C220D Pumppu reistailee
C220D Pumppu reistailee
Eli tuli ostettua tuo W202 220D automaatilla.
Hetken se kesti, sitten pesun jälkeen sytty EPC valo. Ensin ainoastaan käynnistäessä, sittemmin myös kesken ajon pari kertaa. Kierrokset rajoittuu ja matka alkaa tyssään.
Luetutin vikakoodit, iso rimpsu vikakoodeja tuli:
P1223 Jakaja-akselin asema anturi
P1224 Määränsäätö
P1470 Painesäätöläppä tai ahtopaineen säätö
P1351 Ruiskutusennakon säätöpiiri
P1225 Imusarjan paineensäätö
P1228 Määränsäädön vaste ruiskutuspumppu
P1610 Ohjainlaite
P1231 Tiedonsiirto säätötasauselektroniikka ruiskutuspumppu
Vikakoodit oli muistissa, päällä ei ollu koodia kuin hehkusta ja jarruvalokatkaisijasta
Korjaamolla todettiin että pumppu entinen, ulkoisia vuotoja ei ole.
Onko tähän mahdollisesti muuta selitystä? Kun auton ostin, viikon toimi hienosti, pesusta pari tuntia kun kului alkoi ensimmäisen kerran oireilee.
Nyt oireet hiukan hellittäneet, pääsee 100-150km hienosti, kunnes sammuttelee useamman kerran.
Toisella foorumilla neuvottiin asentamaan erillinen siirtopumppu, toimisikohan tämä? Varaa uuteen pumppuun ei yksinkertaisesti ole...
Hetken se kesti, sitten pesun jälkeen sytty EPC valo. Ensin ainoastaan käynnistäessä, sittemmin myös kesken ajon pari kertaa. Kierrokset rajoittuu ja matka alkaa tyssään.
Luetutin vikakoodit, iso rimpsu vikakoodeja tuli:
P1223 Jakaja-akselin asema anturi
P1224 Määränsäätö
P1470 Painesäätöläppä tai ahtopaineen säätö
P1351 Ruiskutusennakon säätöpiiri
P1225 Imusarjan paineensäätö
P1228 Määränsäädön vaste ruiskutuspumppu
P1610 Ohjainlaite
P1231 Tiedonsiirto säätötasauselektroniikka ruiskutuspumppu
Vikakoodit oli muistissa, päällä ei ollu koodia kuin hehkusta ja jarruvalokatkaisijasta
Korjaamolla todettiin että pumppu entinen, ulkoisia vuotoja ei ole.
Onko tähän mahdollisesti muuta selitystä? Kun auton ostin, viikon toimi hienosti, pesusta pari tuntia kun kului alkoi ensimmäisen kerran oireilee.
Nyt oireet hiukan hellittäneet, pääsee 100-150km hienosti, kunnes sammuttelee useamman kerran.
Toisella foorumilla neuvottiin asentamaan erillinen siirtopumppu, toimisikohan tämä? Varaa uuteen pumppuun ei yksinkertaisesti ole...
Tuo automaattilaatikko laittaa rajoituksia pumpun vaihtoon, jos on 5 vaihteine sähköohjattu laatikko, niin ainoastaan lucas toimii sen kanssa ihmisittäin.
H
H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Jos siellä on ilmaa niin vuodot pa tankilta suotimelle korjattava tai odoteltava että ilmat häipyy. Itsellä kesti pari tankillista että nyhtäminen loppui. Onkos ajettu tankkia loppuun asti? Ajele aluksi pari tankillista niin ettei mene opiskelijavalolle asti. Heti kun mutkassa imaisee ilmaa tankista niin epc syttyy heti... Ja se ilma ei välttämättä lähde itsestään ihan heti vaan ajan kanssa.vjs87mb kirjoitti:ja naftan suodin katsottu, puolillaan naftaa ja putkissa kulkee ilmaa... Mitäs kannattaisi seuraavaksi tehdä?
Hold your horses... Konehuoneen pesu ei pumppua riko...vjs87mb kirjoitti:eli mitää muuta erikoistyökaluja ei tarvita.. Aika laaja tuo pumpun vaihdon hinta skaala tampereella 180€-500€... huhuh
Vikakoodien nollaus ja ajoa ja uudellen luku. Nuo koodit voi olla vaikka kuinka vanhoja...
Vaikka saahan sen vaihtaa jos haluaa. Voisin ottaa vanhan pumpun tutkittavaksi....
Jaa, semmoista.vjs87mb kirjoitti:siis epc valo palaa toistuvasti. välillä pääsee jopa 100km.. välillä ei oikee montaakaan metriä ennenkuin palaa.
Itsellä epc syttyi heti kun polttoaine meni sinne tienoolle missä varoitusvalo polttoaineen vähäisyydestä syttyy . Varsinkin kun ajoi mutkasta. Elikkä ilmaa sai ja siitä nyhtämistä ja sammumista ja jumalattomasti kuvailemiasi vikakoodeja. Tankissa oli reikä ja tankin kun vaihtoi ja uusittiin kaikki tankin letkujen kiristimet, niin parin tankillisen jälkeen oireet hävis (vissiin ilmat poistui hitaasti järjestelmästä). Suodattimen vaihdolla oireet muuttui sammumisesta nyhtämiseksi. Vasta vuotojen korjaus vei loput nyhtämiset vikakoodien nollauksen jälkeen.
Tuumasin jo monesti että lukas petti kun se on huonossa maineessa. Autolla ajettu ainakin 370tkm.
Edit: mulla nyhtämisen poistumisen aiheutti imuputkessa putsarin jälkeen olevan mokkulan alipainepiuhan irtoaminen.... Taaisin laittamalla alkoi taas nyhtää
Viimeksi muokannut AK47, 21.4.2012 22:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tilanne:
Tuli hankittua käytetty pumppu, oman auton pumpun piti olla pitkäjohtoinen malli, mutta kuinkas ollakaan toinen korjaamo johonka
pumpun vein vaihdettavaksi sanoikin pumppujen olevan samanlaisia ulkoisesti mutta oman auton pumpussa n.10cm johto, johon tulee jatkoliitin..
Eli itsellä olikin sittenkin lyhyt johtoinen pumppu... Kaikenlisäksi korjaamolla huomattiin että 3 suuttimen kolossa oli n.1dl dieseliä, jossa tod.näk öljyä seassa... Mikäs tämän aiheuttaa..
No turhautuneena tuli koetettua myös forte käsittelyä, uusi suodatin fortea täyteen... aluksi ei toiminu mitenkään, ei pysy käynnissä.
Seuraavana päivänä sitten toimikin taas erittäin hyvin, käyntiäänikin tuntui hiljentyneen merkittävästi.. mutta...
kesken ajon alkoi öljyvalo vilkkumaan, tarkastin öljytilanteen, minimissä oli... ei mitää lisää öljyä.. hetken päästä huomaankin että auto laskee allensa öljyä.. Käynnissä ainoastaan vähän tiputtelee näillä näkymin mutta kun auto on hetken aikaa sammuksissa niin tulee jo ihan reippaastikin öljyä.. ja EPC vikavaloa pukkaa.. Forte käsittelyn jälkeen ennen tuota öljyvuodon huomaamista ei EPC valo palanu.. meneekö vieläkin pumpun oireiksi tuo EPC vai onko nyt tuosta öljyvuodosta johtuvaa?
Tuossa pari kuvaa... Konehuoneesta todella huono laatuinen kuva mutta koko kone huone yltäpäältä öljyssä..
Öljyä vuotaa vain käydessään nyt... tiputtelee alipainepumpun tiivisteestä... aika reippaastikkin.. Mitenkäs toi forte käsittely tuohon pumppuun..
käynti parani, omasta mielestäni (tai sit vaan tahdon uskoa niin).. Vänttinen tuumasi että fortella nämä pumput yleensä korjattu, tai ainakin elvytetty.. yksi pullo ei tuntunu riittävän suoraan suodattimeen laitettuna.. pitäisiköhän vielä toinen pullo kokeilla vai mitä?
Ylipäänsäkin ihmettelen tuota pumppuun viittaavien vikakoodien määrää, voiko tosiaan olla että kaikki olisi menny paskaksi tuossa pumpussa?
Tuli hankittua käytetty pumppu, oman auton pumpun piti olla pitkäjohtoinen malli, mutta kuinkas ollakaan toinen korjaamo johonka
pumpun vein vaihdettavaksi sanoikin pumppujen olevan samanlaisia ulkoisesti mutta oman auton pumpussa n.10cm johto, johon tulee jatkoliitin..
Eli itsellä olikin sittenkin lyhyt johtoinen pumppu... Kaikenlisäksi korjaamolla huomattiin että 3 suuttimen kolossa oli n.1dl dieseliä, jossa tod.näk öljyä seassa... Mikäs tämän aiheuttaa..
No turhautuneena tuli koetettua myös forte käsittelyä, uusi suodatin fortea täyteen... aluksi ei toiminu mitenkään, ei pysy käynnissä.
Seuraavana päivänä sitten toimikin taas erittäin hyvin, käyntiäänikin tuntui hiljentyneen merkittävästi.. mutta...
kesken ajon alkoi öljyvalo vilkkumaan, tarkastin öljytilanteen, minimissä oli... ei mitää lisää öljyä.. hetken päästä huomaankin että auto laskee allensa öljyä.. Käynnissä ainoastaan vähän tiputtelee näillä näkymin mutta kun auto on hetken aikaa sammuksissa niin tulee jo ihan reippaastikin öljyä.. ja EPC vikavaloa pukkaa.. Forte käsittelyn jälkeen ennen tuota öljyvuodon huomaamista ei EPC valo palanu.. meneekö vieläkin pumpun oireiksi tuo EPC vai onko nyt tuosta öljyvuodosta johtuvaa?
Tuossa pari kuvaa... Konehuoneesta todella huono laatuinen kuva mutta koko kone huone yltäpäältä öljyssä..
Öljyä vuotaa vain käydessään nyt... tiputtelee alipainepumpun tiivisteestä... aika reippaastikkin.. Mitenkäs toi forte käsittely tuohon pumppuun..
käynti parani, omasta mielestäni (tai sit vaan tahdon uskoa niin).. Vänttinen tuumasi että fortella nämä pumput yleensä korjattu, tai ainakin elvytetty.. yksi pullo ei tuntunu riittävän suoraan suodattimeen laitettuna.. pitäisiköhän vielä toinen pullo kokeilla vai mitä?
Ylipäänsäkin ihmettelen tuota pumppuun viittaavien vikakoodien määrää, voiko tosiaan olla että kaikki olisi menny paskaksi tuossa pumpussa?
Olisipa tuonkin tiennyt niin olisi jäänyt lukemattomia pumppuja vaihtamattaVänttinen tuumasi että fortella nämä pumput yleensä korjattu, tai ainakin elvytetty..
Luettiinko vikakoodit niin että ensin nollattiin vikamuisti, sitten ajettiin ja luettiin uudestaan ?Ylipäänsäkin ihmettelen tuota pumppuun viittaavien vikakoodien määrää, voiko tosiaan olla että kaikki olisi menny paskaksi tuossa pumpussa?
Vikoja jää muistiin jo siitä että vaihdetaan polttoainesuodatin ja laitetaan se täyttämättä paikalleen jolloin joutuu sahaamaan pitkään käyntiin.
Mielestäni pumppuvika harvemmin näkyy senhetkisenä vikana vaan on vain muistissa.
Katso ettei pumpun johto ole hankautunut puhki öljynsuodattimen vieressä olevan jäähdyttimen nurkkaan.
Mielestäni pumppuvika harvemmin näkyy senhetkisenä vikana vaan on vain muistissa.
Katso ettei pumpun johto ole hankautunut puhki öljynsuodattimen vieressä olevan jäähdyttimen nurkkaan.