Viime viikolla tuli hankittua kyseinen aavistuksen lintahtava kulkine. Kaiken maailman mersuja on ollut mutta nyt ensimmäinen cdi kulkine. Kaiken maailman visioita on muttta aloitetaan vetokoukun asennuksesta jossain välissä. Ja pistetääs nyt parit kuvat kyljistä
Siis heti kun käyn tietokoneella kun ei näköjään kännykällä onnistu.
Melkein on sisäänajo jo suoritettuna... siro 420tkm mittarissa Varustelistaa pitää avaa joku päivä, mutta mainittakoon nyt webasto kellolla (jälkiasennettu kello), ilmastointi, sähkölasit jne... Tuntuu myös olevan jotain tallella konehuoneessakin -> yllättävän pirteä liikkumaan.
Isoin miinus tosiaan on tuo vetokoukun puute, mutta eiköhän sekin korjaannu jossain kohdassa syksyä
Autossanihan on siis Boschin normi umpiot eli halogeenit, nyt kysynkin että millaset xenoni setit tilaan? Tarviiko olla se can väylän huijaus vastus välissä vaiko eikö?
Autossanihan on siis Boschin normi umpiot eli halogeenit, nyt kysynkin että millaset xenoni setit tilaan? Tarviiko olla se can väylän huijaus vastus välissä vaiko eikö?
Ei tarvii toimiakseen mitään canbuss mallia.
Riippuen xenon sarjasta polttimon häiriövalo palaa tai ei pala valojen vaihdon jälkeen. Canbus mallin muuntajalla ei pala häiriövalo, eikä myöskään jos ottaa koko polttimon pois
Jaaha, nyt alkoi epc kiukkuamaan. Rail pressure monitoringia on herjannut ja silloin vaihdettiin suodatin, nyt sytytti epcn ja sammutti auton, pientä sahaamista tien sivussa ja taas matka jatkuu.. taitaa lähteä rail paineen säädin vaihtoon vai mitä arvon raati on mieltä?
Ilmakuplia ei mee, o rinkulat on vaihdettu vuos sitten. Lisätään nyt tähän että lähtee hyvin käyntiin kylmänä ja kuumana. Heittää vaan ton epc:n randomisti päällensä. Itellä päässä tosiaan visio että se paineen säädin siellä railputken takapäässä sekoilis välillä.
Niin siis ulos in tullut viimeksi tälläinen koodi:
P1187 Rail pressure monitoring: pressure fault
Eilen heitti epcn viimeks ja tänä aamuna ei ollu mitään ongelmaa taaskaan, epc on syttynyt viimisen 4 tkm aikana 3 kertaa ja aina auto sammunut suoraan ajosta. Virta pois, avain irti, ja sitte avain takas ja starttaus ni taas mennään. Viimeksi ja ekalla kerralla joutu vetää pidemmän startin.
Yritän tänään tehdä letkusta ohivuoto "mittarin", se vain jekuttaa kun käynnistys ongelmia ei ole kuin sen jälkeen kun epc on auton sammuttanut, joka aamu lähtee muute kuin "palmun alta" talvellakin -25 ja ei ongelmia.. sillä tuota paine anturia ite veikkasin kun ei löydy logiikkaa tuohon sammumiseen, eilen tasakaasulta about 40km/h vauhtia ja siihen seis... sen jälkeen sai vedättää ihan miten halus eikä mitään probleemaa. Tarkistan johdot kanssa tänään
Hey.
Jos ostan purku suuttimen, niin voiko sen pultata suoraan paikalleen vai vaatiiko ohjelmointia tms? Ajattelin ostaisin "ylimääräisen" niin saisin aina kunnostaa rauhassa yhden ja saisi silti pidettyä auton ajossa? Ja sitten hyllystäni löytyisi aina kunnostettu suutin.
Pääsetkö seuraamaan RAIL painetta ajaessa? Tuleeko Rail painehäly sen takia että muutaman kerran kuormituksessa rail paine ei yllä tavoitearvoon.
Se voi tulla huonosta suuttimesta tai sitten CDI pumpun mäntien ylipaine venttiileistä, joiden jousi on väsyny ja ei anna siksi painetta tarpeeksi.
Ohivuotoa ihmetelty, se nääs on ok... mutta nyt se taisi löytyä, vika nääs.. putkessa joka tulee polttoaine suodattimelle ei ole kuplia, mutta kun sammutin auton siihen ilmestyi ilmaa....? Auto uudestaan käyntiin ja tarkkailin putkia, ei näy ilma kuplia?!?, pumppasin kaasuvipua ja johan alkoi kuplaa ilmestymään letkuun joka lähtee suodattimelta.. nyt vinkkejä sen tiivistämiseen olisin vailla, en tiedä vuotaako suodatin kotelo vai liitin vaiko o renkaat? Saako sitä liitintä uutena mistään? Tai vaikka koko letkun pätkää?
Suodattimeen tulevat muovi liittimet tuntuvat ehkä vähän väljiltä. Minkä kokoinen se o rengas ovat siinä liittimessä, ei siis putkessa vaan liittimessä...
Sullahan on ihan samannäköiset kyljet kuin mullakin... onnea uuen lintan johdosta.
Tuolla mun Ceen topicissa on jotain Xenoneista. Jos päädyt samasta putkasta tilaamaan, niin kannattaa ballastin ja adapterin lisäksi ostaa ne virtajohtojen jatkot, niin saa liitokset tehtyä helpommin kun noissa jatkopiuhoissa on suorat liitokset ballastiin. Voin suositella samaa puljua mistä nuo ostin. Nopea toimituskin oli.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Uudet o renkaat eivät auttaneet.. Siispä tilasin uudet letkut, suodattimelle menevän sekä suodattimelta lähtevän.. Eipä auttaneet nuokaan, nyt odottelen ehjää suodattimen koteloa vikahan on pieni mutta v****mainen....
Nyt alkaa huumori loppua.. Vaihdettua tuli letkut, polttoaine suodattimen kotelo, ilma katosi polttoaine letkuista, mutta nyt twki taas epc häiriön... Vaihdan vielä rail paine tunnistimen kun se on jo hyllyssä.. Vikakoodit luetutan ensiviikolla...
Ettei olis joskus vaihettu korkeapainepumppuun tiivisteitä ja jäänyt sisältä vuotamaan? Itsellä tuli joskus sellaista juttua vastaan, kun etsiskelin tietoa siihe pumpun kasaamiseen.