Orsii-:n c250 turbodiesel
Orsii-:n c250 turbodiesel
Tuli sitten vanhan auton vaihdossa tämmönen mese. Vuosimalli on 97 ja kilometrejä n. 480tkm mittarissa. Varusteina ei juuri muuta kuin harmaa nahka sisusta, automaatti ilmastointi ja kaikki lasit sähköllä. Ortopedi penkki on kuskilla mutta eipä näytä toimivan. Auto on ollu mulla nyt reilu 2 viikkoa ja tähän mennessä laitettu:
- edestä jouset laikattu sopivammaksi(kuvista huomaa että miksi)
- uusi ratti ja vaihdekepin nuppi
- sisustaa pesty kun oli vanhalla omistajalla jääny vähälle
- kaarista korjattu ruosteita sekä myllytetty ja vahattu
- xenonit tuli laitettua kans lyhyisiin sekä pitkiin 4300k ja 35w
- täys huolto (kaikki öljyt,nesteet ja suodattimet)
Korjauslistassa ois vielä ainakin ajovalolasien vaihto, 5. pytyn esikammion tiivistys, puhallin moottorin vaihto ja eteen keskimmäisen raidetangon vaihto. TUulilasi on myös melko heikko mutta saa vielä kelvata.
Tarkotuksena oli tämäkin laittaa myyntiin ja vaihtaa cdi koneellinen vastaava mutta suht pieni kulutus ja se että tämän voi vielä omassa tallissa korjata vaikutti siihen että tämä ainakin joksikin aikaa jää ajoautoksi. Todella hyvä ajolleen ollu kyllä muutenkin ja tyytyväinen olen ollu.
Lopuksi kuvat vielä:
http://multiviri.kuvat.fi/kuvat/Roopen+ ... G_3234.JPG
http://multiviri.kuvat.fi/kuvat/Roopen+ ... mersu1.JPG
http://multiviri.kuvat.fi/kuvat/Roopen+ ... mersu2.JPG
Pitää ottaa uusia kuvia joku päivä kun valon aikaan vielä kerkeää..kuvissa aikalailla edellisen omistajan jäljiltä.
Piti jo rueta kysymään että tietäiskö kukaan että passaako sprinterin puhallinmoottori tähän kun semmonen sattus uutena löytyyn hyllystä ?
- edestä jouset laikattu sopivammaksi(kuvista huomaa että miksi)
- uusi ratti ja vaihdekepin nuppi
- sisustaa pesty kun oli vanhalla omistajalla jääny vähälle
- kaarista korjattu ruosteita sekä myllytetty ja vahattu
- xenonit tuli laitettua kans lyhyisiin sekä pitkiin 4300k ja 35w
- täys huolto (kaikki öljyt,nesteet ja suodattimet)
Korjauslistassa ois vielä ainakin ajovalolasien vaihto, 5. pytyn esikammion tiivistys, puhallin moottorin vaihto ja eteen keskimmäisen raidetangon vaihto. TUulilasi on myös melko heikko mutta saa vielä kelvata.
Tarkotuksena oli tämäkin laittaa myyntiin ja vaihtaa cdi koneellinen vastaava mutta suht pieni kulutus ja se että tämän voi vielä omassa tallissa korjata vaikutti siihen että tämä ainakin joksikin aikaa jää ajoautoksi. Todella hyvä ajolleen ollu kyllä muutenkin ja tyytyväinen olen ollu.
Lopuksi kuvat vielä:
http://multiviri.kuvat.fi/kuvat/Roopen+ ... G_3234.JPG
http://multiviri.kuvat.fi/kuvat/Roopen+ ... mersu1.JPG
http://multiviri.kuvat.fi/kuvat/Roopen+ ... mersu2.JPG
Pitää ottaa uusia kuvia joku päivä kun valon aikaan vielä kerkeää..kuvissa aikalailla edellisen omistajan jäljiltä.
Piti jo rueta kysymään että tietäiskö kukaan että passaako sprinterin puhallinmoottori tähän kun semmonen sattus uutena löytyyn hyllystä ?
C250TDT -98
Kivahan sillä 250 turbolla on ajella, moottorin ominaisuudet on ihan asialliset.
Millaisia kulutuksia olet manuaalivaihteiselle mittaillut, minullahan on automaatti farkku ja yhden kerran laskin tankillisesta jolloin sain tulokseksi muistaakseni 7,3 l / 100km.
Puhallinmoottori ei varmaankaan käy Sprinteristä ellei pelkkä moottoriosa satu olemaan samoilla mitoilla jota epäilen.
Kuten jolle edellä muisteli ceessäkin on montaa erilaista moottoria.
KL sivuilla näkyy olevan 4 eri vaihtoehtoa, tosin -95 alkaen vain yhtä.
Millaisia kulutuksia olet manuaalivaihteiselle mittaillut, minullahan on automaatti farkku ja yhden kerran laskin tankillisesta jolloin sain tulokseksi muistaakseni 7,3 l / 100km.
Puhallinmoottori ei varmaankaan käy Sprinteristä ellei pelkkä moottoriosa satu olemaan samoilla mitoilla jota epäilen.
Kuten jolle edellä muisteli ceessäkin on montaa erilaista moottoria.
KL sivuilla näkyy olevan 4 eri vaihtoehtoa, tosin -95 alkaen vain yhtä.
Täytyy jossain vaiheessa hommata uus kun tuo puhalllin kuitenki jotain vielä pöhisee Kulutuksia oon mittaillu -20 - -30c pakkasilla seka ajossa jotain 8,4l/100km..tietty ei niin sievällä ajolla vähimmillään kaupungissa n.7,9l/100km. Luulis että kun kelit lämpiää niin kulutus tipahtaa kun ei kylmäkäynnistyksiä tuu Tänään menee vaihtoon takajarrupalat ja esikammion tiivistystä kans luvassa..
C250TDT -98
orsii- kirjoitti: Luulis että kun kelit lämpiää niin kulutus tipahtaa kun ei kylmäkäynnistyksiä tuu
Kyllä se sinne seiskan pintaan pitäis mennä. Mullakin menny 8,1
nyt kylmimpään aikaan.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Näin on..ja kaasujalallakin luulis vaikutusta olevan.
Tänään ois 5.pytyn esikammio tiivistetty, vaihdettu takajarrupalat+käkkärin säätö, venttiilikoppaan ja imusarjaan tiivisteet vaihdettu Onko kellään kokemusta mitenkä tähän sais muutaman lisähevosen pellin alle? Ilmeisesti om606 turbo menis melkolailla suoraan mutta mites ohjelman laitto..näihin ei ilmeisesti niin helppo homma oo laittaa kun cdi vehkeisiin?
Tänään ois 5.pytyn esikammio tiivistetty, vaihdettu takajarrupalat+käkkärin säätö, venttiilikoppaan ja imusarjaan tiivisteet vaihdettu Onko kellään kokemusta mitenkä tähän sais muutaman lisähevosen pellin alle? Ilmeisesti om606 turbo menis melkolailla suoraan mutta mites ohjelman laitto..näihin ei ilmeisesti niin helppo homma oo laittaa kun cdi vehkeisiin?
C250TDT -98
menisköhän se jotakuinki näin:orsii- kirjoitti:Noo pitäskö ennemminki kysyä että minkälaisia vaihtoehtoja tämmösen piristämiseen on ?
-katin tyhjäys kuuluisi jo vehon huoltotoimintaan.
A.ohjelma.
B.ohjelma ja turbo.
C.turbo,ohjelma,cooleri.
D.turbo,kooleri,putkisto yms ihan kaikki ja lopuks pumppu ja ohjelma perään.
onhan nuota ny porukka viilannu moottorisahan teräviilasta lähtien
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Katin tyhjäys kuului jo minun huoltotoimintaan, unehtu vaan tuohon ylemmäksi laittaa Mutta niin..mietin vaan tuota ohjelmaa että eikös sen laitto ole hankalempaa näissä aataminaikusissa vs. cdi vermeet missä voi diagnostiikka pistokkeen kautta ohjelmoida? Jostain vain tuli mieleen että eikös tässä joudu ihan ecua ropeloimaan ohjelman laitossa..
Eikös se ois järkevämpää vaihtaa ensin isompaa hyrrää ja sitten vasta ohjelma niin tulee ohjelmoitua paremmin isommalle turbolle sopivaksi Vai huomanneeko edes eroa jos esim sen 606 vakioturbon tuonne heittää..
Eikös se ois järkevämpää vaihtaa ensin isompaa hyrrää ja sitten vasta ohjelma niin tulee ohjelmoitua paremmin isommalle turbolle sopivaksi Vai huomanneeko edes eroa jos esim sen 606 vakioturbon tuonne heittää..
C250TDT -98
orsii- kirjoitti:Eikös se ois järkevämpää vaihtaa ensin isompaa hyrrää ja sitten vasta ohjelma niin tulee ohjelmoitua paremmin isommalle turbolle sopivaksi Vai huomanneeko edes eroa jos esim sen 606 vakioturbon tuonne heittää..
Ohjelmalla saa noin 30 heppaa lisää. 606:n turbo+ohjelma voi mennä
200hv raja rikki. Mulla on Karalan ohjelma ja myöhemmin vaihdettu
turbo isompaan. Toimii ihan mukavasti noinkin, ja pakopaineet pysyy aisoissa kun ei ole otettu "kaikkia" irti. Nyt tuossa lienee noin 190/350.
Ohjelma maksaa noin 600€ penkityksineen.
Nimimerkki ArPilla taitaa olla 606:n ahdin muuten vakio autossa, kysy häneltä kuinka toimii?
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Onkos sulla sitten polttoaineen kulutus noussu minkä verran? Edellisen auton vaihdoin lähinnä sen takia kun oli niin kova viemään diisseliä enkä halua tästä samallaista syöppöä Ei mulla tarkotus ole muuta kun hieman lisävääntöä saada ja toisaalta sen turbonkin vaihtais samalla kun tuntuu tuo nykynen turbo päästävän öljyä läpiahonen v kirjoitti:orsii- kirjoitti:Eikös se ois järkevämpää vaihtaa ensin isompaa hyrrää ja sitten vasta ohjelma niin tulee ohjelmoitua paremmin isommalle turbolle sopivaksi Vai huomanneeko edes eroa jos esim sen 606 vakioturbon tuonne heittää..
Ohjelmalla saa noin 30 heppaa lisää. 606:n turbo+ohjelma voi mennä
200hv raja rikki. Mulla on Karalan ohjelma ja myöhemmin vaihdettu
turbo isompaan. Toimii ihan mukavasti noinkin, ja pakopaineet pysyy aisoissa kun ei ole otettu "kaikkia" irti. Nyt tuossa lienee noin 190/350.
Ohjelma maksaa noin 600€ penkityksineen.
Nimimerkki ArPilla taitaa olla 606:n ahdin muuten vakio autossa, kysy häneltä kuinka toimii?
C250TDT -98
Juu mulla on vakio ohjelma, 3" putkisto ja 606:sen turbo. Ei noilla kuuhun mennä, eli ei juurikaan vaikutusta pelkällä turbolla, koska pumppu ei anna sen enempää. Kesällä vois päivittää coolerin ja pumpun, niin sitten varmaan tuo 200hp ois aika lähelläahonen v kirjoitti:Nimimerkki ArPilla taitaa olla 606:n ahdin muuten vakio autossa, kysy häneltä kuinka toimii?
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Aivan elikkä voishan sen isomman hyrrän ostaa varastoon ja sommitella paikalleen kun joskus saa aikaseksi ohjelman laittaa..mites sulla tuo 3" putki, ovatko katastuksessa hoksanneet ettei oo kattia vai laitoitko vakioputken katista kuoret ympärille?
Tuota mää vieläkin mietin että pitääkö näissä ecuun suoraan pöydällä ohjelma vaihtaa vai onnistuuko ihan normaalisti tuon diagnoosipistokkeen kautta niinkun uudemmissa laitteissa?
Tuota mää vieläkin mietin että pitääkö näissä ecuun suoraan pöydällä ohjelma vaihtaa vai onnistuuko ihan normaalisti tuon diagnoosipistokkeen kautta niinkun uudemmissa laitteissa?
C250TDT -98
Kyllä se Karala nosti boksin pois sieltä ja vei konttoriinsa ohjelmoitavaksi.orsii- kirjoitti: Tuota mää vieläkin mietin että pitääkö näissä ecuun suoraan pöydällä ohjelma vaihtaa vai onnistuuko ihan normaalisti tuon diagnoosipistokkeen kautta niinkun uudemmissa laitteissa?
Kattia ei kannata kokonaan ottaa pois, sen voi innsi huomata.
Tyhjentää vaan sieltä ylimääräset rojut pois.
En kyllä ole huomannu kulutukseen vaikutusta noilla muutoksilla.
Tokihan se ainetta vie jos kunnolla polkee jatkuvasti, mutta aika
pieninä annoksinahan sitä tehoa normi käytössä tarvitaan.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Mulla tuli tuohon putkeen jostain bensa mersusta katin kuoret. Itse asiassa tein siitä äänenvaimentimen
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
tuommonen setti olis kohta myytävänä.
http://www.mbturbod.kuvat.fi/kuvat/osia ... hash=60033
http://www.mbturbod.kuvat.fi/kuvat/osia ... hash=60007
http://www.mbturbod.kuvat.fi/kuvat/osia ... hash=58936
mitattu 350hv ahdinpuoli ois riittänyt pitemmällekkin jäi syöttömäärästä kiinni.
http://www.mbturbod.kuvat.fi/kuvat/osia ... hash=60033
http://www.mbturbod.kuvat.fi/kuvat/osia ... hash=60007
http://www.mbturbod.kuvat.fi/kuvat/osia ... hash=58936
mitattu 350hv ahdinpuoli ois riittänyt pitemmällekkin jäi syöttömäärästä kiinni.
Pitää huomio saaha kiinnitettyä muualle ku "kiillotettuihin" umpion laseihi niijoo, ceessä on muute lasia nuo umpiot... Ei taija orsii- tarvita nuin paljon paukkua ceehen
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Kanaverkko taitaa olla seuraava vaihtoehto maskiksi joten tuo saa olla vähän aikaa Joo ei mulla ihan noihin tehoihin oo tavotteena päästä mitä jukkiksen setillä saa
Onko kellään tietoa että mitenkä ja millä aineilla ois hyvä pestä nuo nahkajakkarat kun kuskinpenkki näyttää tällä hetkellä enemmänki mustalta kuin harmaalta
Onko kellään tietoa että mitenkä ja millä aineilla ois hyvä pestä nuo nahkajakkarat kun kuskinpenkki näyttää tällä hetkellä enemmänki mustalta kuin harmaalta
C250TDT -98
Nii sulla oli sen lasin kaa onkelma... En mäkään oo ikinä onnistunu takalasin tummennuksessa... Vittumainen tehä yhestä palasta ja monesta osasta tehtynä ruman näkönen... Sen takia on ammattilaiset...orsii- kirjoitti:Helppohan nuo sivulasit on tummentaa mutta takalasissa menee mulla ainaki sormi suuhun ja syvälle vaihellaan vaan ne nostimet tässä jokupäivä
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91