C-malli, sivutuuliherkkäkö?

Vastaa Viestiin
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

C-malli, sivutuuliherkkäkö?

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

Viimepäivinä on pohottanut reippaanlaisesti milloin mistäkin ilmansuunnasta.
C180 Esprit -94 tuntuu horjahtelevan puuskittaisessa tuulessa enemmän, kuin aiempi autoni Saab 9000CS, jolla sentään matkaa oli taitettu 360tkm.

Onko alustassa jotain niveliä, joita kannattaisi tutkia enemmän tämän ongelman tiimoilta?
Iskarit tuntuvat napakoilta, joten ne eivät ole syylliset.

Nelipyöräsuuntauksestako apuja...?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Samasta vaivasta kärsitään. :( Dealer osaa kertoa vaivasta varmaan enemmänkin, mutta madaltaminen taitaa olla paras hoitokeino. Sport/ Esprit-vieteriä alle? :roll:

Edit: Korjasin ajatusvirheen mallimerkinnöistä.
Viimeksi muokannut HVM, 12.1.2006 20:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Mun kotterossa auttoi nelipyöräsuuntaus.. :idea:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
Håkke
Tolokun mies
Viestit: 768
Liittynyt: 02.10.2005 18:17
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Håkke »

mulla kulkee kuin juna, puuskissa hieman tuntuu. joka johtuu löysistä talvirenkasitani 195/65/15. kesä gummeilla ei tunnu edes puuskissa.
///AMG Owners Club Finland
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
Avatar
Hidalgo
Viestit: 15
Liittynyt: 01.10.2005 22:07
Paikkakunta: Siellä jossain...(03)

Viesti Kirjoittaja Hidalgo »

Pyörän kulmien säätö auttaa asiaan. Pienellä saa ihmeitä aikaan. Mitään "nyrkkipajoja" en liiemmin suosisi...kun harvalla on oikeanlaiset vehkeet...
MB C 36 AMG
Rassaaja
Viestit: 23
Liittynyt: 09.10.2005 9:23

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Narinanivelet ja ohjausiskari vaikutti aika paljon oman Ceen vaivoihin. Varsinkin sivutuuliherkkyyteen oli ohjausiskarilla tosi dramaattinen vaikutus. Tärkeää on myös, että renkaat ovat kunnossa.
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

Mersuun vaihdetaan kerralla narinanivelet, ohjausiskari, raidetangonpäät, sekä alapallot.
Sen jälkeen nelipyöräsuuntaus.

Saapa nähdä, kuinka ajettavuus muuttuu. Renkaat ovat uudet Gislaved Nord Frost 3:t, joten renkaiden syytä sivutuuliherkkyys ei liene.
Paineet ovat 2,2/2,3 bar.

Näiden osien vaihdon jälkeen luulisi menevän taas jonkinaikaa mutkittelematta.
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

kokeiles vielä hieman morkeampia rengaspaineita saattaa parantua entisestään jotain reilua 2.5bar....huom...kokeile.... :!: :!: :!:
Avatar
arska69
Viestit: 7
Liittynyt: 06.8.2006 9:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

ajettavuus

Viesti Kirjoittaja arska69 »

näistä ei saa ilmeisesti hyviä mitenkään. mulle vaihdettiin kaikki nuo paitsi raidetangonpäiitten sijasta koko raidetanko. en kyllä nähnyt niissä mitään vikaa, mutta sanoivat että nyt pannaan mersun ajettavuus kuntoon. Ja käytettiin vielä Pitäjänmäen Veholla nelipyöräsäädöissä. (pitäis olla kuulemma eteläsuomen parhaat vehkeet siihen hommaan) hommalle hintaa 800€ mikään ei muuttunut. auto on Elegance varustuksella eli alusta on kai hiukan parannettu ja laskettu.
HVM

Re: ajettavuus

Viesti Kirjoittaja HVM »

arska69 kirjoitti:näistä ei saa ilmeisesti hyviä mitenkään. mulle vaihdettiin kaikki nuo paitsi raidetangonpäiitten sijasta koko raidetanko. en kyllä nähnyt niissä mitään vikaa, mutta sanoivat että nyt pannaan mersun ajettavuus kuntoon. Ja käytettiin vielä Pitäjänmäen Veholla nelipyöräsäädöissä. (pitäis olla kuulemma eteläsuomen parhaat vehkeet siihen hommaan) hommalle hintaa 800€ mikään ei muuttunut. auto on Elegance varustuksella eli alusta on kai hiukan parannettu ja laskettu.
Tervetuloa Meselle Arska69 :D

Sport ja Esprit ovat matalampia kuin Classic ja Elegance, siinä alustojen erot. Viisaat sanovat madallusjousten olevan paras keino suuntavakauden parantamiseksi, en tiedä, pitäisi kokeilla tuohon omaan kun viitsisi, ennättäisi ja jaksaisi. :roll:
Avatar
arska69
Viestit: 7
Liittynyt: 06.8.2006 9:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

suuntavakaus

Viesti Kirjoittaja arska69 »

Sport ja Esprit ovat matalampia kuin Classic ja Elegance, siinä alustojen erot. Viisaat sanovat madallusjousten olevan paras keino suuntavakauden parantamiseksi


Jaa. tuo vain näyttää matalammalta kuin Classic en tiiä jos joku on siihen sit laittanut.

Mutta muutoin kyllä oon hiukan pettynyt ajettavuuteen. Ajellut tosin paljon muillakin meseillä 190/124, mutta tahtoopa olla ettei mikään nyt oo niin kehumisen arvoinen olla ajoltaan. kyyti kylläkin kun ei ajelehdi. Tätä ennen oli V70 ja oli hyvä ajaa. kyyti tosin hiukan kovempi.
HVM

Re: suuntavakaus

Viesti Kirjoittaja HVM »

arska69 kirjoitti:Sport ja Esprit ovat matalampia kuin Classic ja Elegance, siinä alustojen erot. Viisaat sanovat madallusjousten olevan paras keino suuntavakauden parantamiseksi


Jaa. tuo vain näyttää matalammalta kuin Classic en tiiä jos joku on siihen sit laittanut.

Mutta muutoin kyllä oon hiukan pettynyt ajettavuuteen. Ajellut tosin paljon muillakin meseillä 190/124, mutta tahtoopa olla ettei mikään nyt oo niin kehumisen arvoinen olla ajoltaan. kyyti kylläkin kun ei ajelehdi. Tätä ennen oli V70 ja oli hyvä ajaa. kyyti tosin hiukan kovempi.
Totta töriset, ihan mahoton soutaja on tämä meidänkin C, ja malliltaan juuri elegance. Tiedä sitten miten paksut jousenaluskumit siinä on, mutta alusta on korkea kuin maastoautossa. :x Saattaisipa olla että vetely korjaantuisi hieman jo niitä kumeja madaltamalla. Joutaisi vaan auto seisomaan jossain välissä sen aikaa että aiheeseen ennättäisi perehtymään...

Jos nyt et tuoreena mersumiehenä sattunut tietämään niin niitä jousenaluskumeja on neljää eri korkeutta, korkeuden voi tarkistaa jousen yläpäätä katsomalla. Korkeimmassa aluskumissa on neljä "nänniä" reunuksessa, matalimmassa yksi. Esimerkiksi sinun ja minun autojen välinen korkeusero saatta johtua juuri eripaksuisista kumeista.

Tuossapa pari kuvaa autosta:

http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_0640.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v642/ ... G_0468.jpg

Ihan suoraa sivukuvaa ei nyt tähän hätään löydy, mutta huomaat varmaan että ei tuo sieltä matalimmasta päästä ole. :?
Avatar
arska69
Viestit: 7
Liittynyt: 06.8.2006 9:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja arska69 »

joo olen ajellut tällä nyt 70000 km ollut vuoden. V70:stä ennen mulla oli 190 2.5 D, ajoin sillä 120000 km

nykyinen 2.5 Turbo Diesel 1996.

ei tässä mulla oo noin korkealla tuo alusta. en vain osaa laittaa kuvaa tähän. vanhaan meseen vaihdoin käytännössä kaikki alustan osat ja 1kumit etujousiin
Avatar
arska69
Viestit: 7
Liittynyt: 06.8.2006 9:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

ajettavuus

Viesti Kirjoittaja arska69 »

HVM

Re: ajettavuus

Viesti Kirjoittaja HVM »

arska69 kirjoitti:Tuossa ois kuva linkki
http://s92.photobucket.com/albums/l10/a ... G_5329.jpg
Jep. No ei kyllä voi kovin matalaksi moittia tuota sinunkaan autoasi. Jos mielenkiintoa riittää, niin suosittelen minulle viisaampien suosittelemaa maltillista noin 40mm madallusta. Pelkkä ykköskumien vaihto ei niin paljoa madalla, mutta eipä näihin jousetkaan ihmeitä kustanna. Pitää yrittää tässä syksyn mittaan vaihdella vieterit tuohon omaankin C:hen.

Sellaista tuulimyllyjä vastaan tappeluahan tämä mersun ajettavuuden kanssa nujuaminen on. :? Alustassa on liikaa liikkuvia (lue aina väljiä) osia.
Avatar
arska69
Viestit: 7
Liittynyt: 06.8.2006 9:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

ajettavuus

Viesti Kirjoittaja arska69 »

joo ei liian matala oo. Se siinä alustasarjassa on vain ikävää että sitte tippuu paikat hampaista mukulakivillä ajettaessa. ja se kyytiki sitte taas huononee (kovenee). Mutta eikai siinä. Se kai on joku kompromissi tehtävä ajettavuus vastaan mukavuus.
HVM

Re: ajettavuus

Viesti Kirjoittaja HVM »

arska69 kirjoitti:joo ei liian matala oo. Se siinä alustasarjassa on vain ikävää että sitte tippuu paikat hampaista mukulakivillä ajettaessa. ja se kyytiki sitte taas huononee (kovenee). Mutta eikai siinä. Se kai on joku kompromissi tehtävä ajettavuus vastaan mukavuus.
Tai sitten:

Kriääks...

:whistle:

Edit: Eipä tuo ainakaan ässä mennyt piloille jousia sahaamalla, väitän jopa että päinvastoin. No ainakin kustannustehokas operaatio jos ei muuta, eikä tunnu enää niin horjakalle. Vaikka menihän tuo C:hen verrattuna kuin juna jo ennemminkin. Ässäänkin pitäisi tosin uusia alustan puslia takapäähän. :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202, sedan, farmari”