220cdi temppuilee, VIKAKOODINLUKIJAA PK-SEUTU?

Vastaa Viestiin
väiski
Viestit: 5
Liittynyt: 02.3.2013 16:15
Paikkakunta: Helsinki

220cdi temppuilee, VIKAKOODINLUKIJAA PK-SEUTU?

Viesti Kirjoittaja väiski »

Terve! Potilas vm-00 220cdi automaatti, ajettu karvanvajaa puoli miljoonaa.

Temput:

1. - Puskee vikatilaa päälle päivittäin, ei kierrä yli 3000rmp, ei tee kickdownia, puolet tehoista poissa.

Tämä tila tulee yleensä kun vauhti nousee n.90-100kmh. jos ajelee alle sen niin toimii yleensä normaalisti. Välillä tulee päälle ennenkuin kerkeää edes parkkipaikalta tielle.. Normaalia Laiskemmalta tuntuu kyllä siltikin jatkuvasti.

Savutti yhdessä vaiheessa aika valkoista savua ja tyhjäkäynti pomppi todella rajusti, mutta mikään neste ei juurikaan häviä pikkuvuotoja suuremmin eikä näytä menneen vellit sekaisin koneessakaan.

Välillä nykyään esim valoissa seisoessa jarrua vasten tyhjäkäynti humppaa ylös - alas ja auto yrittää liikkua eteenpäin, jos jarrun päällä ei kahdella jalalla seiso.

2. - Käynnistyy nykyään todella huonosti. yön yli seisoessa kerran hörähtää ja sitten vain startti pyörii eikä starttaa, kunnes akku loppuu. Lämpimänä toimii moitteetta, mutta kolmisen tuntia riittää seisomista niin taas ei meinaa lähteä. Löpöä on kyllä tankissa. Tiedän miltä tuntuu kun se loppuu :D

Huomasin että yön yli kun auto seisoo, niin ylävesiletku on imeytynyt läjään?? Mistä tämä johtuu? avaamalla jäähd.nestesäiliön korkin niin sihahtaa ja ylävesiletku palautuu normaaliksi.

Viime yön oli roikan päässä, ja lähti kuin palmun alta käyntiin. Hehkut pimeänä? Ei täällä kyllä pakkasta ole edes vielä ollut, paitsi toissa yönä, mutta tuon ylävesiletkun temput ihmetyttää..

Olisiko pääkaupunkiseudulla harrastajaa joka voisi pikkukorvausta vastaan lukaista vikakoodit tuosta vessasta? Jos tuosta edes saa koodeja luettua :D

Hehkuja en ole vaihtanut tähän, kaikki suuttimen tiivisteet kerran jos toisenkin on vaihdeltu. 3v ja kohta 200tkm olen auton omistanut. Vesipumppu ja laturi tuoreita.


En tätä foorumia juurikaan päivittäin lue joten laittakaa vaikka viestiä O5O-379O395 jos innokkaita koodinlukijoita löytyy. Maksan kyllä vaivannäöstä rahalla tai vaikka kaljalla. Auto jää seisomaan porvooseen tämän päivän päätteeksi mutta liikkuu tarvittaessa / sovittaessa vantaan seudullekkin.

PS. Mese tulossa myyntiin, joko vikoineen tai korjattuna jos kerkeän, saan työsuhdeauton kohta...

494tkm ajettu, sininen farkku, 220cdi, vm-00.

Varusteet:
Automaattivaihteisto
aut.ilmastointi
vakkari
tutkat (joku tutka pimeenä)
hälyt
sähköikkunat (takana vaijerit poikki)
xenonit lyhyet ja pitkät (jälkiasennettu)
irroitettava vetokoukku
kattokaiteet
Webasto (ei toimi, ei ole koskaan toiminut minun omistuksessa)

miinukset ja plussat:
+ uudet jarrut edessä ja takana, sekä jarruletkut
+ laturi, vesipumppu, kiristäjärulla ja ohjainrulla, moniurahihna, nesteet ja öljyt ja suodattimet vastikään vaihdettu
+ tukivarsia uusittu edessä
+ ruosteet kesällä poistettu hiekkapuhaltamalla
+ suuttimen tiivisteet kaikki uusittu vuoden sisällä (kahdesti jo omistukseni aikana, tyyppivika kun on)
+ ehjä sisusta, muutama tahra

- Maalisävy ei sattunut ihan kohdilleen ruosteenpoiston jälkeen
- alustassa jotain väljää vielä, renkaankulmat edessä pielessä, syö kumia sisäreunoista
- tuulilasi halki (leimattu kaksi kertaa halkeaman kanssa)
- takaikkunat ei toimi, nostimen vaijerit poikki
- webasto pimeänä
- käytönjälkeä löytyy luonnollisesti (etupuskurissa kiveniskuja paljon ja naarmuja, takapuskurissa naarmuja, pari pientä maalikuprua jäi kesällä tekemättä ym pientä.)
- yllä mainitut temput mitä nyt tekee


kolme sarjaa aluvanteita! (15" mersun perusvanteet talveksi + Kumhon uudehkot nastat, 18" kiinantina AMG vanteet, renkaat vaihtokunnossa, ja sitten aidot 17" amg vanteet jossa kaksi hyvää kumia ja kaksi sileetä.

Leimaa maaliskuulle, alustan väljät ja renkaankulmien säätö ainakin tehtävä leimalle kuntoon.

Eli ei mikään näyttelyauto mutte teknisesti toiminut todella hyvin tähän asti ja tarjonnut mukavat kyydit. 60tkm vuodessa ajanut. Kaksi kertaa jätti tielle, kerran loppu löpö ja kerran katkesi moniurahihna kun ohjainrulla petti.

Tekijämiehelle helppo homma laittaa kuntoon, itsellä ei aika riitä jos isompia vikoja selviää vikakoodinluvulla. Tarjotkaa jotain ;)

T: Joni
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Pistä hinta ajatus vaikka yv nä
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

anteeksi että lainaan tätä topikkia mutta tietääkö kukaan mistä tuo ylävesiletkun läjään meno johtuu? itselläni tekee 01- 200cdi väyrynen juurikin samaa. pitkän ajon aikana n 40km riittää niin on ylävesiletku melkein aivan litissä ja kun korkin avaa niin palautuu normiksi?
lämpeää aivan normaalisti.?
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Paisarin korkki ei anna korvausilmaa ?
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

pekkovee kirjoitti:Paisarin korkki ei anna korvausilmaa ?
korkin olen vaihtanut uuteen kun pullautti ylävesi letkun pihassa irti, toki löysin syyn jälkeen päin, oli lemmari pettänyt.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4290
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mesemies89 kirjoitti:
pekkovee kirjoitti:Paisarin korkki ei anna korvausilmaa ?
korkin olen vaihtanut uuteen kun pullautti ylävesi letkun pihassa irti, toki löysin syyn jälkeen päin, oli lemmari pettänyt.
oletko tarkistanut myös sen letkun mistä neste tulee takisin paisariin
jos on tukossa niin tekee vaikka mitä metkukuja
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

kiitos, häätyypä tuo tarkastaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202, sedan, farmari”