MERCEDES-BENZ 190 (W201) E 2.0 (201.024) 1984 122hv Moottorikoodi:M102.961 biltsu kertoo nuo tiedot autosta.
Motti ollut irti kauan ja paikalleen pudotettu, pienet alipaine putkiloiset irrallaan ja tarttisi saada kohdilleen eli ongelmaa pukkaa.
Konetilassa tässä mallissa on sellanen lisäilma luisti mallinen tyhjäkäynti säätö, ei siis sähkömoottori tyyppinen, kuskin puolen iskaritolpassa on sähköinen magneetti venttiili johon pitäsi mennä 2 alipaine putkea. Millekkähän toiminnalle tämä venttiili on- oletus että polttoaine höyryjen hiilisäiliö- mutta ei ole ollenkaan sellasta tässä tämän ikäisessä vielä eli joku muu.
Tarttis siis kaikki pienet putkiset saada kohdilleen, eli kuvat ja kaaviot olisi tärkeitä. Eri versioita näyttää olevan googgelilla vaan sopivaa en ole löytänyt mistä selviäisi.
190e -84 alipaine putki kysymyksiä
Automaatti on. Olisi kyllä hyvä jos jaksasit katella niitä mihin mikäkin kun hukassa on tosiaan tieto. Samalla kiinnostas siinä kannen päässä olevien antureiden johdotus, näyttäs että ainakin nuo missä on yksi johdin liitin, vois laittaa mihin vaan, se isompi pyöreä käy minusta kahteen jos ei kolmeen abturiin mutta mikä on oikea?
Tämä kiinostaisi itseäkin. Eli 201.024 ja automaatti.Teddy kirjoitti:En nyt paljon kerinny vielä ihmettelemään, mutta sen verran katoin, että ne kannen etupään kolme anturia on tässä yksilössä sellasilla liittimillä ettei niitä voi väärin laittaa.
Ne akun kupeessa olevat alipaineletkut minne ja mistä ne menee ja tulee. Muistaakseni siinä on y haara eli 3 letkua ja ne pitää arvatenkin liittää oikein jotta kaikki pelaa nätisti???
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Eikai akun kupeessa ole putkia, vai onko? Tuossa mulla on kuskin puolella yksi joka haarautuu kolmeen sinne sisälle menee sitten. Niistä yksi lienee economy mittarille kojetauluun menevä ja kaksi taitaa olla lukituksille.
Mutta itteä askarruttaa imusarjassa öljyn putsarin luona oleva t haara, missä on tosiaan useita lähtöjä. Semmonen neli haara se on , yksi niistä imusarjaan, yksi tuohon jo edellä mainittuun putkeen menee mikä jatkaa sisälle kolmihaaraan ja economy mittarille ym- mutta mihin ne kaksi mitkä vielä jää siitä?
Kannen päässä on lämpötila reagoiva alipaine anturi, siitä menee virranjakajan alipaine kelloon , ja niissä putkissa on jotain mokkuloita , mutta mistä tuleva putki tähän jostain?
Imusarjan alla on yksi alipaine lähtö, mitähän siihen tulee ja minne menee se?
Tässä kun on tuo mekaaninen lisäilma luisti tyhjäkäynnille, niin sinnekkin huohotin putkiin liittyy monen moista, imusarjan alapuolella on jos mitä . Lähteeköhän tästä hässäkästä automaatille putki vai mistäköhän ?
Ja- kyllä nuo kannen etupään anturien liittimet voi laittaa miten vaan kohtiin- yksi liitin on kaksi napainen eli tuo etummainen ja se on selvä- se lienee jäähdyttimen flektin magneettikytkimen anturi. Mutta- mitä ne nuo kaksi siinä taaempana on, ja yksi sivussa oleva? Ne johdot voi laittaa miten vaan kun sama pyöreä liitin kaikissa. Ainut ero on vain yhden liittimen ulkonäkö on tuollainen isompi pyöreä liitin koko, se ilmeisesti on keskimmäinen- kuvia muista mitä löytänyt niin taitaa siihen tulla tuo.
Ompa hankala homma tämä näitten alipaine putkien osalta, ei taida selvitä pal mistään nämä oikein :/
Laittasin kuvat mutta empä taida osata näköjään, tässä joku erikoisempi homma tähän kuvien laittoon ilmeisesti
Mutta itteä askarruttaa imusarjassa öljyn putsarin luona oleva t haara, missä on tosiaan useita lähtöjä. Semmonen neli haara se on , yksi niistä imusarjaan, yksi tuohon jo edellä mainittuun putkeen menee mikä jatkaa sisälle kolmihaaraan ja economy mittarille ym- mutta mihin ne kaksi mitkä vielä jää siitä?
Kannen päässä on lämpötila reagoiva alipaine anturi, siitä menee virranjakajan alipaine kelloon , ja niissä putkissa on jotain mokkuloita , mutta mistä tuleva putki tähän jostain?
Imusarjan alla on yksi alipaine lähtö, mitähän siihen tulee ja minne menee se?
Tässä kun on tuo mekaaninen lisäilma luisti tyhjäkäynnille, niin sinnekkin huohotin putkiin liittyy monen moista, imusarjan alapuolella on jos mitä . Lähteeköhän tästä hässäkästä automaatille putki vai mistäköhän ?
Ja- kyllä nuo kannen etupään anturien liittimet voi laittaa miten vaan kohtiin- yksi liitin on kaksi napainen eli tuo etummainen ja se on selvä- se lienee jäähdyttimen flektin magneettikytkimen anturi. Mutta- mitä ne nuo kaksi siinä taaempana on, ja yksi sivussa oleva? Ne johdot voi laittaa miten vaan kun sama pyöreä liitin kaikissa. Ainut ero on vain yhden liittimen ulkonäkö on tuollainen isompi pyöreä liitin koko, se ilmeisesti on keskimmäinen- kuvia muista mitä löytänyt niin taitaa siihen tulla tuo.
Ompa hankala homma tämä näitten alipaine putkien osalta, ei taida selvitä pal mistään nämä oikein :/
Laittasin kuvat mutta empä taida osata näköjään, tässä joku erikoisempi homma tähän kuvien laittoon ilmeisesti