Siskon w169 on reistaillut oven lukon osalta.
Oireena sarjatuli lukossa kun sitä käyttää.
En ole kerennyt etäisyyden takia starilla kurkata. KVG eli kurrkkasin vähän googlesta - yksi jousi jota saa 3.5 eurolla on ollut tyyppivikana näissä.
Itseasiassa useammassa mersun mallissa - sama jousi...
Mitä tulisi ottaa huomioon lukkoa korjatessa?
Verhoilun ehjänä pois saaminen?
Uusi lukko saksassa 170eur, joensuussa 300+työt...
Ehkä rassataan itse kun kerkee.
Sarjatuli oikeassa ovessa
Sarjatuli oikeassa ovessa
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Ainakin Eemelissä oli kaiken kenkkumaisin juttu pujotella lukkokoneisto takaisin oven sisään. Porailu- ja niittaushommin joutuu. Korjatessa pitää varmistaa vanhat hilut pois ja että jousi istuu kunnolla paikallaan. Lukkoa pystyy kokeilemaan irrallaan ihan ulkopuolisella virtalähteellä. Ainakin W211/W203 löytyy hyviä videoita ovipahvien purkuun.
Hätärikorjauksenahan toimii joskus (itsellä ei) hammatikku lukkonupin väliin tai pala teippiä kiedottuna nupin ympärille.
Hätärikorjauksenahan toimii joskus (itsellä ei) hammatikku lukkonupin väliin tai pala teippiä kiedottuna nupin ympärille.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Tästä on jo jokunen vuosi aikaa, kun meidän pikkuiseen tuon rempan tein, mutta ulkomuistista heittäen:
- WIS:sistä löytyy hyvät ohjeet
- Verhoilun takana on välilevy tms. joka on paksuilla (5-6 mm?) popniiteillä kiinni. Kyseinen levy kannattaa tukea irralla ollessaan hyvin, sillä se on varsin herkkä taipumaan. Kun en tuolloin löytänyt tarpeeksi paksuja popniittejä, niin käytin 4 mm niittejä ja sen taakse laitoin aina koriprikan. Hiukan hankalaa kylläkin...
- itse jousen vaihto oli helppoa, kunhan on oikean puoleinen jousi.
- Homman tein kaksi kertaa, kun ensin vaihdoin sen jousen (on jossain kätköistä vielä toinenkin), eikä tietenkään sillä tullut kuntoon. Lukkotsydeemin vaihto sitten auttoi. Vanha taitaa olla muuten vieläkin tallessa, jos joku haluaa siihen tutusta. postikuluja vastaan lähtee...
- WIS:sistä löytyy hyvät ohjeet
- Verhoilun takana on välilevy tms. joka on paksuilla (5-6 mm?) popniiteillä kiinni. Kyseinen levy kannattaa tukea irralla ollessaan hyvin, sillä se on varsin herkkä taipumaan. Kun en tuolloin löytänyt tarpeeksi paksuja popniittejä, niin käytin 4 mm niittejä ja sen taakse laitoin aina koriprikan. Hiukan hankalaa kylläkin...
- itse jousen vaihto oli helppoa, kunhan on oikean puoleinen jousi.
- Homman tein kaksi kertaa, kun ensin vaihdoin sen jousen (on jossain kätköistä vielä toinenkin), eikä tietenkään sillä tullut kuntoon. Lukkotsydeemin vaihto sitten auttoi. Vanha taitaa olla muuten vieläkin tallessa, jos joku haluaa siihen tutusta. postikuluja vastaan lähtee...