Kumma kolina...?

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
a.esko
Viestit: 11
Liittynyt: 19.8.2007 12:15
Paikkakunta: Naantali

Kumma kolina...?

Viesti Kirjoittaja a.esko »

Alkoi kumma kolina kuulua 230ce:n etupäästä.
Aluksi käynnistäessä kuului kolahdus. Sitten ykkösen kanssa liikenteesen lähdettäessä auto "jyrisee", ei kuitenkaan muille vaihteilla ajettaessa. Tyhjäkäynnilläkin silloin tällöin kuulu kolinaa/jyrinää.
Sama homma hitaassa vauhdissa vasemalle kääntyessä...
Konehuoneeseen tai auton alle ei kuitenkaan kuulu mitään.
Onko jollain ollut samanlaista? Onko koneen kannatin sanonut sopimuksensa irti vai tuleeko ääni muualta esim.kardaanista?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Moottorin kannakekumin vialta kuulostaa ?
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Kuulostaa hyvinkin tutulta :D Omassa dieselissä toinen moottorintyyny laski nesteet pihalle ja "lievä" öljyvuoto laatikon takapäästä oli turvottanut kannakekumen laatikon alta :shock: Olipahan jyrinää :!:
Avatar
a.esko
Viestit: 11
Liittynyt: 19.8.2007 12:15
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja a.esko »

No hyvä niin ettei vakavempaa...
Onko helppo homma vaihtaa?
En ole vielä pahemmin ehtinyt perehtyä Mersun sielunelämään... :?
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Moottorin alle kumit n.30min. hietikossa maaten :wink: Eli auto ajetaan etupäästään lankkujen päälle (lankkujen paksuus suhteessa ruuvarin mahaan)
1. muovit pois moottorin alta.
2. tunkataan moottoria kevyesti tunkilla ylös päin (lauvan pätkä tunkin ja öljypohjan väliin)
3. 17mm avaimella avataan moottorintyynyn pultti ylhäältä
4. 8mm kuusiokolo avaimella irroitetaan pultti auton alta (runkopalkissa reikä josta pultti löytyy)
5. tunkilla hiukka lisää konetta ylös ja kummin saa pois välistä ja eikun uus tilalle :wink:
6. kaikki kiinni ja sitten toisen kumi kimppuun toiselle puolelle
7. avataan vielä toinen puoli ja laitetaan unohtunut pelti lätkä paikalleen :oops:

Samaan tapaan laatikon alle :wink:
Avatar
a.esko
Viestit: 11
Liittynyt: 19.8.2007 12:15
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja a.esko »

Jaahas... Se tuli kokemuksella.
No, kiitoksia näistä! Jos sitä sit viikonloppuna menisi auton alle ryömimään ja kiroomaan...
Avatar
a.esko
Viestit: 11
Liittynyt: 19.8.2007 12:15
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja a.esko »

Onkohan sitten jollain jotain helppoa niksiä selvittää mikä kumeista on paskana?
Itse epäilen pakosarjan puoleista tai takimmaista. Jyrinä kyllä kuulloistais tulevan vaihdelaatikon kohdalta kun istuu autossa, mutta taas konehuoneen puolella heiluttelemalla ja painelemalla vaikuttaisi juuri pakosarjan puoleinen sanoneen sopimuksen irti. Ei oikein huvittais turhaa vaihtaa...
Ja mitä HELV.... tarkoittaa nuo värikoodit Motonetin varaosissa moottorinkannattimien kohdalla?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”