Kokonaistaloudellisin W202:sen malli automaatilla???
Kokonaistaloudellisin W202:sen malli automaatilla???
Hei kaikille!
Ensimmäinen viestini hienolla foorumillanne! Olen vaihtamassa nykyistä Volvo S80 T6:sta hieman taloudellisempaan autoon noin 5000 euron hintaluokassa. Ilmastointi ja automaatti ovat tärkeät varusteet jotka pitää olla. Koneeksi olen katsellut lähinnä 180:sta koska oletan sen olevan fiksuin malli itselleni, mutta onko näin? Ajan noin 15tkm vuodessa ehkä jopa vähän vähemmän. Kokonaistaloudellisuus olisi tärkeää, joten siksi lähinnä tuota pikkukoneista olen ajatellut. Onko kone luja? Entä automaatti? Ruosteen kanssa täytyy käsittääkseni olla tarkkana, mutta onko muita heikkouksia? Kiitos vinkeistä jo etukäteen!
Ensimmäinen viestini hienolla foorumillanne! Olen vaihtamassa nykyistä Volvo S80 T6:sta hieman taloudellisempaan autoon noin 5000 euron hintaluokassa. Ilmastointi ja automaatti ovat tärkeät varusteet jotka pitää olla. Koneeksi olen katsellut lähinnä 180:sta koska oletan sen olevan fiksuin malli itselleni, mutta onko näin? Ajan noin 15tkm vuodessa ehkä jopa vähän vähemmän. Kokonaistaloudellisuus olisi tärkeää, joten siksi lähinnä tuota pikkukoneista olen ajatellut. Onko kone luja? Entä automaatti? Ruosteen kanssa täytyy käsittääkseni olla tarkkana, mutta onko muita heikkouksia? Kiitos vinkeistä jo etukäteen!
Kato mieluummin 220 (tai facelift 230) bensa mallia, ku toi 180 on aika laiska ton T6:n jälkeen. 180 ei oo ku 122 hp kun taas 220 on 150 hp eikä niiden kulutuksessa juuri eroa ole. Mut tietenki noita 180 on melkeen joka nurkalla varsin edukkaastikkin myynnissä. Koneethan itessään lujia mekaaniselta puolen, mut niitä pieniä sähkövikojahan niissä saattaa olla. Ruostehan se noissa tahtoo tosiaan olla jopa ongelmakin, mut löytyy niitä vielä ruosteettomiakin, jos jaksaa ettiä... Automaatilla kulutus tietenki nousee pikkasen... Ite ottasin pikkubensakoneisen manuaalilla, mut ei automaagikaan olis pois suljettu... Sehän riippu täysin siitä yksilöstä mikä kohdalle sattuu, suosittelisin kuitenki koeajamaan molemmat, niin saat oman mielikuvan siitä kumpi on parempi...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Kiitos vastauksesta! Automaatti on tosiaan itselleni ehdoton varuste. Olen automaatilla ajanut jo niin kauan etten pärjää ilman . Elikkäs tarkkana ruosteen kanssa, muutoin ei suurempia ongelmia ole? Mistäs sitä ruostetta pitäisi ettiä? Onko noissa alle 5000 euron malleissa yleensä pahasti rapeutta? Eli kannattaako niitä enää korjata/harsia kasaan?
Sama moottori se on kuin 180. vain paljon mukavempi. Minulla oli ennen C220 automaatti elegance ja se on ehdottomasti paras moottori tuohon korimalliin tuo 220. Appiukko ajellu nyt viimiset 4 vuotta mun exällä ja mittarissa nyt vajaa 250tkm eikä ole mitään vikaa ollut. Minulle auto tuli kun mittarissa oli 146tkm.
RUosteet on tosiaan näkyvissä ja listojen alla, ts helppo tarkistaa. ruoste on myös pahin ongelma. M111 moottori joka on siis sama tyyppi kaikissa neloskoneissa, myös kompressorissa, joten varaosilla ei ole "extra" hintaa.
Minä jos nyt valitsisin W202 ottaisin mahdollisimman uuden, vähäajetun 220 automaattilla, elegance tai muuten hyvin varusteltu + xenon valot. Tuo sinun budjetti pitäisi riittää kyllä erinomaiseen yksilön kaikilla mukavuuksilla.
RUosteet on tosiaan näkyvissä ja listojen alla, ts helppo tarkistaa. ruoste on myös pahin ongelma. M111 moottori joka on siis sama tyyppi kaikissa neloskoneissa, myös kompressorissa, joten varaosilla ei ole "extra" hintaa.
Minä jos nyt valitsisin W202 ottaisin mahdollisimman uuden, vähäajetun 220 automaattilla, elegance tai muuten hyvin varusteltu + xenon valot. Tuo sinun budjetti pitäisi riittää kyllä erinomaiseen yksilön kaikilla mukavuuksilla.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
niin, sanotaan ny viel siitä kulutuksesta että se ei ole millään moottorilla mikään suuri säästöporsas vaan kulutus on taattua 90 lukulaista. Mutta 180 ja 220 välinen kulutusero on hyvin pieni, niin pieni ettei sillä ole mitään merkitystä.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Jos ajat vuodessa 10000-15000 kilometriä tulee cdi halvemmaksi kuin bensakoneinen kun lasketaan verot ja polttoainekulut.
Ero ei ole niin suuri etteikö voisi valita bensaversionkin jos siitä jostain syystä pitää enemmän.
Sehän on sitten luojassaan mitä vikaa missäkin sattuu tulemaan ja kustannuksia niiden myötä.
Ero ei ole niin suuri etteikö voisi valita bensaversionkin jos siitä jostain syystä pitää enemmän.
Sehän on sitten luojassaan mitä vikaa missäkin sattuu tulemaan ja kustannuksia niiden myötä.
C 220 automaatilla oli itsellänikin joitain vuosia sitten. Kone ja loota on kyllä parhaat tuohon koriin omasta mielestänikin. Korissa tahtoi olla vain pahasti jo lahovikaa, joutui pohjaakin hitsaamaan.
Kulutusta tuli mitattua koko matkalta, tuossa vaiheessa suurimmaksi osaksi kaupunkiajoa. Maantielläkään tosin ei ihan ekoautolukemiin pääse nelivaihteisen laatikon vuoksi, alle kahdeksan litran en koskaan päässyt.
Kulutusta tuli mitattua koko matkalta, tuossa vaiheessa suurimmaksi osaksi kaupunkiajoa. Maantielläkään tosin ei ihan ekoautolukemiin pääse nelivaihteisen laatikon vuoksi, alle kahdeksan litran en koskaan päässyt.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Yhtäkkiä tuntuisi, että on helpompi löytää hyväkorinen bensa kuin Cdi diesel. Noilla bensoilla lienee ajettu puolet tms vähemmän...alkaa olla w202:lla senverran jo ikää, että kilometrejäkin on dieseleihin tullut.dealer kirjoitti:Jos ajat vuodessa 10000-15000 kilometriä tulee cdi halvemmaksi kuin bensakoneinen kun lasketaan verot ja polttoainekulut.
Ero ei ole niin suuri etteikö voisi valita bensaversionkin jos siitä jostain syystä pitää enemmän.
Sehän on sitten luojassaan mitä vikaa missäkin sattuu tulemaan ja kustannuksia niiden myötä.
Yks ruostepaikka näissä tahtoo olla piilossa: oven ikkunan yläkarmit, kumitiivisteen alla...uudemmissa on laitettu jo tehtaalla ilmeisesti sinne jotain mömmöä...