![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
ainakaan mulla ei ole vielä moottori väykystä hajonnu vaikka on parikin kertaa pärähtäny ahtoputki irti ko huolimattomasti laitellu paikoilleen!
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
kyllä se ainaki väyrynen savuaa niin paljon että pakkohan se on hopusti laitella takasin paikalleen..
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Eips, klemmarit oli kiinni ja letkut pysyivät paikallaan vaikka olin varma että letku sieltä irtosi...yks klemmari löysälle!!
En ajelis vakioturbolla kuin lähimmälle levikkeelle. Herää niin alhaalta että taitaa vinkua henkitoreissaan ihan normiajossakindealer kirjoitti:Sanokaapa muuten jos joskus käy niin että ahtoputki irtoaa ajossa, särkyykö mitään jos ajaa putki irti ?
Oisko tuo asentaja jättäny tohkeissaan mutterit entisen ahtoputken tuluppauksesta tyystin poijesdealer kirjoitti:Katsokaapa kuvia, sieltä selviää miksi näin kävi
Katsoppa seitsemättä kuvaa, pakosarjasta lähtee ylöspäin metalliputki, josssa haitariosuus puolessa välissä.Fetisisti kirjoitti:Noni, moottoritekniikan opinnot jatkuu. Minen löyrä tuolta kuvasta 'takaisinkierrätystä'niinjoo, ja minkä takaisinkierrätys? sopan?
Niin se tekee. Kun KKK kiertää kolmattasataatuhatta niin alkaa siivet olemaan tiukilla jo ihan keskipakovoiman takia.AM kirjoitti:Nii ja mitäänhän en turboista ymmärrä, mutta eikös turbo voi ottaa itseensä jos ei ole vastapaineita, ottaa liikaa kierroksiaVai oliko täysin väärin arvattu
![]()
dieselpower kirjoitti:siisti on jälki, mutta vm-92 jälkeen rekisteröity on aina vähäpäästöinen vaikka sitä ei otteessa luekaan. Eli ei leimaa ilman vtt testiä.
Ainut porsaankolo on se että malli -91 ja rekisteröity -92.Tämä koskee nimen omaan sitä että autoa ei ole tyypitetty vähäpäästöisyyteen.Vasta -92 malli on tyypitetty sen ajan päästönormeihin.Vaikka moottoriin ei ookkaan tullu muutoksia niin silti ei voida vaatia 91 mallilta sitä että se täyttäisi seiraavana vuonna tulleet normit.dieselpower kirjoitti:dieselpower kirjoitti:siisti on jälki, mutta vm-92 jälkeen rekisteröity on aina vähäpäästöinen vaikka sitä ei otteessa luekaan. Eli ei leimaa ilman vtt testiä.
Vähän väärin kirjoitettu, siis 31.12.1991 jälkeen rekisteröity on oletettu olevan aina vähäpäästöinen. Olen asian kysynyt monta kertaa suunnitellessani oman kärryn turbotusta, mutta aina on kaatunut tuohon samaan asiaan ja ei löydy porsaankoloja.
Kuulin juuri villin huhun että Dealerin TDT:n rek.otteessa olisi maininta coolerista ja vieläpä etusivulla, ei siis takana poisotettavien listalladieselpower kirjoitti:dieselpower kirjoitti:siisti on jälki, mutta vm-92 jälkeen rekisteröity on aina vähäpäästöinen vaikka sitä ei otteessa luekaan. Eli ei leimaa ilman vtt testiä.
Vähän väärin kirjoitettu, siis 31.12.1991 jälkeen rekisteröity on oletettu olevan aina vähäpäästöinen. Olen asian kysynyt monta kertaa suunnitellessani oman kärryn turbotusta, mutta aina on kaatunut tuohon samaan asiaan ja ei löydy porsaankoloja.
Taikasana sinun kiesissä onkin "Approx. year 1991"...L.Samarialainen kirjoitti:Minulla on käyttöönotto maaliskuun lopulla -92 eikä sillä tuntunut olevan mitään merkitystä... Vaikka lait ja asetukset ovat kaikille samat, voidaan niitä näköjään tulkita monin eri tavoin.
Noh.. paljonkos se teho nousi? menikö 200hv rikki.dealer kirjoitti:Muutoskatsastus on nyt sekin OK, otteessa merkintä coolerista ja ahtopaineesta + "uudet" tehot.