Ongelmia m102 moottorin kylmäkäynnistyksen kanssa. Auto ostettu toukokuussa ja kylmänä vaati pitkän sahauksen käynnistyksessä. Lueskelin aiheet läpi täältä ja mersufoorumin puolelta mutta ongelmaani en saanut ratkaistua.
Eli kylmäkäynnistyssuutin ei saanut minulla virtaa ja autoa sai sahata todella pitkään kylmänä käyntiin. Nyt polttoainepumpun releen uusiminen auttoi tähän. Samalla vaihdoin YJ-releen. Ongelmana on nyt kylmäkäynnistyssuuttimen toiminta-aika; kelillä kuin kelillä antaa vain alle sekunnin suihkauksen (testattu suutin irti, suoraan akusta virtaa antamalla tulee tietysti kauemmin) mikä ei riitä käynnistykseen. Tuplastarttauksella lähtee välittömästi. Lämpötila-anturi mistä menee ilmeisesti tieto ruiskulle (2-napainen)on uusittu uudella alkuperäisosalla tuloksetta. Muita antureita en ole löytänyt lisäksi kuin sähköflektin anturin sekä lämpömittarin anturin. Eli mikä osa/anturi säätää suuttimen toiminta-aikaa ja missä se sijaitsee?
190E M102 käynnistysongelma
- Teddy
- Viestit: 771
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
No tuota, ei nyt mitään kovin viisasta sanottavaa ole tähän, mutta linkissä pdf, josta löytyy testiproseduuria kohdasta 07.3-126. Ilmeisesti startatessa pitäisi tulla jännite bensapumpun releen kantaan. Kyseessä ei kait kuitenkaan ole lämpö-aikakytkimellä ohjattu systeemi, jos pumpun releen vaihdolla oli vaikutusta.
https://www.startekinfo.com/StarTek/out ... /30006.pdf
Jenkkiläinen julkaisu, mutta ainakin 2.6:n kohdalla olleet ihan paikkansapitäviä.
https://www.startekinfo.com/StarTek/out ... /30006.pdf
Jenkkiläinen julkaisu, mutta ainakin 2.6:n kohdalla olleet ihan paikkansapitäviä.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Yritän tutustua tuohon linkkiin, autosähköjen mittaus/testaus ei ole kyllä oikein hallussa. Jos autosta löytyy thermo-time switch niin eikös sen pitäisi olla muiden anturien kanssa samassa? Eli tässä sellaista ei tod. näk. ole. Polttoainepumpun releen kantaan tuli muistaakseni jännite startatessa kun mittailin ennen releen vaihtoa, tosin en muista kuinka pitkäksi aikaa. Eikä suuttimen liittimeen tosiaan tullut jännitettä laisinkaan ennen releiden vaihtoa. Suuttimen liittimellä lähtevät johdot olen mielestäni mitannut ehjiksi. Tuon vaihtamani lämpötila-anturin johdot menevät ilmeisesti ECUlle? Antaako ECU sitten jännitettä pa-pumpun releelle tarvittavan ajan vai päättääkö rele itse tarvittavan ajan?
Koska tällä hetkellä lämpötilasta riippumatta jännitettä tulee vain alle sekunniksi suuttimelle ECU tai rele kaiketi kettuilee jos erillinen aika-anturi tästä puuttuu.
Koska tällä hetkellä lämpötilasta riippumatta jännitettä tulee vain alle sekunniksi suuttimelle ECU tai rele kaiketi kettuilee jos erillinen aika-anturi tästä puuttuu.