Koska on niin laiska, niin ei viitsi tehdä turhaa työtä laturin irrottamisen suhteen, niin aloin tuumia asioita oireiden perusteella.
Huomasin jo aiemmin kun valitin tuosta latausvalon hehkumisesta että oireilee myös seuraavasti: Kun kääntää virrat päälle, niin kaikki mittariston merkkivalot syttyvät ja sammuvat lähes samantien vaikkei starttaisikaan.
No, sain lainaan yleismittarin jolla olen tutkinut latausta ja huomannut seuraavaa.
Kun auto seissyt hieman pidempään ja on ns. täysin kylmä, tekee juuri noin kun edellä mainitsin eli virrat päälle kääntäessä sammuttaa merkkivalot pian. Kun käynnistää auton, tällöin lataus on myös huono, jotain 12,8 kantturoilla. Samalla liikkeelle lähdettäessä hehkuttelee latauksen merkkivaloa.
Mutta kun latauksen merkkivalon hehkuttelu loppuu auton lämmetessä ja sammuttaa auton, kääntää virrat päälle, niin mittariston merkkivaot jäävät päälle. Sammuvat vasta kun käynnistää ja kun käy mittaamassa latauksen niin on normaali, jossain 13,5-14 välillä.
Toki välillä lämpimänäkin kun on ajanut pidempään, voi alkaa hehkuttelemaan latausvaloa jonkin aikaa ja tällöin lataus on huono. Myös merkkivalot sammuvat nopeasti.
Jos tämä oireilu sytyttää nyt jollain

ahaa-elämyksen, olisin kiitollinen jos jakaisi sen kanssani. Ei tämä nyt mielestäni hiililtä/jännitteensäädin vialta vaikutakaan...ehkä?