tuulilasin pyyhkijä ja pesuri pimeä
tuulilasin pyyhkijä ja pesuri pimeä
Sisko soitteli ja kertoi että tehty "D" huolto tulpat jne ja että sen jälkee tuulilasin pesuri ja pyyhin pimeitä.
Onkos nuo saman sulakkeen takana ja missä se näissä pikkumersuissa sijaitsee. Hämärä muistikuva on että etumatkustajan puolella lattiassa?
Onkohan mikä sulake kyseessä näille ja olisikohan saman sulakkeen takana muutakin?
Itse pääsen sinne vasta vkl joten kiva ois sitä ennen jos asia valaistuisi.
Pitää etäapuna ja muutenkin koettaa saada sisko pysymään oikeassa merkissä...
Ainiin, mikä ihmeen D huolto?
Onkos nuo saman sulakkeen takana ja missä se näissä pikkumersuissa sijaitsee. Hämärä muistikuva on että etumatkustajan puolella lattiassa?
Onkohan mikä sulake kyseessä näille ja olisikohan saman sulakkeen takana muutakin?
Itse pääsen sinne vasta vkl joten kiva ois sitä ennen jos asia valaistuisi.
Pitää etäapuna ja muutenkin koettaa saada sisko pysymään oikeassa merkissä...
Ainiin, mikä ihmeen D huolto?
Viimeksi muokannut AK47, 31.5.2017 21:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Jonkun aikaa huoltovälinäytöt raksuttaa A tai B huoltoa ja vanhemmiten ne alkavat pyytää esim C-huoltoa tai D huoltoa jne jne.
Huollon "runko" on edelleenkin se A tai B laajuudeltaan mutta lisätyöt vaihtelee sitten.
Nyt ei ulkomuistista osaa sanoa mitä D huolto pitää sisällään kun merkkihuollossa ainakaan meillä ei paljoa käy vanhempaa kalustoa johtuen varmaankin hinnoista..
Ja kyllä, sulakkeet löytyy apukuskin jalkamaton sekä pienen suojalevyn alta akun vierestä ja siinä samassa on myös se kaavio kartta josta näkee missä on mikäkin sulake.
Huollon "runko" on edelleenkin se A tai B laajuudeltaan mutta lisätyöt vaihtelee sitten.
Nyt ei ulkomuistista osaa sanoa mitä D huolto pitää sisällään kun merkkihuollossa ainakaan meillä ei paljoa käy vanhempaa kalustoa johtuen varmaankin hinnoista..
Ja kyllä, sulakkeet löytyy apukuskin jalkamaton sekä pienen suojalevyn alta akun vierestä ja siinä samassa on myös se kaavio kartta josta näkee missä on mikäkin sulake.
Jaa että semmoisia huoltoja....Sakari kirjoitti:Jonkun aikaa huoltovälinäytöt raksuttaa A tai B huoltoa ja vanhemmiten ne alkavat pyytää esim C-huoltoa tai D huoltoa jne jne.
Huollon "runko" on edelleenkin se A tai B laajuudeltaan mutta lisätyöt vaihtelee sitten.
Nyt ei ulkomuistista osaa sanoa mitä D huolto pitää sisällään kun merkkihuollossa ainakaan meillä ei paljoa käy vanhempaa kalustoa johtuen varmaankin hinnoista..
Ja kyllä, sulakkeet löytyy apukuskin jalkamaton sekä pienen suojalevyn alta akun vierestä ja siinä samassa on myös se kaavio kartta josta näkee missä on mikäkin sulake.
Se sulakkeen numero(numerot olisi kiva tietää nuille niin vois puhelimessa hoitaa asiaa helpommalla.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Offtopik mutta menkööt;
No siis A huolto on käytännössä pelkkä öljynvaihto, B huolto on öljynvaihto laajemmilla tarkastuksilla, B1 sama mutta jarrunesteellä, B7 askiöljyillä, B5 ilmasudilla ja tulpilla/pa-sudilla ja jarrunesteellä, B3 kaikki äskeiset paitsi ei jarrunestettä.
Samat pätee myös A etumerkillä silloin on vain vähemmän tarkastuksia jne..
Esim tänään oli yks ML jossa pyysi BC qw0p(?) muistaakseni. Siinä oli askiöljyt, koukun tarkastus ja panoramakaton mekanismin puhdistus ja voitelu.
Myös se korjaamokoodi määrittää sitä paketin sisältöä siinä perässä.
Itsellä ei konetta kotona ei pääse wissiä selailemaan mutta näkeehän sen siitä sulakekartasta sitten mikä sulake se on, helppo sitä nyt on kuitenkin lukea
No siis A huolto on käytännössä pelkkä öljynvaihto, B huolto on öljynvaihto laajemmilla tarkastuksilla, B1 sama mutta jarrunesteellä, B7 askiöljyillä, B5 ilmasudilla ja tulpilla/pa-sudilla ja jarrunesteellä, B3 kaikki äskeiset paitsi ei jarrunestettä.
Samat pätee myös A etumerkillä silloin on vain vähemmän tarkastuksia jne..
Esim tänään oli yks ML jossa pyysi BC qw0p(?) muistaakseni. Siinä oli askiöljyt, koukun tarkastus ja panoramakaton mekanismin puhdistus ja voitelu.
Myös se korjaamokoodi määrittää sitä paketin sisältöä siinä perässä.
Itsellä ei konetta kotona ei pääse wissiä selailemaan mutta näkeehän sen siitä sulakekartasta sitten mikä sulake se on, helppo sitä nyt on kuitenkin lukea
No, sanottaanpa niin että tämän auton omistajalle ei ole helppoa sitä sulaketta tai sitä kaaviota etsimään. Mutta tarkistus onnistunee puhelimessa jos tietää numeron. Siis se että yrittäisi puhelimen kautta avustaa kaavion luvussa ja sulakkeen numeron etsinnässä ei vain ole mahdollista,Sakari kirjoitti:Offtopik mutta menkööt;
No siis A huolto on käytännössä pelkkä öljynvaihto, B huolto on öljynvaihto laajemmilla tarkastuksilla, B1 sama mutta jarrunesteellä, B7 askiöljyillä, B5 ilmasudilla ja tulpilla/pa-sudilla ja jarrunesteellä, B3 kaikki äskeiset paitsi ei jarrunestettä.
Samat pätee myös A etumerkillä silloin on vain vähemmän tarkastuksia jne..
Esim tänään oli yks ML jossa pyysi BC qw0p(?) muistaakseni. Siinä oli askiöljyt, koukun tarkastus ja panoramakaton mekanismin puhdistus ja voitelu.
Myös se korjaamokoodi määrittää sitä paketin sisältöä siinä perässä.
Itsellä ei konetta kotona ei pääse wissiä selailemaan mutta näkeehän sen siitä sulakekartasta sitten mikä sulake se on, helppo sitä nyt on kuitenkin lukea
No, lauantaina katson itse, toivotaan ettei tarvitse pyyhintä siihen mennessä. Kiitos kuitenkin valaisusta että D huoltokin on olemassa. jne.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
No niinpä se taitaa olla. Tää tais olla 2005. Kuinkas toikin unohtui...tähtikuljettaja kirjoitti:Näissähän on vuosimallieroja. Vuosimalli arpomalla lasinpyyhkimen sulakkeeksi tuli #39. Pissapojan moottori on sähköisesti suojattu, ei omaa sulaketta.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Takalasin pyyhin ollut kuulema pitkään mykkä. Moottorin vaihto ei ole auttanut vaan on vieläkin mykkä...
No, tässä taas tainnut käydä niin että vaihdetaan toimatonta laitetta ja vika jossain muualla kuten sulake tai sam tms...
Jospa tänään pääsisi tutkimaan itsekkin...
No, tässä taas tainnut käydä niin että vaihdetaan toimatonta laitetta ja vika jossain muualla kuten sulake tai sam tms...
Jospa tänään pääsisi tutkimaan itsekkin...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Jahah. Ei vikakoodia muusta kuin ensin laatikosta että luistaa... No nollasin ja koeajolenkillä alkoi kuulua kickdown kiihdytyksessä kuin olisi polkupyörän räpätin asennettu aakkoseen... Ajelin takas pihaan ja kaveri alkoi ajaa ja itse olin asemissa kuulistella mistä se tulee niin eihän sieltä mitään kuulunut enää... Melkein kun ois ollut p-asennon lukko räpättänyt tai joku kova muovi hakannut peltiin...
No, ei tullut laatikosta koodeja, ainoastaan takavasen parkkianturi herjasi mutta se silti näytti toimivan...
Sit asiaan. Testerillä sai pakko-ohjattua molemmat sekä etu että taka pyyhkijät ja pissapojat kyllä päälle mutta ei eloa näihin viiksestä.
Viiksessä toimi ainoastaan kauko ja lähivalijen kytkentä ja vasen ja oikea vilkku.
Etsin f55/9xx sulaketta muttei sellaista siitä etumatkustajan jalkatilasta löytynyt. Tätä pyysi ohje tarkastamaan...
Ei kyllä löytynyt relejäkään mistään (K100xx)
Saa nähdä auttaako viiksen vaihto. Kuulema pari sataa maksaa.
En sitten kokeillut ohjainlaitteen resetointia kun se ois vissiin ollut viikseä laajempi toiminto. Näitä olen vältellyt resetoimasta. Näitä en muitten autoihin viitsi tehdä. Omissakin joskus tulee valittua peruuta toiminto.
Mitäs se resetointi käytännössä tekee?
No, ei tullut laatikosta koodeja, ainoastaan takavasen parkkianturi herjasi mutta se silti näytti toimivan...
Sit asiaan. Testerillä sai pakko-ohjattua molemmat sekä etu että taka pyyhkijät ja pissapojat kyllä päälle mutta ei eloa näihin viiksestä.
Viiksessä toimi ainoastaan kauko ja lähivalijen kytkentä ja vasen ja oikea vilkku.
Etsin f55/9xx sulaketta muttei sellaista siitä etumatkustajan jalkatilasta löytynyt. Tätä pyysi ohje tarkastamaan...
Ei kyllä löytynyt relejäkään mistään (K100xx)
Saa nähdä auttaako viiksen vaihto. Kuulema pari sataa maksaa.
En sitten kokeillut ohjainlaitteen resetointia kun se ois vissiin ollut viikseä laajempi toiminto. Näitä olen vältellyt resetoimasta. Näitä en muitten autoihin viitsi tehdä. Omissakin joskus tulee valittua peruuta toiminto.
Mitäs se resetointi käytännössä tekee?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.