hankkimassa museoautoa

Vastaa Viestiin
mesemies83
purkukuraattori
Viestit: 225
Liittynyt: 23.10.2010 19:38

hankkimassa museoautoa

Viesti Kirjoittaja mesemies83 »

Hei olen hankkimassa museoautoa,joka on mb w201 mallin 2,5 diesel. On viimeisen päälle kunnossa ja ruosteeton,mutta kysynkin nyt että onko järkevää hommata museoautoksi mersua?

tekis mieli ostaa se diesel mese :D se on vuosimallia -87
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29284
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nimenomaan on järkevää, kaikkia uusia kulutusosia saa edelleen eivätkä ne ole kalliita.
wiimax.fi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3410
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Lisäksi maltillinen polttoiaineen kulutus ilman dieselveroa
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
tenutähti
Viestit: 155
Liittynyt: 31.12.2005 16:17
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja tenutähti »

Mikä tahansa museoauto (oikeasti museorekisterikunnossa oleva on järkevä ostaa. Siis jos on hyvä tila missä säilöä sitä! Olemattomat juoksevat maksut jne...
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79

Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
RH
Viestit: 319
Liittynyt: 24.11.2006 10:05
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Vanja-eno kirjoitti:Lisäksi maltillinen polttoiaineen kulutus ilman dieselveroa
Ihan vaan miettii, miksi em. seikalla olisi mitään väliä? :roll:
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

RH kirjoitti:
Vanja-eno kirjoitti:Lisäksi maltillinen polttoiaineen kulutus ilman dieselveroa
Ihan vaan miettii, miksi em. seikalla olisi mitään väliä? :roll:
Olisiko sillä sitten väliä jos museoautolla olisi 10 kertainen dieselvero?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

RH kirjoitti:
Vanja-eno kirjoitti:Lisäksi maltillinen polttoiaineen kulutus ilman dieselveroa
Ihan vaan miettii, miksi em. seikalla olisi mitään väliä? :roll:
Näin museoikäisen, mutta ei-museoidun dieselin omistajana sanoisin, että on sillä väliä. Kun ajelee satunnaisesti vain, niin yllättävän paljon joutuu aina makselemaan käytöstäpoiston (vai -otto, en muista kummasta meni) maksuja, ja jos on vain vähän aikaa ollut liikenteessä niin tulee aina se kympin minimimaksu Trafilta. Ja jos pitää pitempään liikenteessä käyttämättä, niin koko ajan nakuttaa se pari euroa päivässä siitä ilosta, että auto on vain olemassa. Nappikauppaa, mutta kivempi se olisi nuo puuttuisi. Toki mukana tulee sitten se käyttörajoitus, komsii komsaa. :roll:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
RH
Viestit: 319
Liittynyt: 24.11.2006 10:05
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Ajattelin lähinnä niin päin, että se verottomuus on museoautossa itsestäänselvyys, pieni polttoaineenkulutus ei niinkään. Vaikka diisseli olisikin, niin museoauton ajomääriä ajatellen melko yhdentekevää.
Niin, ja itsekin maksan lähes käyttämättömästä isomoottorisesta bensa-autosta saasteveroa melkein yksi yhteen bensalaskun kanssa, eikä tuo nyt niin pieniruokainen siis ole. Jotta tämä veropuolen ketutus siltä osin kyllä hallussa.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

luokyio kirjoitti:Toki mukana tulee sitten se käyttörajoitus, komsii komsaa. :roll:
Käyttörajoitus tulee vakuutuksen myötä. Jos ottaa normaalin liikennevakuutuksen niin rajoitusta ei ole. Trafin ajoneuvovero olettaa ettei sellaista kuin yli 30 päivän käyttö museoajoneuvolla ole.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
RH
Viestit: 319
Liittynyt: 24.11.2006 10:05
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

XUX63 kirjoitti:
luokyio kirjoitti:Toki mukana tulee sitten se käyttörajoitus, komsii komsaa. :roll:
Käyttörajoitus tulee vakuutuksen myötä. Jos ottaa normaalin liikennevakuutuksen niin rajoitusta ei ole. Trafin ajoneuvovero olettaa ettei sellaista kuin yli 30 päivän käyttö museoajoneuvolla ole.
:shock: :idea: Kas. Eli ihka oikea porsaanreikä siis, joka pitää tukkia pikaisesti siten, että museoajoneuvon ikärajaa nostetaan vähintään 40 vuoteen, niin ehkä tämä saadaan sitten sillä järjestelyllä kuriin... :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201”