Tietoa/kokemuksia ensimmäisistä W202:sta?
Tietoa/kokemuksia ensimmäisistä W202:sta?
Aluksi hieman taustatarinaa:
Omistin aikoinani W201 korisen mersun ja vaikka tykkäsin autosta eikä minulla ollut niinä viitenä vuotena jotka sen omistin mitään ongelmiakaan sen kanssa erehdyin sen kuitenkin myymään pois. Nyt muutaman vuoden päästä olen tullut katumapäälle ja olen yrittänyt löytää uutta W201 tai W124 korista mersua tilalle mutta en ole onnistunut löytämään mieluista kohtuuhintaista yksilöä tilalle.
Näitä W124 ja W201 korisia mersuja selaillessani huomasin että näitä vanhempia C-sarjalaisia alkaa jo löytymään melko houkuttevan hintaisena. Vaikka olenkin "W124 ja w201 ovat viimeiset oikeat mersut" linjan miehiä ovat nämä vanhat C-sarjalaiset alkaneet kiinnostamaan ja haluaisin tietää onko niistä varteenotettavaksi vaihtoehdoksi noille vanhoille kunnon mersuille.
Asiaan:
Ensinnäkin ovatko nuo ensimmäisten vuosien W202:t ovat vielä tuolla vanhalla kunnon myrkkymaalilla joka ei heti päästä paikkoja ruostumaan vai ovatko kaikki C-sarjalaisetkin maalattu tuolla uudemmalla ekomaalilla joka päästi aikanaan E-sarjalaiset ruostumaan samantien käsiin? Nuo myöhempien vuosien W202:t ovat kuulemma myös herkkiä ruostumaan... Onkos näissä muuten noita johtosarjaongelmia joita oli viimeisissä W124:ssa?
Olen löytänyt muutaman kiinnostavan 94 vuosimallin bensa-C220:n mutta jostain syystä tästä mallista ei meinaa löytyä revikoita eikä käyttökokemuksia mistään vaikka dieselversiosta näyttää juttua löytyvän pilvin pimein sekä suomeksi että englanniksi? Joten onko kellään täällä kokemuksia tästä mallista? Eniten itseäni kiinnostaa mahdolliset tyyppiviat ja kuinka luotettavia nämä ovat.
Minkälaisia nämä W202:t muuten noin yleisesti ovat W201:n verrattuna? Sisätilat ilmeisesti hieman paremmat ja koneet taitavat olla taloudellisempia? Ovatko nuo korit niin paljon heikompia ja huonompia kuin väitetään? Onko samanoloinen ajaa vai onko jo "modernimpi"? Millainen talvella, löytyykö näitä ASD:llä?
Omistin aikoinani W201 korisen mersun ja vaikka tykkäsin autosta eikä minulla ollut niinä viitenä vuotena jotka sen omistin mitään ongelmiakaan sen kanssa erehdyin sen kuitenkin myymään pois. Nyt muutaman vuoden päästä olen tullut katumapäälle ja olen yrittänyt löytää uutta W201 tai W124 korista mersua tilalle mutta en ole onnistunut löytämään mieluista kohtuuhintaista yksilöä tilalle.
Näitä W124 ja W201 korisia mersuja selaillessani huomasin että näitä vanhempia C-sarjalaisia alkaa jo löytymään melko houkuttevan hintaisena. Vaikka olenkin "W124 ja w201 ovat viimeiset oikeat mersut" linjan miehiä ovat nämä vanhat C-sarjalaiset alkaneet kiinnostamaan ja haluaisin tietää onko niistä varteenotettavaksi vaihtoehdoksi noille vanhoille kunnon mersuille.
Asiaan:
Ensinnäkin ovatko nuo ensimmäisten vuosien W202:t ovat vielä tuolla vanhalla kunnon myrkkymaalilla joka ei heti päästä paikkoja ruostumaan vai ovatko kaikki C-sarjalaisetkin maalattu tuolla uudemmalla ekomaalilla joka päästi aikanaan E-sarjalaiset ruostumaan samantien käsiin? Nuo myöhempien vuosien W202:t ovat kuulemma myös herkkiä ruostumaan... Onkos näissä muuten noita johtosarjaongelmia joita oli viimeisissä W124:ssa?
Olen löytänyt muutaman kiinnostavan 94 vuosimallin bensa-C220:n mutta jostain syystä tästä mallista ei meinaa löytyä revikoita eikä käyttökokemuksia mistään vaikka dieselversiosta näyttää juttua löytyvän pilvin pimein sekä suomeksi että englanniksi? Joten onko kellään täällä kokemuksia tästä mallista? Eniten itseäni kiinnostaa mahdolliset tyyppiviat ja kuinka luotettavia nämä ovat.
Minkälaisia nämä W202:t muuten noin yleisesti ovat W201:n verrattuna? Sisätilat ilmeisesti hieman paremmat ja koneet taitavat olla taloudellisempia? Ovatko nuo korit niin paljon heikompia ja huonompia kuin väitetään? Onko samanoloinen ajaa vai onko jo "modernimpi"? Millainen talvella, löytyykö näitä ASD:llä?
minä tuos 5-6v sitte hain 1995 220 avantgarden ruottista ja se on appiukolla vieläkin. Hyvin se pellaa, tosin ostaessa oli 146tkm mittarissa, nyt 270tkm. Ruoste näissä ei vaivaa sen enempää ku w201 tai w124... Mitään isompaa oireilua ei ole ollut. Isoin murhe on lokasuojan kaarien ruostepilkut.
Minusta w202 on yleisesti ihan hyvä auto... ja oha mullaki tollanen kauhea c200cdi joka alunperin oli menossa paaliin, mutt aniin se vain tapio89 ja Xux63 fiksasi liikennekuntoon.
Minusta w202 on yleisesti ihan hyvä auto... ja oha mullaki tollanen kauhea c200cdi joka alunperin oli menossa paaliin, mutt aniin se vain tapio89 ja Xux63 fiksasi liikennekuntoon.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Ihan hyvä auto se on. Minun kokemukseni mukaan se kyllä ruostuu, aika pahastikin, mutta toisaalta ensimmäiset ceet on yli 20 v vanhoja. Toisaalta, kyllä ne on osanneet ruostua vanhemmatkin mallit, ei se 124 mitenkään autuaaksitekevä sen suhteen ole.
Ceen pohja voi olla vaikka tämmöinen
Ceen pohja voi olla vaikka tämmöinen
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
No niin, Fenton ottikin jo kuvillaan ns. löysät pois
Koreja on hyviä ja lahoja ja siltä väliltä. Pohjasta ei keskimäärin niin paha ruostumaan kuin isoveljensä.
W202 hintataso on sellainen että jos sattuu huono yksilö kohdalle niin hävittää pois ja ostaa paremman tilalle.
Toimivin malli olisi C220D jossa vaihdettu Bosch ruiskutuspumppu, mutta tässä oli hakusessa bensakoneinen.
M111 180-200-220 ovat samanlaisia; kannen etunurkassa öljyvuotoja, joskus kaasuläppäkotelovikaa (nykii, kaasu liian herkkä, joutokäynti soutaa tms)
Ei voi sanoa että olisi huonokaan. Uudempi V6 240-280 (E:ssä myös 320) on varsin hyvä moottori kestämään, ei ilkeitä vikoja, mutta kulutus taitaa olla suurempi ja varsinkin ceessä hinnat korkeammat.
Mitään syytä ei tietääkseni ole etsiä juuri alkupään malleja eli maalit on mitä on, ja kaikenikäisistä löytyy kohtuullisen hyväkorisia mutta maalipinnalleen virheettömän hakeminen voi olla jonkinlainen projekti.
Myynti-ilmoitusten "99% ruosteettomat" usein ovat juuri sitä mitä luvataan, eli jokaisella peltineliömetrillä 10x10cm reikä tai ruostelaikku.
Koreja on hyviä ja lahoja ja siltä väliltä. Pohjasta ei keskimäärin niin paha ruostumaan kuin isoveljensä.
W202 hintataso on sellainen että jos sattuu huono yksilö kohdalle niin hävittää pois ja ostaa paremman tilalle.
Toimivin malli olisi C220D jossa vaihdettu Bosch ruiskutuspumppu, mutta tässä oli hakusessa bensakoneinen.
M111 180-200-220 ovat samanlaisia; kannen etunurkassa öljyvuotoja, joskus kaasuläppäkotelovikaa (nykii, kaasu liian herkkä, joutokäynti soutaa tms)
Ei voi sanoa että olisi huonokaan. Uudempi V6 240-280 (E:ssä myös 320) on varsin hyvä moottori kestämään, ei ilkeitä vikoja, mutta kulutus taitaa olla suurempi ja varsinkin ceessä hinnat korkeammat.
Mitään syytä ei tietääkseni ole etsiä juuri alkupään malleja eli maalit on mitä on, ja kaikenikäisistä löytyy kohtuullisen hyväkorisia mutta maalipinnalleen virheettömän hakeminen voi olla jonkinlainen projekti.
Myynti-ilmoitusten "99% ruosteettomat" usein ovat juuri sitä mitä luvataan, eli jokaisella peltineliömetrillä 10x10cm reikä tai ruostelaikku.
wiimax.fi
Juuri tuota Fentonin kuvien mukaista puhkiruostumista pelkään näissä astetta uudemmissa mersuissa (varsinkin kun sillä joka paikassa pelotellaan) mutta kuten sanottua eiväthän nuo 124 ja 201 korisetkaan täysin ruostevapaita ole vaikka omien kokemusteni perusteella ruostuvat pahemmin ainoastaan tuolta pyöränkoteloiden lähistöltä.
Dieselille ei itselleni ole tarvetta kun en yksinkertaisesti saa ajettua niin paljon että dieselin omistaminen kannattaisi varsinkaan tällä hetkellä kun mahdollinen W202n aloittaisi elämänsä kakkosautona.
Suurin syy siihen että olen noita alkupään 202 katsellut on se yksinkertaisesti se että niitä löytyy kohtuuhintaisena myös täältä pohjois-pohjanmaalta ja kuulemma nuo alkupään 202:t olisivat luotettavampia kuin nuo uudemmat, se että viitataanko tuolla pelkästään tuohon ruostumisherkkyyteen ei kuitenkaan ole itselleni valjennut...
Mitäs näistä 202:sta muuten kannattaa tarkistaa ruosteen lisäksi jos innostun tuommoista käymään lähempää katselemassa ja koeajamassa?
Dieselille ei itselleni ole tarvetta kun en yksinkertaisesti saa ajettua niin paljon että dieselin omistaminen kannattaisi varsinkaan tällä hetkellä kun mahdollinen W202n aloittaisi elämänsä kakkosautona.
Suurin syy siihen että olen noita alkupään 202 katsellut on se yksinkertaisesti se että niitä löytyy kohtuuhintaisena myös täältä pohjois-pohjanmaalta ja kuulemma nuo alkupään 202:t olisivat luotettavampia kuin nuo uudemmat, se että viitataanko tuolla pelkästään tuohon ruostumisherkkyyteen ei kuitenkaan ole itselleni valjennut...
Mitäs näistä 202:sta muuten kannattaa tarkistaa ruosteen lisäksi jos innostun tuommoista käymään lähempää katselemassa ja koeajamassa?
Osta Bigstone minulta pois tuo ceeläinen.. Ei ole ruosteeton, mutta verrattuna vastaaviin korimallin mersuihin, sieltä parhaimmasta päästä. Pohja terve, vänkärin puoli ehjä, kuskin puolella ovien alanurkissa pienet pläntit.
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
RUOSTEPAIKAT: Listojen ympäristöt, ovien alanurkat, kahvojen ympäristöt, kaaret, takaoven takanurkka eli kohta missä kaari lähtee nousemaan, kontti...Bigstone kirjoitti:Juuri tuota Fentonin kuvien mukaista puhkiruostumista pelkään näissä astetta uudemmissa mersuissa (varsinkin kun sillä joka paikassa pelotellaan) mutta kuten sanottua eiväthän nuo 124 ja 201 korisetkaan täysin ruostevapaita ole vaikka omien kokemusteni perusteella ruostuvat pahemmin ainoastaan tuolta pyöränkoteloiden lähistöltä.
Dieselille ei itselleni ole tarvetta kun en yksinkertaisesti saa ajettua niin paljon että dieselin omistaminen kannattaisi varsinkaan tällä hetkellä kun mahdollinen W202n aloittaisi elämänsä kakkosautona.
Suurin syy siihen että olen noita alkupään 202 katsellut on se yksinkertaisesti se että niitä löytyy kohtuuhintaisena myös täältä pohjois-pohjanmaalta ja kuulemma nuo alkupään 202:t olisivat luotettavampia kuin nuo uudemmat, se että viitataanko tuolla pelkästään tuohon ruostumisherkkyyteen ei kuitenkaan ole itselleni valjennut...
Mitäs näistä 202:sta muuten kannattaa tarkistaa ruosteen lisäksi jos innostun tuommoista käymään lähempää katselemassa ja koeajamassa?
Muuten perustarkastus tekniikkaan.. Eipä nämä sen ihmeempiä ole..
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
Oulussa näyttäis olevan tuommoinen ilmon perusteella äkkiseltään siistinoloinen V6-koneinen farkku:
[nettiauto]6642937[/nettiauto]
Jos olis edes tuon verran irtonaista vois käydä vilkaisemassa jaariksen korvikkeeksi... mutta onneksi ei ole...
[nettiauto]6642937[/nettiauto]
Jos olis edes tuon verran irtonaista vois käydä vilkaisemassa jaariksen korvikkeeksi... mutta onneksi ei ole...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Aina, toistan aina, pitää katsoa eteen sisälokarin alle. Järestään kaikki halvat ceet joita olen vilkaissut, samoin väyryset, on olleet mätiä siitä helmakotelon etupäästä. Alta voi helma olla vielä ehjä, mutta edessä on reikä. Siitä tuo kuvienkin esimerkki on alkanut, sitten kertyy tonni maata, vettä ja suolaa kotelon sisään ja eipä aikaakaan niin voi kauhistus.
Niin ja helman alla olevia muovilistoja kannattaa raotella myös.
Niin ja helman alla olevia muovilistoja kannattaa raotella myös.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Missähän päin suomea tuo sijaitsee ja minkälaisesta pirssistä on kyse?tupru kirjoitti:Osta Bigstone minulta pois tuo ceeläinen.. Ei ole ruosteeton, mutta verrattuna vastaaviin korimallin mersuihin, sieltä parhaimmasta päästä. Pohja terve, vänkärin puoli ehjä, kuskin puolella ovien alanurkissa pienet pläntit.
Kyllähän tuo Oulun autokin on siistinnäköinen mutta itselläni ei ole kyllä ole käyttöä farmarille ja ikäni manuaalivaihteilla ajeneena vierastan automaatteja.
No sitte meidän on kait turha jatkaa tämän pidemmälle.. Automaatti ja 220cdi - TampereBigstone kirjoitti:Missähän päin suomea tuo sijaitsee ja minkälaisesta pirssistä on kyse?tupru kirjoitti:Osta Bigstone minulta pois tuo ceeläinen.. Ei ole ruosteeton, mutta verrattuna vastaaviin korimallin mersuihin, sieltä parhaimmasta päästä. Pohja terve, vänkärin puoli ehjä, kuskin puolella ovien alanurkissa pienet pläntit.
Kyllähän tuo Oulun autokin on siistinnäköinen mutta itselläni ei ole kyllä ole käyttöä farmarille ja ikäni manuaalivaihteilla ajeneena vierastan automaatteja.
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
dealeri taas oikiassa..
mijäkin aikoinaan, jotta ei semmosta automaattia, 70-luvun hopalla 4 vuotta kortin saamisesta ajaneelle.. mutta eipä siinä kun tomaatti mese oli saatavilla ja foortista levis kone, niin onhan sillä tullu jo useampia satoja tuhansia mittariin enkä kyl vaihtais manuskaan.. toki harrastepelit erikseen mutta mukavata on
mijäkin aikoinaan, jotta ei semmosta automaattia, 70-luvun hopalla 4 vuotta kortin saamisesta ajaneelle.. mutta eipä siinä kun tomaatti mese oli saatavilla ja foortista levis kone, niin onhan sillä tullu jo useampia satoja tuhansia mittariin enkä kyl vaihtais manuskaan.. toki harrastepelit erikseen mutta mukavata on
® Mesen linttaklubi
ja oha se vähä erilainen tomaattiloota jos on 5v loota. Ei oo sellanen mitä ihmiset kuvittelee niiden olevan, monella o ihania mielikuvia mm. VW konsernin 3v lootasta joka oli vielä passatissa ja audi 100 saatavilla 90 luvun alussa, sehä o aivan kauhea Ite en viittis enää hämmentää kun automaatti tekee sen paremmin
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.