300 sportline tehot
300 sportline tehot
Olen ajatellu hankkia vm-91 300 sportlinen ja nyt askarruttaa niiden teho/vääntö. Eli kuinka paljon lisää hengittävyyttä vaikka raid hp:n vapaavirtaus suodatin tai joku pakoputkiston päivitys esim pakosarja? Valmistaako joku tehdas vielä kunnon taka-pönttöjä kyseiseen autoon kun supersprintillä on pönttöjä niin kauan kuin tavaraa riittää. Kaikki kokemukset/ mitatut tehot ovat tervetulleita.
Muutama lisä kysymys:
- Onko auto katalysaattori?
- Onko moottori M103(12venttiiliä) vai M104(24venttiiliä).
Noissa moottoreissa kun on yli 40hv tehoero . Sekä 11hv eroa onko M104 katalysaattorilla vai ilman.
300CE
Effekt 180 Hp ved 5700 o./min.
uten kat.: 188 Hp ved 5700 o./min.
Dreiemoment 255 Nm ved 4400 o./min.
uten kat.: 260 Nm ved 4400 o./min
300CE-24
Effekt 220 Hp ved 6400 o./min.
uten kat.: 231 Hp 6300 o./min.
Dreiemoment 265 Nm ved 4600 o./min.
uten kat.: 273 Nm 4600 o./min.
Siihen vakio koteloon vapaavirtaussuodatin jos sellaisen meinaat laittaa. Kartiosuodattimella saat voimakkaat imuäänet ja moottori ottaa entistä lämpöisempää ilmaa konehuoneen puolelta. Suljetussa kotelossa oleva suodatin on parempi mitä avoin "tötterö". Vakiokotelostahan menee ilmanotto suoraan maskille josta se saa viileämpää ilmaa.
Peltipakosarjoja on tuohon tehty, mutta niistä ei ole kokemuksia. Hankalia myös löytää...
Takavaimentimia saa ebay:stä kohtuu rahalla. Esim: AMG:n, Brabuksen, ja Remuksen vaimentimia olen nähnyt. Uusia ja hinnat ovat pyörineet 250€->600€.
- Onko auto katalysaattori?
- Onko moottori M103(12venttiiliä) vai M104(24venttiiliä).
Noissa moottoreissa kun on yli 40hv tehoero . Sekä 11hv eroa onko M104 katalysaattorilla vai ilman.
300CE
Effekt 180 Hp ved 5700 o./min.
uten kat.: 188 Hp ved 5700 o./min.
Dreiemoment 255 Nm ved 4400 o./min.
uten kat.: 260 Nm ved 4400 o./min
300CE-24
Effekt 220 Hp ved 6400 o./min.
uten kat.: 231 Hp 6300 o./min.
Dreiemoment 265 Nm ved 4600 o./min.
uten kat.: 273 Nm 4600 o./min.
Siihen vakio koteloon vapaavirtaussuodatin jos sellaisen meinaat laittaa. Kartiosuodattimella saat voimakkaat imuäänet ja moottori ottaa entistä lämpöisempää ilmaa konehuoneen puolelta. Suljetussa kotelossa oleva suodatin on parempi mitä avoin "tötterö". Vakiokotelostahan menee ilmanotto suoraan maskille josta se saa viileämpää ilmaa.
Peltipakosarjoja on tuohon tehty, mutta niistä ei ole kokemuksia. Hankalia myös löytää...
Takavaimentimia saa ebay:stä kohtuu rahalla. Esim: AMG:n, Brabuksen, ja Remuksen vaimentimia olen nähnyt. Uusia ja hinnat ovat pyörineet 250€->600€.
tarkennetaan vielä että sportline= ei ole kaikki nämä yhdessä vaan noita paketteja on saanut useempia. Eli tyyliin pelkkä alusta ja vanteet. Iha miten joku joskus ruksinutWikke kirjoitti:Jäykempi alusta, paremmat penkit, plus jotain pikkunippeliä sisustukseen.Jube82 kirjoitti:Mitähän tuo varustepaketti on pitänyt sisällään? Alusta ja jotain muuta?
Edit: niin ja renkaat taisivat olla hieman leveämmät.
sportiline käsittää ainakin sen alustan, niitä ratteja sun muita saanut erikseenkin.dealer kirjoitti:Alusta kai on kaikissa Sportlineissa matalampi kuin vakio ?
Ja verhoilut nahka tai Karo ?
myöskään verhoilu ei ollut automaatio vaikka alustan olisi ruksinutkin !
ja takavaajaka kanssa. Vanhemmissa oli myös etualatukivarren puslat erit mitä normi alustassa, tästä on kuitenkin näemmä uudemmissa luovuttu/kone kohtainen eroavuus. Ohjaus pitää paikkansa, sitä en tiedä oliko sitten kaikissa "sportline optioissa", omassa on ainakin. Ja oliko 201:ssä myös nopeempi ohjaus ?JuhaE kirjoitti:jostain jäänyt päähän että ohjaus 1/2 kierrosta nopeampi ja etuvakaaja paksumpi
Sitten sitä sportline lätkää sivuvilkun alla, ken tietää minkä mukana se tuli ? koska sitä ei ole läheskään kaikissa autoissa missä on kuitenkin alusta sun muita "sportline" varusteita. Vai kulkiko tämä lätkä yhdessä option 260 kanssa, eli takaluukun mallimerkinnän elimointi
Itsekkään en tiedä kyseisestä merkistä, että minkä mukana se on tullut. Mutta itselläni on tuo 300-24v ja Sportline, en ole aivan varma itsekkään mitä kaikkea siihen sisältyy, mutta ainakin näemmä 'karo'-sisusta, matalempi + jäykempi alusta, 8-reikäset kevyemmät vanteet, sportline merkki etulokareissa. Ilmeisesti karo-sisustan mukana sitten sportline penkit jne?
Lepist0 kirjoitti:Itsekkään en tiedä kyseisestä merkistä, että minkä mukana se on tullut. Mutta itselläni on tuo 300-24v ja Sportline, en ole aivan varma itsekkään mitä kaikkea siihen sisältyy, mutta ainakin näemmä 'karo'-sisusta, matalempi + jäykempi alusta, 8-reikäset kevyemmät vanteet, sportline merkki etulokareissa. Ilmeisesti karo-sisustan mukana sitten sportline penkit jne?
ei , vaan näitä "sportline paketteja" on useempi ollut. Ei ole vain "sportline" pakettia missä olis nää kaikki. Eli pelkkää alustaa, rattia,sisustaa yms. on saanut erikseen ja kaikkia sekaisin tai kaikki.Boss kirjoitti:Näin minulla ainakin oli. Ja karo-sisusta, erilainen ruori ja jotain muuta pientä.JuhaE kirjoitti:jostain jäänyt päähän että ohjaus 1/2 kierrosta nopeampi ja etuvakaaja paksumpi
Karot (eli se erilainen kuvio mitä normissa) sai jos otti sportpenkit ja halusi normi kankaalla. Sportpenkit sai vain eteen halutessaaan tai sitten myös taakse. Takapenkin sai myös 2 paikkaisena halutessaan !
näin siis W124:ssa...