hankkimassa museoautoa
-
- purkukuraattori
- Viestit: 225
- Liittynyt: 23.10.2010 19:38
hankkimassa museoautoa
Hei olen hankkimassa museoautoa,joka on mb w201 mallin 2,5 diesel. On viimeisen päälle kunnossa ja ruosteeton,mutta kysynkin nyt että onko järkevää hommata museoautoksi mersua?
tekis mieli ostaa se diesel mese se on vuosimallia -87
tekis mieli ostaa se diesel mese se on vuosimallia -87
Näin museoikäisen, mutta ei-museoidun dieselin omistajana sanoisin, että on sillä väliä. Kun ajelee satunnaisesti vain, niin yllättävän paljon joutuu aina makselemaan käytöstäpoiston (vai -otto, en muista kummasta meni) maksuja, ja jos on vain vähän aikaa ollut liikenteessä niin tulee aina se kympin minimimaksu Trafilta. Ja jos pitää pitempään liikenteessä käyttämättä, niin koko ajan nakuttaa se pari euroa päivässä siitä ilosta, että auto on vain olemassa. Nappikauppaa, mutta kivempi se olisi nuo puuttuisi. Toki mukana tulee sitten se käyttörajoitus, komsii komsaa.RH kirjoitti:Ihan vaan miettii, miksi em. seikalla olisi mitään väliä?Vanja-eno kirjoitti:Lisäksi maltillinen polttoiaineen kulutus ilman dieselveroa
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Ajattelin lähinnä niin päin, että se verottomuus on museoautossa itsestäänselvyys, pieni polttoaineenkulutus ei niinkään. Vaikka diisseli olisikin, niin museoauton ajomääriä ajatellen melko yhdentekevää.
Niin, ja itsekin maksan lähes käyttämättömästä isomoottorisesta bensa-autosta saasteveroa melkein yksi yhteen bensalaskun kanssa, eikä tuo nyt niin pieniruokainen siis ole. Jotta tämä veropuolen ketutus siltä osin kyllä hallussa.
Niin, ja itsekin maksan lähes käyttämättömästä isomoottorisesta bensa-autosta saasteveroa melkein yksi yhteen bensalaskun kanssa, eikä tuo nyt niin pieniruokainen siis ole. Jotta tämä veropuolen ketutus siltä osin kyllä hallussa.
Käyttörajoitus tulee vakuutuksen myötä. Jos ottaa normaalin liikennevakuutuksen niin rajoitusta ei ole. Trafin ajoneuvovero olettaa ettei sellaista kuin yli 30 päivän käyttö museoajoneuvolla ole.luokyio kirjoitti:Toki mukana tulee sitten se käyttörajoitus, komsii komsaa.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Kas. Eli ihka oikea porsaanreikä siis, joka pitää tukkia pikaisesti siten, että museoajoneuvon ikärajaa nostetaan vähintään 40 vuoteen, niin ehkä tämä saadaan sitten sillä järjestelyllä kuriin...XUX63 kirjoitti:Käyttörajoitus tulee vakuutuksen myötä. Jos ottaa normaalin liikennevakuutuksen niin rajoitusta ei ole. Trafin ajoneuvovero olettaa ettei sellaista kuin yli 30 päivän käyttö museoajoneuvolla ole.luokyio kirjoitti:Toki mukana tulee sitten se käyttörajoitus, komsii komsaa.