuksena... sulaa.

Onnea vianhakuun.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tonhan kannattaa hommata venetmäeltä taikka jostain romulasta 8) toi kuva on 126 laatikosta 123 on vähän erilainen :shock: 123:ssa johtojen pistotulppa laitetaan kartaanin puoleisesta päästä,muuten saman näkönen :lol:
outi2
Viestit: 111
Liittynyt: 29.3.2006 20:49

Viesti Kirjoittaja outi2 »

mulla kyllä kerran pöläytti taunuksesta toiminta savut STARTISTA kun pidin avainta pohjassa ja menin koluutteleen starttia.en tiijä käviskö uudelle startille samoin. huomenna putsaan akun navat kun viikko sitten asensin Ctekin lataamaan akun täyteen. navat oli kyllä puhtaat mutta en pyöritelly yhtään kenkiä jospa niisä on se kalvo.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Missä lie ollut vika, kun joskus Basconassa jäi startti päälle, jos ei oikein virta riittänyt pyörittämään eikä käynnistynyt? Piti kiskaista akkupopo irti että rauhottu.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

jos ei starttaa,kytke johdon pätkällä solenoidissa olevasta akun kaapelista virta solenoidin heräte napaan,jos sieltä starttaa niin startissa ei ole vikaa :lol: osta akun-napa harja,sillä on helppo putsata akun navat ja kengät,sen jälkeen kupari pastaa napoihin ja kengät paikalleen :D
outi2
Viestit: 111
Liittynyt: 29.3.2006 20:49

Viesti Kirjoittaja outi2 »

nyt ainakin tänään pelannut normaalisti kun puhdistin navat ja starttikin tuntuu pyörivän vähän nopeampaa.kiitos neuvoista
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

outi2 kirjoitti:nyt ainakin tänään pelannut normaalisti kun puhdistin navat ja starttikin tuntuu pyörivän vähän nopeampaa.kiitos neuvoista
no ostikko akun-napa harjan,se on ihan ehoton :idea:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”