
syöttö
Dealerilla voisi olla käytännön kokemusta.
Väittäisin että ei. Ketjuhan kannattaa laitta nokka-akselin ketjupyörään nippusiteellä kiinni. Ei mene jako sekaisin. Pumpun rattaalta se tuskin hyppää. Kampiakselilta ei pitäisi hypätä. Siellä on alapuolella tappi estämässä hyppäystä, mutta on kuulema joskus poikki. Yhtäkaikki, itse kuitenkin tarkistaisin ajoituksen ennen käynnistystä. Varsinkin kun se on aika helppoa.
EDIT: Dialer: Siinä paha missä mainitaan.
Väittäisin että ei. Ketjuhan kannattaa laitta nokka-akselin ketjupyörään nippusiteellä kiinni. Ei mene jako sekaisin. Pumpun rattaalta se tuskin hyppää. Kampiakselilta ei pitäisi hypätä. Siellä on alapuolella tappi estämässä hyppäystä, mutta on kuulema joskus poikki. Yhtäkaikki, itse kuitenkin tarkistaisin ajoituksen ennen käynnistystä. Varsinkin kun se on aika helppoa.
EDIT: Dialer: Siinä paha missä mainitaan.

Viimeksi muokannut Perttu K, 28.11.2006 18:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Kuuluu asiaan. Nuo kalisevat tunnetusti, jos palotilassa ei ole karstaa tai suuttimia on irroiteltu. Äänen pitäisi pehmetä muutaman tuhannen kilometrin ajolla. Omassa tosin meni täysremontin jälkeen ja isotappisella pumpulla 6000km, ennen kuin tyhjäkäyntistä tuli täysin normaalin hiljainen.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... ittaminen.Ilkkarmk kirjoitti:Pitänee varuiksi tarkastaa syöttö kunhan jaksaa syventyä siihen. mikä ennakko 603.sessa muuten on.
I drive an Opel. What's your excuse?
Kuskinpuolella on askissa muovihattu, sen alla säätöruuvi.
Mitens se suunta olikaan? Kiinnipäin pitää paremmin?
Onhan, onhan sulla jo cooleri linjassa?
Isoilla syötöillä+isolla turbolla poltat kantes alta aikayksikön ilman cooleria.
Pakaria kannattaa myös avartaa ja huolella, 4" downpipe ja loppu 3"ei ole liiottelua.
Mitens se suunta olikaan? Kiinnipäin pitää paremmin?
Onhan, onhan sulla jo cooleri linjassa?
Isoilla syötöillä+isolla turbolla poltat kantes alta aikayksikön ilman cooleria.
Pakaria kannattaa myös avartaa ja huolella, 4" downpipe ja loppu 3"ei ole liiottelua.
Pro HVM
Laatikko säätyy kuten rässi66 sanoi. Haulla löytyy automaatin säädöstä lisää juttua. Taitaapa olla mekassakin asia käsitelty. Säädä vaihteisto siten että vaihtaa aina hieman jämäkästi. Nykäistä sen ei tarvitse, mutta luisto on pahasta.
Kansiremppa on sitten seuraava remontti, jos innostut vakioturbolla ja ilman cooleria konetta kunnolla kiusaamaan.
Kansiremppa on sitten seuraava remontti, jos innostut vakioturbolla ja ilman cooleria konetta kunnolla kiusaamaan.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Yksi kierros vaikutaa muistaakseni 0,2 bar tasauspaineisiin, rasian kunto kannattaa tarkistaa mittarillisella alipainepumpulla.
Sitten on vielä se ohjauspainevaijerin säätö:
- kiristämällä vaijeria paine nousee
>>> kun painat kaasua paine alakaa nousemaan aikaisemmin
- jos kiristät liika
>>> ei esim. meinaa vaihtaa 3 :lta 4:lle kuin todella korkeilla kierroksilla >>> löysää
Sitten on vielä syöttäpumpun kyljessä oleva alipainerasia:
- lukitusruuvit löysälle >> kaasu pohjaan ( moottori sammuksissa
)
>> käännä rasiaa myötäpäivään kunnes tuntuu jousivaste
>> siihen kiinni
- rasian toiminnan tarkistus
>> ime mittarillisella alipainepumpulla siitä liittimestä joka menee laatikolle kaasu täysi asennossa
>> päästä kaasua pois hiljalleen ja seuraa mittarin näyttöä
>> kun kaasu on nollilla pitäis alipaineen olla myös nolla
>> jos takertelee....uusi rasia ( useaa erilaista, valmistenumeron mukaan).
Sitten on vielä se ohjauspainevaijerin säätö:
- kiristämällä vaijeria paine nousee
>>> kun painat kaasua paine alakaa nousemaan aikaisemmin
- jos kiristät liika
>>> ei esim. meinaa vaihtaa 3 :lta 4:lle kuin todella korkeilla kierroksilla >>> löysää
Sitten on vielä syöttäpumpun kyljessä oleva alipainerasia:
- lukitusruuvit löysälle >> kaasu pohjaan ( moottori sammuksissa

>> käännä rasiaa myötäpäivään kunnes tuntuu jousivaste
>> siihen kiinni
- rasian toiminnan tarkistus
>> ime mittarillisella alipainepumpulla siitä liittimestä joka menee laatikolle kaasu täysi asennossa
>> päästä kaasua pois hiljalleen ja seuraa mittarin näyttöä
>> kun kaasu on nollilla pitäis alipaineen olla myös nolla
>> jos takertelee....uusi rasia ( useaa erilaista, valmistenumeron mukaan).
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Väli jäähy on kyllä tulossa keulalle on vaan pienet tilat kun on ilmastointi roippeet siin edessä. Mutta eiköhän sinne jonkunlaisen saa sopimaan kun vähän muokkailee. Paineita sain laatikosta nostettua mutta vaikuttaako se paineen säätö myös miten nopeesti vaihtaa pykälii tuntuis vaihdossa olevan viivettä..