Avain ei kelpaa?
Avain ei kelpaa?
Potilas on s202 220D 722.602 -98 yhdellä kaksinappisella muoviavaimella jossa rauta-avain sivussa.
Oirehti viimevkl muutamia kertoja niin, ettei virta-avain kiertynyt. Rupesi pelaamaan kun otti avaimen pois ja laittoi uudelleen virtalukkoon tai liikutteli vaihdekepin edestakaisin ja p-asentoon.
Sen myös huomasin että kaukolukitus vaati kaksi-kolme painallusta tai vaati lähenemistä eli kaukomatka heikompi.
Tiistai-illalla jätti sitten marketin pihaan. Ovet aukesi avaimella, mutta sitten ei mitään lähtöhaluja ja ei aukaise rattilukkoa saati anna kääntää avainta lukossa.
Eikun markettiin ja uudet patterit avaimeen. Ei auttanut.
Kaikki sulakkeet on katsottu etu ja takaboksista ja moottorinohjausyksikön boksista myös.
Akunkenkä ollut irti muutaman minuutin, samoin kokeilin ottaa keskuslukituksen 4 liitintä irti, ei sekään auttanut.
Vanhat patterit oli n. 3.05V ja uusissa oli 3.12-3.15V joten saattoi lähteä ihan patteripuolelta ongelma?
Avaimen purin ja nappien juotokset ja kelan juotokset näyttää olevan ehjät.
Avain vilkauttaa punaista sivulediä ja avaimen päähän katsottuna kameran etsimen läpi katsottuna tulee ir vilkautus ja jos painaa pidempään niin ir valo siellä palaa napin painamisen ajan
Lukossa näyttäisi olevan joku ir silmän punertava muovisilmä. Se oli hieman likainen, putsasin senkin. Ei vaikutusta.
Keskuslukko pelaa panelissa olevasta napista auki ja kiinni kyllä.
Nyt auto on akunkenkä irti ollut jo toista tuntia.
Mitäs seuraavaksi?
Oirehti viimevkl muutamia kertoja niin, ettei virta-avain kiertynyt. Rupesi pelaamaan kun otti avaimen pois ja laittoi uudelleen virtalukkoon tai liikutteli vaihdekepin edestakaisin ja p-asentoon.
Sen myös huomasin että kaukolukitus vaati kaksi-kolme painallusta tai vaati lähenemistä eli kaukomatka heikompi.
Tiistai-illalla jätti sitten marketin pihaan. Ovet aukesi avaimella, mutta sitten ei mitään lähtöhaluja ja ei aukaise rattilukkoa saati anna kääntää avainta lukossa.
Eikun markettiin ja uudet patterit avaimeen. Ei auttanut.
Kaikki sulakkeet on katsottu etu ja takaboksista ja moottorinohjausyksikön boksista myös.
Akunkenkä ollut irti muutaman minuutin, samoin kokeilin ottaa keskuslukituksen 4 liitintä irti, ei sekään auttanut.
Vanhat patterit oli n. 3.05V ja uusissa oli 3.12-3.15V joten saattoi lähteä ihan patteripuolelta ongelma?
Avaimen purin ja nappien juotokset ja kelan juotokset näyttää olevan ehjät.
Avain vilkauttaa punaista sivulediä ja avaimen päähän katsottuna kameran etsimen läpi katsottuna tulee ir vilkautus ja jos painaa pidempään niin ir valo siellä palaa napin painamisen ajan
Lukossa näyttäisi olevan joku ir silmän punertava muovisilmä. Se oli hieman likainen, putsasin senkin. Ei vaikutusta.
Keskuslukko pelaa panelissa olevasta napista auki ja kiinni kyllä.
Nyt auto on akunkenkä irti ollut jo toista tuntia.
Mitäs seuraavaksi?
Tutkitaanpa asija. Tuota mietin itsekkin että jos loota ilmoittaa muka että joku muu päällä kuin P tai ei olmoita mitään järkevää. Laatikon liittimen muoviholkki saattaa vuotaa kun ajoin jäämöykkyyn joka suunnilleen lootan oikean reunan kohalta meni auton alle ja ainakin puskuria repi... Oisko liitin murtunu ja öljyt boxissa...? Tästä luovuin kun avain ei vaikuta edes ovien lukkoihin... Mutta ihmeellisiä on sähkön tiet - tutkitaan...CDI203 kirjoitti:viewtopic.php?t=42940&highlight=
Tarkistele tuossa mainittu öljy boxsisa
usein tekee tuota
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Tuosta tulee lisää tarkisteltavaaAK47 kirjoitti:Tutkitaanpa asija. Tuota mietin itsekkin että jos loota ilmoittaa muka että joku muu päällä kuin P tai ei olmoita mitään järkevää. Laatikon liittimen muoviholkki saattaa vuotaa kun ajoin jäämöykkyyn joka suunnilleen lootan oikean reunan kohalta meni auton alle ja ainakin puskuria repi... Oisko liitin murtunu ja öljyt boxissa...? Tästä luovuin kun avain ei vaikuta edes ovien lukkoihin... Mutta ihmeellisiä on sähkön tiet - tutkitaan...CDI203 kirjoitti:viewtopic.php?t=42940&highlight=
Tarkistele tuossa mainittu öljy boxsisa
usein tekee tuota
se kepin ja laatikon väline tanko
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Niin, jos se ois löysällä... Hyvä tutkia marketin parkkipaikalla...CDI203 kirjoitti:Tuosta tulee lisää tarkisteltavaaAK47 kirjoitti:Tutkitaanpa asija. Tuota mietin itsekkin että jos loota ilmoittaa muka että joku muu päällä kuin P tai ei olmoita mitään järkevää. Laatikon liittimen muoviholkki saattaa vuotaa kun ajoin jäämöykkyyn joka suunnilleen lootan oikean reunan kohalta meni auton alle ja ainakin puskuria repi... Oisko liitin murtunu ja öljyt boxissa...? Tästä luovuin kun avain ei vaikuta edes ovien lukkoihin... Mutta ihmeellisiä on sähkön tiet - tutkitaan...CDI203 kirjoitti:viewtopic.php?t=42940&highlight=
Tarkistele tuossa mainittu öljy boxsisa
usein tekee tuota
se kepin ja laatikon väline tanko
Boxi oli tosiaan kuiva sisältä mutta liittimelle asti oli öljyä tai dieseliä tms päässyt. Kunnon puhdistusaineen puuttuessa kokeilin sytkärikaasutäyttöpullosta butaanilla muttei auttanut. Huomenna puhdistusreitä sitten.
Oli pakko seurata asian edistymistä tänne 202-palstalle. Jos itsestä olisi edes joskus apua, eikä vaan kyselemässä...
Eli aivan samanlainen vika kun mulla oli 210:n kanssa. EGS boksista piuhat irti. Sitten vaihteenvalitsin "hätä käytölle" ja kohtaan muistaakseni -N. Avain virtalukkoon ja wrummm. Laatikosta toimi sen jälkeen kakkonen ja pakki.
Näin se ainakin mulla toimi.
CDI203 kertoo varmaan kohta että miten se oikeasti on...
Eli aivan samanlainen vika kun mulla oli 210:n kanssa. EGS boksista piuhat irti. Sitten vaihteenvalitsin "hätä käytölle" ja kohtaan muistaakseni -N. Avain virtalukkoon ja wrummm. Laatikosta toimi sen jälkeen kakkonen ja pakki.
Näin se ainakin mulla toimi.
CDI203 kertoo varmaan kohta että miten se oikeasti on...
Juu putsailin avaimen ja egs poksin ja sen liittimet jarruliinerillä. Ei vaikutusta pulmaan.
Vaihdekepin / vivun tankoa ei pääse katselemaan nyt.
Pitänee jutella cdi203:n kanssa asijasta jos molemmat pääsee rassausmiittiin.
Missähän sijaitsee se radiovastaanotin tai se ir vastaanottimen virransyöttö? Ihan kun jompikumpi tai molemmat ois pimeenä.
Ainiin, ei pelannu N asennolla ilman boxiakaan.
Ensviikolla avain tilaukseen sitten.
Vaihdekepin / vivun tankoa ei pääse katselemaan nyt.
Pitänee jutella cdi203:n kanssa asijasta jos molemmat pääsee rassausmiittiin.
Missähän sijaitsee se radiovastaanotin tai se ir vastaanottimen virransyöttö? Ihan kun jompikumpi tai molemmat ois pimeenä.
Ainiin, ei pelannu N asennolla ilman boxiakaan.
Ensviikolla avain tilaukseen sitten.
Mulla tekee muuten auto justiin samaa. Toistaiseksi on lähteny joka kerta vielä käyntiin.
Avaimessa se vika ei kyllä pitäisi olla koska avain ei ole kuin vuoden vanha.
Onkos tuola kepin juuressa sitten joku nappula mistä se tunnistaa että on "P" päällä?
Viittaisi jotenkin tämä vika sen tunnistamiseen, koska tuota vaihde vipua heiluttelemalla vika katoaa hetkeksi ja auto starttaa.
Avaimessa se vika ei kyllä pitäisi olla koska avain ei ole kuin vuoden vanha.
Onkos tuola kepin juuressa sitten joku nappula mistä se tunnistaa että on "P" päällä?
Viittaisi jotenkin tämä vika sen tunnistamiseen, koska tuota vaihde vipua heiluttelemalla vika katoaa hetkeksi ja auto starttaa.
Ei kannata sitten ootella viikonlopun yli että ei lähekkään enää... Ekas piuhan päähän kun vielä lähtee ja sit korjaamaan ennakoivasti...Koponen kirjoitti:Mulla tekee muuten auto justiin samaa. Toistaiseksi on lähteny joka kerta vielä käyntiin.
Avaimessa se vika ei kyllä pitäisi olla koska avain ei ole kuin vuoden vanha.
Onkos tuola kepin juuressa sitten joku nappula mistä se tunnistaa että on "P" päällä?
Viittaisi jotenkin tämä vika sen tunnistamiseen, koska tuota vaihde vipua heiluttelemalla vika katoaa hetkeksi ja auto starttaa.
Juu tästähän olikin puhetta miitissä.CDI203 kirjoitti:Juu saa se rinkula ympäriltä vaan irti siitäAK47 kirjoitti:Mahtaako sitä saatua purettua kun se avain ei käänny?CDI203 kirjoitti:Seuraavaksi tutkailla virtalukko
Tota, purin avaimen kun se lakkasi vilkuttelemasta lediä vähänkään loogisesti ja katselin että patterin pidikkeen alaosa on tehnyt piirikortin tinaukseen reijän ja kupari paistaa... Tinailin huvikseen uuden kerroksen siihen ja ledi alkoi pelata parennin.
Autolle mars, *askat se mitään lähti mutta huomasin kameran etsimen läpi, että joissakin tilanteissa avain rupesi nappuloiden painelun ja virtalukossa käyttelyn jäljiltä aina jossakin vaiheessa oman halunsa mukaan antamaan ir puolelta jotain morsetusta. Ja se jatkui vaikka avainta käytti pois lukostakin ja takas. Vain nappuloiden painelu katkaisi sen viluttelun. Annoin avaimen olla lukossa muutaman minuutin muttei se siitä kummemmaksi tullut. Nyt vuorossa että saa morsettaa vaikka patterit loppuun...
Peilin ja kattopanelin sisällä ei ollut mitään rf vastaanottimeen viittaavaa. Joku mötikkä siellä oli 4 napainen, mutta oisko ollut se ilmastoinnin lämpöhaistelija.
Huomenna taidan tilata avaimen. Jos ei sillä lähe niin sit ei lähe.
Juu, ei auttanu vaikka avain jäi morsettamaan virtalukkoon pitemmäksikin aikaa.
Veholta todettiin että uusi avain 250eur etukäteen ja itse pitää tilata rekisteriote ja henkkari mukana. Ei kelvannu että ois skannannut ja maksanut tilille.
Pittääpä kokeilla saisko vappaata töistä ja tilattua sen avvaimen veholle kuitenkin tunnin matka... Onneksi ei asu enempi korvessa.
Veholta todettiin että uusi avain 250eur etukäteen ja itse pitää tilata rekisteriote ja henkkari mukana. Ei kelvannu että ois skannannut ja maksanut tilille.
Pittääpä kokeilla saisko vappaata töistä ja tilattua sen avvaimen veholle kuitenkin tunnin matka... Onneksi ei asu enempi korvessa.
Itse kyselisin, löytyisikö jostakin sopuhintaan virtalukko kahdella avaimella. Nyt jos vika onkin virtalukossa, menee rahat hukkaan. Ja vaikkei olisikaan, ei ole siltikään kuin yksi toimiva avain.AK47 kirjoitti:Juu, ei auttanu vaikka avain jäi morsettamaan virtalukkoon pitemmäksikin aikaa.
Veholta todettiin että uusi avain 250eur etukäteen ja itse pitää tilata rekisteriote ja henkkari mukana. Ei kelvannu että ois skannannut ja maksanut tilille.
Pittääpä kokeilla saisko vappaata töistä ja tilattua sen avvaimen veholle kuitenkin tunnin matka... Onneksi ei asu enempi korvessa.
No ite jouduin A-mersuun ostamaan avaimen en muista mitä se ennakkomaksu oli mutta rekisteriote ja henkkarit ja avain tilaukseen.Onneks vaan 1 avain tilttas no 7v se kestikin. kävin kysyy korjaustakin kyseiselle avaimelle ei onnistunu 240km oli liikaa kehäkolmosen sisälle avainta korjauttaa siksi tilaukseen.Se oli outoa kun avain tuli en ite päässy kattoo kun kaveri kävi autollani et mitä se oikein teki? ilmoiiti vain nyt kunnossa.
Itse menisin veholle vaikka miten vi.....ais
Itse menisin veholle vaikka miten vi.....ais
Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin!
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Se mitä teki oli laittoi avimen virtalukkongeronimo kirjoitti:No ite jouduin A-mersuun ostamaan avaimen en muista mitä se ennakkomaksu oli mutta rekisteriote ja henkkarit ja avain tilaukseen.Onneks vaan 1 avain tilttas no 7v se kestikin. kävin kysyy korjaustakin kyseiselle avaimelle ei onnistunu 240km oli liikaa kehäkolmosen sisälle avainta korjauttaa siksi tilaukseen.Se oli outoa kun avain tuli en ite päässy kattoo kun kaveri kävi autollani et mitä se oikein teki? ilmoiiti vain nyt kunnossa.
Itse menisin veholle vaikka miten vi.....ais
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Juu, huomenissa aikaisintaan pääsee veholle avainasiassa.
Sitä tässä kanssa mietin, että oisko vikaa siinä, ettei avaimen kaukolukitus ja juttelu aitolle toimi - ettei ois kuitenkaan tarpeeksi jännitettä akussa?
12.4-12.5V on akussa jännite, muutoin kyllä alle vuoden ikäinen akku. Laturi tosin ehtoopuolella varmaan, latas 13.8-13.9V kun mittasin aiemmin.
Missä jännitetasossa laitteet alkaa pimetä?
Oon autoon menny rauta-avaimella ja kaikkea säätänyt (irroitellu akun napaa, vetänyt sulakkeet irti akku kytkettynä) ja kertaakaan ei ole hälytin lähteny päälle, outoa?
Onko autossa hälyyn liittyvää boxia jossain muualla kuin moottorinohjausboxi?
Onkos Raumalla ketään jolla ois dolly niin sais tuon härvelin tohon pihalle tutkittavaksi? Hinausautolla sitä ei parkkiruutuun saa millään kun on rattilukko päällä ja piha ahdas.
Sitä tässä kanssa mietin, että oisko vikaa siinä, ettei avaimen kaukolukitus ja juttelu aitolle toimi - ettei ois kuitenkaan tarpeeksi jännitettä akussa?
12.4-12.5V on akussa jännite, muutoin kyllä alle vuoden ikäinen akku. Laturi tosin ehtoopuolella varmaan, latas 13.8-13.9V kun mittasin aiemmin.
Missä jännitetasossa laitteet alkaa pimetä?
Oon autoon menny rauta-avaimella ja kaikkea säätänyt (irroitellu akun napaa, vetänyt sulakkeet irti akku kytkettynä) ja kertaakaan ei ole hälytin lähteny päälle, outoa?
Onko autossa hälyyn liittyvää boxia jossain muualla kuin moottorinohjausboxi?
Onkos Raumalla ketään jolla ois dolly niin sais tuon härvelin tohon pihalle tutkittavaksi? Hinausautolla sitä ei parkkiruutuun saa millään kun on rattilukko päällä ja piha ahdas.
Uus avvain ja sillä lähti
Hotari meni sitten mainitsemaan yhelle Jarille että ei VEHO:lta saatu avvainta. viewtopic.php?t=43470&highlight=
No, toimitin pyydetyt tokumentit ja avvain tipahti perjantaina postiluukusta. Ei tarvinnu näyttää entistä avainta, eikä autoa, riitti rekisteröintipaperit ja ajokortti ja maksu.
Avaimesta sen verran että ei tarvinnu muuta tehä kun aukasta kaukosäädöllä ovet ja tökätä lukkoon ja lähtee ajamaan. Mitä lie ne vehon avaimen lukossa pitämiset yms valohoidot tai auton tutkimiset.
Onneksi vika avaimessa, niin selvis helpoimmalla.
Kustannuksia tuli 310eur. Enskerralla tiedänkin avainasioissa minne otan yhteyksiä. En ole pyytänyt lupaa että saako kertoa / mainostaa mistä saa tälleen järkevästi avaimia hommattua, mutta hotari varmaan auttelee kun häneltä kyselee.
Puran ja tutkin vanhan avaimen juotokset yms jos siitä saisi vara-avaimen vielä tehtyä.
Huono puoli asiassa on se että katsastusaika meni umpeen avainta odotellessa. Jos veho olisi avaimen tilannut olisi kerennyt leimata ajoissa. Lisävaivaa siis tästäkin jos ei mene kerralla läpi.
No, toimitin pyydetyt tokumentit ja avvain tipahti perjantaina postiluukusta. Ei tarvinnu näyttää entistä avainta, eikä autoa, riitti rekisteröintipaperit ja ajokortti ja maksu.
Avaimesta sen verran että ei tarvinnu muuta tehä kun aukasta kaukosäädöllä ovet ja tökätä lukkoon ja lähtee ajamaan. Mitä lie ne vehon avaimen lukossa pitämiset yms valohoidot tai auton tutkimiset.
Onneksi vika avaimessa, niin selvis helpoimmalla.
Kustannuksia tuli 310eur. Enskerralla tiedänkin avainasioissa minne otan yhteyksiä. En ole pyytänyt lupaa että saako kertoa / mainostaa mistä saa tälleen järkevästi avaimia hommattua, mutta hotari varmaan auttelee kun häneltä kyselee.
Puran ja tutkin vanhan avaimen juotokset yms jos siitä saisi vara-avaimen vielä tehtyä.
Huono puoli asiassa on se että katsastusaika meni umpeen avainta odotellessa. Jos veho olisi avaimen tilannut olisi kerennyt leimata ajoissa. Lisävaivaa siis tästäkin jos ei mene kerralla läpi.
Viimeksi muokannut AK47, 23.3.2013 16:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Uus avvain ja sillä lähti
Sitä ne nimen omaan on,AK47 kirjoitti:Hotari meni sitten mainitsemaan yhelle Jarille että ei VEHO:lta saatu avvainta. viewtopic.php?t=43470&highlight=
No, toimitin pyydetyt tokumentit ja avvain tipahti perjantaina postiluukusta. Ei tarvinnu näyttää entistä avainta, eikä autoa, riitti rekisteröintipaperit ja ajokortti ja maksu.
Avaimesta sen verran että ei tarvinnu muuta tehä kun aukasta kaukosäädöllä ovet ja tökätä lukkoon ja lähtee ajamaan. Mitä lie ne vehon avaimen lukossa pitämiset yms valohoidot tai auton tutkimiset.
Onneksi vika avaimessa, niin selvis helpoimmalla.
Kustannuksia tuli 310eur. Enskerralla tiedänkin avainasioissa minne otan yhteyksiä. En ole pyytänyt lupaa että saako kertoa / mainostaa mistä saa tälleen järkevästi avaimia hommattua, mutta hotari varmaan auttelee kun häneltä kyselee.
Puran ja tutkin vanhan avaimen juotokset yms jos siitä saisi vara-avaimen vielä tehtyä.
uusi avain kun tulee esikoodatun näihin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: Uus avvain ja sillä lähti
Niinpä!CDI203 kirjoitti:Sitä ne nimen omaan on,AK47 kirjoitti:Hotari meni sitten mainitsemaan yhelle Jarille että ei VEHO:lta saatu avvainta. viewtopic.php?t=43470&highlight=
No, toimitin pyydetyt tokumentit ja avvain tipahti perjantaina postiluukusta. Ei tarvinnu näyttää entistä avainta, eikä autoa, riitti rekisteröintipaperit ja ajokortti ja maksu.
Avaimesta sen verran että ei tarvinnu muuta tehä kun aukasta kaukosäädöllä ovet ja tökätä lukkoon ja lähtee ajamaan. Mitä lie ne vehon avaimen lukossa pitämiset yms valohoidot tai auton tutkimiset.
Onneksi vika avaimessa, niin selvis helpoimmalla.
Kustannuksia tuli 310eur. Enskerralla tiedänkin avainasioissa minne otan yhteyksiä. En ole pyytänyt lupaa että saako kertoa / mainostaa mistä saa tälleen järkevästi avaimia hommattua, mutta hotari varmaan auttelee kun häneltä kyselee.
Puran ja tutkin vanhan avaimen juotokset yms jos siitä saisi vara-avaimen vielä tehtyä.
uusi avain kun tulee esikoodatun näihin
Uusi avvain pelasi hyvin muutaman päivän, mutta nyt on muutaman kerran jäänytt startti pyörähtämättä vaikka avain kääntyy loppuun asti ja hehkuvalo palaa ja sammuu.... (ja vaihekeppi on P tai N asennossa).
Onpas tässä siis jatko-osa tässä avainasijassa...
Pitää yrittää päästä rassausmiittiin selvittelemään arvoisen raadin kanssa missä vikaavikaavikaa..
Kyllä vaan. Lauantaina rassausmiittiin jos ei sada vihaisia mummoja tms.felmit kirjoitti:haetko samalla puhaltimen?
viewtopic.php?t=42816
Ymmärsin että oot miittiin tulollaan.... Ei siellä kellään ollu puhallinta kourassa....AK47 kirjoitti:Kyllä vaan. Lauantaina rassausmiittiin jos ei sada vihaisia mummoja tms.felmit kirjoitti:haetko samalla puhaltimen?
viewtopic.php?t=42816
Jaa, miitin saldoksi jäi se että laittelin sen laatikon ohjausboxin takas piiloon ja cdi203:lta sain vinkiksi tutkailla vielä virtalukkoa koska se uusi avain ei ihan 100% toimi.
Nooh, kaivoin virtalukon tänään irti ja katselin siitä juotoksia... Ei näkyny selviä juotosvikoja. Pikkuisen oli pölyä ir ledissä EIS puolella ja putsasin sen ja linssit virtalukon molemmista päistä. Lisäksi näyttää olevan avaimen kierron asentotunnistin virtalukossa silleen että mustaan muoviin on maalattu kahteen osaan vaalea alue ja se luetaan optisesti. putsasin myös ne. Tämä lienee syy uuden avaimen toimintaan. Ensin luulin että mikrokytkin olisi syynä mutta kontaktipinnoissa ei ollut hapettumaa havaittavissa vaikikakin mikrokytkimen vivussa oli...
Lopuksi EIS sai niskaansa jarrukliinerit ja kasailin sen ja kytkin piuhat takas. Eipätietty lähteny käymään kun oli rattilukon piuha jääny kytkemättä siinä innostuksessa... Sen kun laittoi kiinni niin pelas uudella abvaimella hyvin. Nyt sit uuden avaimen kanssa testiä vieläkö hannaa sitä starttiasentoa vai alkaako pelata normaalisti.
Vanha avain ei pelaa ja syy lienee siinä ettei sillä saa keskuslukkoa auki. Joko siinä on radio pimeenä tai sit koodit persiillään.
Avainasiaa ei jaksa enää kovin paljon ihmetellä. Etsin "ehjän" avaimen ja kokeilen tekniikanvaihtoa siihen...
Pari kertaa vanha avain on kiertynyt virtalukossa ic-piirien uudelleenjuoton jälkeen, muttei ole saanut myllyä pyörimään silti.
Ajattelin ajavasi Länsi-Suomesta vierestä ohi kohti miittiä, haet omasi pois. Sillä kyselin: haetko?AK47 kirjoitti:Ymmärsin että oot miittiin tulollaan.... Ei siellä kellään ollu puhallinta kourassa....AK47 kirjoitti:Kyllä vaan. Lauantaina rassausmiittiin jos ei sada vihaisia mummoja tms.felmit kirjoitti:haetko samalla puhaltimen?
viewtopic.php?t=42816
Puhallin on pahvilaatikkossa varaston hyllyllä odottamassa
autodidakti
Noniin. yhden varaosa-avvaimen sain postissa...
Piirit irti "korista" ja entisestä "tekniikka" sisään.
Pieni pettymyksen häivähdys kävi kun ei kake pelannu saati avvain kiertyny lukossa.
No, kokeillaan "vehon valohoitoa" eli odottelua josko avain rupeaisi juttelemaan virtalukon kanssa.
Miten lienee tuo uuden avaimen numero? Onko se aina seuraava vapaa numero vai korvaako se jonkun muun avaimen? Siis auton näkökulmasta katsottuna.
Piirit irti "korista" ja entisestä "tekniikka" sisään.
Pieni pettymyksen häivähdys kävi kun ei kake pelannu saati avvain kiertyny lukossa.
No, kokeillaan "vehon valohoitoa" eli odottelua josko avain rupeaisi juttelemaan virtalukon kanssa.
Miten lienee tuo uuden avaimen numero? Onko se aina seuraava vapaa numero vai korvaako se jonkun muun avaimen? Siis auton näkökulmasta katsottuna.
Lainataas ny aihetta.
Noin kaksi tuntia sitten tapahtunutta: avain pesään, auto käymään, 20-30sek tyhjäkäyntiä ja pakki päälle -> sammuu kuin seinään. Ei edes yritä startata enää. Vaihde takas P:lle, avain ulos, auto ei hyväksy enää koko avainta, ei surahda rattilukko auki. Myöskään keskuslukko ei enää reagoi.
Haetaan toinen avain kuorma-autolla 40 km päästä. Sama show.
Mikä avuksi, Romu-Keinänen kenties?
Noin kaksi tuntia sitten tapahtunutta: avain pesään, auto käymään, 20-30sek tyhjäkäyntiä ja pakki päälle -> sammuu kuin seinään. Ei edes yritä startata enää. Vaihde takas P:lle, avain ulos, auto ei hyväksy enää koko avainta, ei surahda rattilukko auki. Myöskään keskuslukko ei enää reagoi.
Haetaan toinen avain kuorma-autolla 40 km päästä. Sama show.
Mikä avuksi, Romu-Keinänen kenties?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Alkuunonre kirjoitti:Lainataas ny aihetta.
Noin kaksi tuntia sitten tapahtunutta: avain pesään, auto käymään, 20-30sek tyhjäkäyntiä ja pakki päälle -> sammuu kuin seinään. Ei edes yritä startata enää. Vaihde takas P:lle, avain ulos, auto ei hyväksy enää koko avainta, ei surahda rattilukko auki. Myöskään keskuslukko ei enää reagoi.
Haetaan toinen avain kuorma-autolla 40 km päästä. Sama show.
Mikä avuksi, Romu-Keinänen kenties?
Tarkistele vaihteiston ohjain boxi että ei ole öljyä, laatikon töpseli,
Jos virta valot hävis samalla kun sammui tarkistella maajohto sulakeet
Pää virta piuha akku kenkie kiinitys,
Vaihteen siirto tanko (että vaihde on oikeasti p asennossa)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Toi seeteeiin ehdotus olisi loogisesti semmoinen mistä se juurikin voi johtua. Kun kerta tuli just silloin kun vaihdoit pakille.onre kirjoitti:Kun auto sammui, syttyi virtavalot jne normaalisti palamaan. Ajovalot pelaa ja mittailin että jännitteet olis ihan fiksulla tolalla.
Kai se pitää kattoa sulakkeet, toi boksi ja sitten tuo tanko.
Viimeksi muokannut AK47, 20.4.2013 19:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.