
Käytiin koeajamassa ja tutkiskelemassa sellaista C180 vm94 (ei facelift) Esprit mallia HKI:ssä. Auto on suomiauto ja 270tkm ajettu. Kaksilla renkailla ja kattoluukulla. Siinä ne varusteet taisivatkin olla.

Hopeanvärinen ja joku tarvike siipi kontin päällä sekä AMG merkki takaluukussa.
KOEAJO: Koeajolle lähdettiin boosterin voimalla, akku todella huono ja auto seissyt kesästä asti huomasi "pölystä" auton päällä. (myyjä hauskuutti selittämällä, että akku tyhjentynyt eilen, kun jotkut amikset käyneet laittamassa avaimet virtalukkoon ja tuhlanneet akun painelemalla nappeja )

Kylmänä kone nyki hienoisesti, kaasupolkimen liike tuntui olevan hieman välyksellinen. Samoin kytkin hieman erilainen, kuin tottunut. Ottaa vasta aika lopusta. (tottumis kysymyksiä tietysti)
Lämpöjen noustessa sopiviksi lähdimme moottoritielle katsomaan millaiselta auto vaikutti. Annoimme tuulettimen olla valkoisella ja puhaltavan hiljaa. Lämmöt alkoivat nousta n.120-140km/h vauhdissa n.100 asteeseen eli 80-120 väliin. Kun tuulettimen laittoi puhaltamaan kuumaa lähtivät taas lämmöt laskemaan normaaliin.
Taukopaikalla auton ollessa käynnissä ja sitä tutkiessamme huomasimme lämpöjen nousevan aina kun lämppäriä laittoi viileämmällä, pienellä viiveellä tietysti. Missään vaiheessa auto ei alkanut keittämään, epäilisin termaria tai flektiä. (sillä paikallaan lähtivät lämmöt nousuun) Voisiko olla?
Huomasin myös, että auto kiertää vapaalla vain n.4000/4500rpm. Onko tämä joku mersun oma turvallisuus homma, ettei autoa riko kierrättämällä? Ollut kaikissa C malleissa joita käynyt ajamassa.
Hiekkatiellä jarruttaessa jarrupoljin ei potkinut vastaan ja hiekkatielle jäi suorat jarrutusjäljet (olisiko pitänyt olla jarrutus--väli--jarrutus--väli?) Sekä abs valo jäi palamaan. Autoa ei sammutettu sillä akku niin paska. Uudelleen käynnistys olisi mahdollisesti "nollanut" valon.
Ruoste: Autossa oli lokareissa ja takakontin lukon ympärillä pientä kukintaa, itse fiksaamalla saa helposti kuntoon.
Autossa oli manuaali loota ja kaikki vaihteet menivät sisään moitteetta, samoin pakki. Sisusta, punamusta esprit sisusta ja kaikki penkit olivat uskomattoman kauniissa kunnossa ja näyttivät ja tuntuivat uusilta. Kuskin penkin ovenpuolinen kylki oli kulunut. (Ukon auto n.70tkm ajettu ja sama vika). Sisustassa ei ollut "jalopuita" tai mitään tuollaista, missävaiheessa ne tuli vai oliko, ettei classicissa ja espiritssä ollut mitään, sportissa ja elegansessa vasta nuo paneelit?
Kattoluukku toimi todella moitteetta ja ei ollut ruosteessa mistään.
Leimattu 8/2006
Alle ei päästy katsomaan, mutta luotettakoon tuohon leimaan, joka juuri tullut. Ei se nyt vielä ihan madantyä kahdessa kuukaudessa.
Saimme hyvän tarjoksen. Auto huollettuna ja uuden akun kera, Abs valo korjattuna sopivaan hintaan.
Mitä te olette mieltä vioista ja autosta yleensä onko kannattava sijoitus kolmanneksi autokseni, joka tulisi olemaan hieman kauemminkin jos osoittautuu kunniakkaaksi kulkineeksi.
Kiitos ja kumarrus etukäteen!