Auto on MB 190 E 1.8 vm 1991, ja päänsäryn aihe outo ilmiö mittaristossa.
Lämpömittarin, polttoainemittarin ja öljymittarin viisarit ovat siis samassa taulussa ja nyt ne tuppaavat lepäämään nollilla, vaikka bensaa on tankki puolillaan, öljyä asianmukaisesti ja moottorikin lämpimäksi ajettu. Viisarit virkistyvät vasta kun kierrokset nousevat reippaasti.
Mitkään merkkivalot eivät pala.
Missä vika - ei kai vaan sulakkeessa? Jos sulakkeen vaihdolla selviää, kertokaa hyvät forumilaiset, minkä sulakkeen alta nämä toiminnot löytyvät.
Auton saksankielisestä ohjekirjasta en löytänyt oikein suoraa vastausta pulmaani.
Mittarihäikkää 190E:ssä
enpä muista juuri nyt mikä sulake on kyseessä. nehän on merkattu siihen sulakeboksin kanteen. tosin saksaksi
kattelisin sulakkeet läpi, niistähän näkee helposti jos palanut, myös kannattaa suihkia jotain wd40 tai crc:tä sulakkeiden päihin sillä tuppaavat hapettumaan = ongelmia
jos ei auta niin ottaisin mittariston irti ja katsoisin takana olevat liittimet. mittariston irroitus on kohtuu yksinkertainen mutta v-mäinen homma.
-kuskin jalkatilan katosta se katelevy irti. 3 ruuvia.
-irroita kuskinpuolen ilmasuulakkeelle menevä taipuisa muoviputki, siis näkyy kun katsot jalkatilasta ylöspäin
-mittaristo ei ole mitenkään ruuveilla kiinni, eli se tulee vetämällä/työntämällä irti, tosin pitää irroittaa takapuolelta se nopeusmittarin vaijeri.. mittaristo on paikallaan metalliklipseillä jotka antavat periksi kun tarpeeksi rajusti painat mittaristoa takaa tai kampeat ruuvimeisselillä edestä ( varo rikkomasta sisustaa!)
mittariston takana on moninapaisia liittimiä ota irti ja kurkkaa kontaktit, suihki varmuuden vuoksi wd40 tai crc!
jos ei auta niin mietitään lisää

kattelisin sulakkeet läpi, niistähän näkee helposti jos palanut, myös kannattaa suihkia jotain wd40 tai crc:tä sulakkeiden päihin sillä tuppaavat hapettumaan = ongelmia

jos ei auta niin ottaisin mittariston irti ja katsoisin takana olevat liittimet. mittariston irroitus on kohtuu yksinkertainen mutta v-mäinen homma.

-kuskin jalkatilan katosta se katelevy irti. 3 ruuvia.
-irroita kuskinpuolen ilmasuulakkeelle menevä taipuisa muoviputki, siis näkyy kun katsot jalkatilasta ylöspäin
-mittaristo ei ole mitenkään ruuveilla kiinni, eli se tulee vetämällä/työntämällä irti, tosin pitää irroittaa takapuolelta se nopeusmittarin vaijeri.. mittaristo on paikallaan metalliklipseillä jotka antavat periksi kun tarpeeksi rajusti painat mittaristoa takaa tai kampeat ruuvimeisselillä edestä ( varo rikkomasta sisustaa!)
mittariston takana on moninapaisia liittimiä ota irti ja kurkkaa kontaktit, suihki varmuuden vuoksi wd40 tai crc!
jos ei auta niin mietitään lisää


- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81
-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
Sulakkeella selvittiin
Napsin kolme vanhinta 8A:n sulaketta pois ja sijoitin uudet tilalle. Johan ongelma poistui. Pahaksi onneksi en älynnyt tehdä operaatiota yksi sulake kerrallaan ja välillä tarkistaen, minkä alla nämä mittarit ovat. Nyt homma toimii, mutta en vieläkään tiedä, minkä sulakkeen vaihto auttoi.