time attack
tuolta ylempää kun selailet niin selviää, hariselta on tulossa aika kattava paketti, en ole vain jokaista nippeliä jaksanut luetteloida tänne..
tässä silti pieni kooste:
ECU hestec x32
suuttimet bosch green,
imusarja tuo http://www.unikracing.com/valj-kategori/mercedes
Männät tulee team stadlerilta saksasta
nokka catcams + hilppeet, toimittaa race.fi
koneen linjauset ja laakerointi + hionnat ja porautus, lahden kansityö
kansi tehty kymen dieselillä, hamina
koneen purku ja kasaus caaraklinikka, kotka
hestecin ja imupuolen kasaus olisi tarkoitus tehdä itse, loppusäädöt tod.näk. harisella jossain vaiheessa keväällä, kesällä tai kun kone valmis..
muita hilppeitä en muista ulkoa ja listat hajallaan pitkin sähköposteja,
kiertokanget vielä mietinnässä...
tollaisella setillä jahdataan sitä 300hv rajaa
tässä silti pieni kooste:
ECU hestec x32
suuttimet bosch green,
imusarja tuo http://www.unikracing.com/valj-kategori/mercedes
Männät tulee team stadlerilta saksasta
nokka catcams + hilppeet, toimittaa race.fi
koneen linjauset ja laakerointi + hionnat ja porautus, lahden kansityö
kansi tehty kymen dieselillä, hamina
koneen purku ja kasaus caaraklinikka, kotka
hestecin ja imupuolen kasaus olisi tarkoitus tehdä itse, loppusäädöt tod.näk. harisella jossain vaiheessa keväällä, kesällä tai kun kone valmis..
muita hilppeitä en muista ulkoa ja listat hajallaan pitkin sähköposteja,
kiertokanget vielä mietinnässä...
tollaisella setillä jahdataan sitä 300hv rajaa
Läppäkokoa ei tullu kysyttyä, mutta oletan sen olevan riittävä, sen verran järeältä tuo setti näyttää.
tällä kertaa ei tule matkamuistoksi kuin triggeri/hihnapyörä ja sovite anturille.. joutuu alkaamaan passailemaan hankintoja, kun vielä joutuu etsimään värinänvaimenninkiekon ja ohjaustehostimen pumpun. Jostain syystä tossa koneen omassa kiekossa ei ollut osanumeroa..
Onkohan noissa kaikissa m201 moteissa sama kiekko?
Nuo säädettävät ketjupyörät olisivat kyllä hieno lisä tuohon, mutta tälläkertaa on pakko nekin passata.
ASD perän sähkökaaviota tarvisi jostain, missäköhän on ohjaus?
etuovista purettu sähköjä pois. kuskin ovessa olikin halkoja ja palikoita pitämässä ikkunaa ylhäällä, ilmankos ei sähkölasit toimineet
siinä ratin keskiönappi antamassa mittasuhteita
jos jollakulla on tarvis noille osille niin halavalla lähtee....
tällä kertaa ei tule matkamuistoksi kuin triggeri/hihnapyörä ja sovite anturille.. joutuu alkaamaan passailemaan hankintoja, kun vielä joutuu etsimään värinänvaimenninkiekon ja ohjaustehostimen pumpun. Jostain syystä tossa koneen omassa kiekossa ei ollut osanumeroa..
Onkohan noissa kaikissa m201 moteissa sama kiekko?
Nuo säädettävät ketjupyörät olisivat kyllä hieno lisä tuohon, mutta tälläkertaa on pakko nekin passata.
ASD perän sähkökaaviota tarvisi jostain, missäköhän on ohjaus?
etuovista purettu sähköjä pois. kuskin ovessa olikin halkoja ja palikoita pitämässä ikkunaa ylhäällä, ilmankos ei sähkölasit toimineet
siinä ratin keskiönappi antamassa mittasuhteita
jos jollakulla on tarvis noille osille niin halavalla lähtee....
Meinasin jo kysellä paljonko sähkölasit maksaa, mutta taitaa olla tuolla liiterissä samannlaiset "sähkölasit" tuohi ja raakapintaversiota ainakin. Höylättynä ei taija olla... Kaikkea sitä näkee.ruuneperi kirjoitti:Läppäkokoa ei tullu kysyttyä, mutta oletan sen olevan riittävä, sen verran järeältä tuo setti näyttää.
tällä kertaa ei tule matkamuistoksi kuin triggeri/hihnapyörä ja sovite anturille.. joutuu alkaamaan passailemaan hankintoja, kun vielä joutuu etsimään värinänvaimenninkiekon ja ohjaustehostimen pumpun. Jostain syystä tossa koneen omassa kiekossa ei ollut osanumeroa..
Onkohan noissa kaikissa m201 moteissa sama kiekko?
Nuo säädettävät ketjupyörät olisivat kyllä hieno lisä tuohon, mutta tälläkertaa on pakko nekin passata.
ASD perän sähkökaaviota tarvisi jostain, missäköhän on ohjaus?
etuovista purettu sähköjä pois. kuskin ovessa olikin halkoja ja palikoita pitämässä ikkunaa ylhäällä, ilmankos ei sähkölasit toimineet
siinä ratin keskiönappi antamassa mittasuhteita
jos jollakulla on tarvis noille osille niin halavalla lähtee....
Onkos nuo pahastikkin rikki?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
- Petri Rintala
- Viestit: 214
- Liittynyt: 21.5.2006 12:14
- Paikkakunta: Rauma
Sähkölasit
Moro
Multa löytyy 190 sähkölasit ! toimivuudesta en tiedä.
Hinnasta sen verran että jos itse purkaa niin karhu lavalla saa jo paljon !
T.Pete
Multa löytyy 190 sähkölasit ! toimivuudesta en tiedä.
Hinnasta sen verran että jos itse purkaa niin karhu lavalla saa jo paljon !
T.Pete
nyt olisi kone haettu kotiin.
Tänään vielä vähän lohkon putsausta ja maalaus, huomenna kiikutetaan osat pajalle. ke tai to pitäisi nokkakepit saapua jolloin päästään tosissaan kasamaan konetta. Enää uupuu värinänvaimenninkiekko kampiakselin päähän ja kytkinpaketti.
Onko kenelläkään kokemuksia tai hintatietoja meseen sopivista sinttereistä?
Tietääkö kukaan käykö normi m102 moottorin värinänvaimennin cossun mottiin? Maksaa meinaan mersukaupassa 300€
Tänään vielä vähän lohkon putsausta ja maalaus, huomenna kiikutetaan osat pajalle. ke tai to pitäisi nokkakepit saapua jolloin päästään tosissaan kasamaan konetta. Enää uupuu värinänvaimenninkiekko kampiakselin päähän ja kytkinpaketti.
Onko kenelläkään kokemuksia tai hintatietoja meseen sopivista sinttereistä?
Tietääkö kukaan käykö normi m102 moottorin värinänvaimennin cossun mottiin? Maksaa meinaan mersukaupassa 300€
Mukava että on kone melkein valmiina kasaukseen.
Sintteri meillä on täältä
http://www.ape-import.com/Kytkinlevyt.htm
Helkutin mukava heppu ja tekee kyllä sellaisen kuin haluat eikä ole kalliita.
Värinänvaimentimista ei ole kyllä tietoa sopiiko ristiin. Toisaalta tarvitseeko sitä jos tasapainottaa. Silloin voisi korvata ihan sorvatulla alumiini osalla. Jos tarkoitat seuraavaa?
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/client/index/5/16
45e eli kannattaisiko jo ottaa riski ja koittaa
Sintteri meillä on täältä
http://www.ape-import.com/Kytkinlevyt.htm
Helkutin mukava heppu ja tekee kyllä sellaisen kuin haluat eikä ole kalliita.
Värinänvaimentimista ei ole kyllä tietoa sopiiko ristiin. Toisaalta tarvitseeko sitä jos tasapainottaa. Silloin voisi korvata ihan sorvatulla alumiini osalla. Jos tarkoitat seuraavaa?
http://www.merteil.fi/verkkokauppa/client/index/5/16
45e eli kannattaisiko jo ottaa riski ja koittaa
Tuo on kyl tuo ape-importin ukko helvetin mukava ja asiansa osaava mies... Aikoinaan kavereiden mukana tuli kuljettua tuolla putiikissa hakemassa sitä sun toista palikkaa virivehkeisiin... Sillä ei vaan nyt enää taida varsinaista myymälää ollakkaan pystyssä, ku tais mennä sen talo purku-uhan alle, kun tekevät tota ToppilanSalmen "hienostoaluetta"...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Kiitos linkeistä. tuo kytkin tulee tilattua, heti kun budjetti taas sallii.
Tuo listalla oleva värinänvaimenninkiekko ei käy. pitää olla moniurahihnalle sopiva..
Vähän venyy projektin valmistuminen, kun alunperin oli tarkoitus päästä esnimmäiseen kisaan mukaan jo heti ensikuun alussa, mutta hyvä jos saa mesen ajoon edes tänä kesänä.
autosta on ilmeisesti tasonsäätöjousituksesta menneet ne "pallot" rikki ja olisi tarkoitus laittaa kaasut tai vst. taakse. Takana olisi kuitenkin aika uuden näköiset hydraulitolpat, oliskohan niille ketään haluajaa?
Ovien sähköille ei löytynyt haluajaa, joten laitoin kaatopaikkakuormaan, niissä olisi ollut pari ehjääkin.
Tuo listalla oleva värinänvaimenninkiekko ei käy. pitää olla moniurahihnalle sopiva..
Vähän venyy projektin valmistuminen, kun alunperin oli tarkoitus päästä esnimmäiseen kisaan mukaan jo heti ensikuun alussa, mutta hyvä jos saa mesen ajoon edes tänä kesänä.
autosta on ilmeisesti tasonsäätöjousituksesta menneet ne "pallot" rikki ja olisi tarkoitus laittaa kaasut tai vst. taakse. Takana olisi kuitenkin aika uuden näköiset hydraulitolpat, oliskohan niille ketään haluajaa?
Ovien sähköille ei löytynyt haluajaa, joten laitoin kaatopaikkakuormaan, niissä olisi ollut pari ehjääkin.
kiitos kysymästä.
Konetta pikkuhiljaa kasaillaan ja koetetaan budjetin salliessa paikkailla hankintoja jotka ovat matkalla unohtuneet tai eivät tulleet mieleen.
Nyt viikolla mentävä kysymään uudet pultit kampiakselin pukkeihin, kun ilmeisesti ainoa paikka mistä saa on paikallinen mersukauppa, jostain syystä unohtunut listata hankintoihin aikaisemmin.
Värinänvaimenninkumi edelleen hakusessa ja mietitään mahtuuko triggeripyörän kanssa edes paikoilleen, onneksi kaikki tasapainotettu.
lahden kansityö unohti linjahoonauksen yhteydessä sovittaa pitkittäisvälyslaakerit, joten siitä tuli ylimääräistä hommaa. koppa on ihan vaiheessa ja taakse pitäisi löytää halvat vaikka käytetyt madalluskaasutolpat, kun koko ads/ hydraulijousi järjestelmä lähtee...
Eli pahalta näyttää tämän kesän kilpailujen kannalta...
Konetta pikkuhiljaa kasaillaan ja koetetaan budjetin salliessa paikkailla hankintoja jotka ovat matkalla unohtuneet tai eivät tulleet mieleen.
Nyt viikolla mentävä kysymään uudet pultit kampiakselin pukkeihin, kun ilmeisesti ainoa paikka mistä saa on paikallinen mersukauppa, jostain syystä unohtunut listata hankintoihin aikaisemmin.
Värinänvaimenninkumi edelleen hakusessa ja mietitään mahtuuko triggeripyörän kanssa edes paikoilleen, onneksi kaikki tasapainotettu.
lahden kansityö unohti linjahoonauksen yhteydessä sovittaa pitkittäisvälyslaakerit, joten siitä tuli ylimääräistä hommaa. koppa on ihan vaiheessa ja taakse pitäisi löytää halvat vaikka käytetyt madalluskaasutolpat, kun koko ads/ hydraulijousi järjestelmä lähtee...
Eli pahalta näyttää tämän kesän kilpailujen kannalta...
Kyllä ne pultit on varmaan ihan hyvä vaihtaa. En muista ilmoittiko mersu noihin jotain venymismittaa mihin asti saa käyttää. Kannen pulteissahan sellainen on. Ne ei ihan mahdottoman kalliit olleet mersullakaan. Olettaen että tuossa ei paljon kalliimmat ole kuin normaalissa m102 koneessa.
Spaxilta saa ainakin säädettäviä iskareita taakse ja maksoivat melko kohtuullisesti. Varmaankin jotain 100e/kpl suurin piirtein.
Kyllä se siitä kun jaksaa ahertaa eikä heitä kirvestä kaivoon.
Spaxilta saa ainakin säädettäviä iskareita taakse ja maksoivat melko kohtuullisesti. Varmaankin jotain 100e/kpl suurin piirtein.
Kyllä se siitä kun jaksaa ahertaa eikä heitä kirvestä kaivoon.
uusia pultteja ei löydy enää edes marmoritiskiltä. ostin viimeiset 4 mitä edes saksassa oli.
Tänään siivoiltu ylimääräisiä sähköjä ja pesty konehuoneesta rasvoja pois. Kävi ilmi että autoa on jossain vaihessa kolaroitu kuljettajan puolen nurkkaan. Alapalkin etupuolella on vieläkin näkyvissä paikka, mistä pitkittäispalkki on ottanut kipeätä. samassa paikassa konehuoneen ainoat ruosteet. joita korjailtu.
hieman hiottu muoviosia jos vaikka saisi uutta maalia tänäkesänä päälle.
keskuslukituksen alipainepumppu ja asd järjestelmän osia myynnissä..
Tänään siivoiltu ylimääräisiä sähköjä ja pesty konehuoneesta rasvoja pois. Kävi ilmi että autoa on jossain vaihessa kolaroitu kuljettajan puolen nurkkaan. Alapalkin etupuolella on vieläkin näkyvissä paikka, mistä pitkittäispalkki on ottanut kipeätä. samassa paikassa konehuoneen ainoat ruosteet. joita korjailtu.
hieman hiottu muoviosia jos vaikka saisi uutta maalia tänäkesänä päälle.
keskuslukituksen alipainepumppu ja asd järjestelmän osia myynnissä..
Kannen kasauksessa ilmeni, jännä ongelma. ihmettelimme kun nokka-akseli ei mahdu pyörimään koko kierrosta ja pähkäilimme yhdessä korjaamon porukan kanssa mikä olisi ongelma, purkasimme kantta ja mittailimme jousia, kun epäiltiin että jouset painuvat korkeanostoisilla nokilla ns. kiinni.
Uudet jouset olivat kumminkin mitoiltaan aika samat kuin vakiot ja osia pyöritellessä löytyi syy:
Jousilautanen on alaosaltaan erikokoinen kuin alkuperäinen ja alin osa ottaa kiinni venttiilivarren kumiin. tänään palaveri yhden kotikoneistajan kanssa saako hänen koneillaan työstettyä kovametallia, jotta saataisiin lautanen oikeisiin mittoihin. joskus se on on pienestä kiinni....
Uudet jouset olivat kumminkin mitoiltaan aika samat kuin vakiot ja osia pyöritellessä löytyi syy:
Jousilautanen on alaosaltaan erikokoinen kuin alkuperäinen ja alin osa ottaa kiinni venttiilivarren kumiin. tänään palaveri yhden kotikoneistajan kanssa saako hänen koneillaan työstettyä kovametallia, jotta saataisiin lautanen oikeisiin mittoihin. joskus se on on pienestä kiinni....
jousissa riittää varat onneksi, 7mm on ennakkojännitys ja 13mm/12,50mm nostot nokissa kokonaisjouston ollessa 23mm, joten riittää kun koneukko sorvaa 3mm pois lautasten alahelmasta. pelästyin jo että pitää koneistaa jousen alatasoa kannenpuolelta.... pata olisi kohta nipussa, viivästytti vähän kun tuli viallinen stefa kampiakselin päähän laatikon puolelle. sitten alkaa armoton sähköjen veto...
Äänieristeitä ja verhoiluja purkaessa tuli vastaan sen verran hapanta peltiä, että ihme on jos saadaan auto ajoon tänä kesänä. muutenkin autoa tutkiessa on löytynyt merkkejä isommastakin vaurioista, jäljistä päätellen ihan kuin olisi kardaani poikinut joskus, sen näköistä kuhmua ja vekkiä on alustassa.
Itsellä ei hitsauskoneita ole joten pitää suunnitella hetkinen. Koneen kasaus saanut taas vähän vauhtia, enään pitää vain muokata värinänvaimentimen kiekkoa hieman, sintteri tilattu vakiokokoon..
Ja hieman pisteosia tullee myyntiin tavaratilan verhoiluista...
Itsellä ei hitsauskoneita ole joten pitää suunnitella hetkinen. Koneen kasaus saanut taas vähän vauhtia, enään pitää vain muokata värinänvaimentimen kiekkoa hieman, sintteri tilattu vakiokokoon..
Ja hieman pisteosia tullee myyntiin tavaratilan verhoiluista...
Tällä viikolla törmätty kinkkiseen ongelmaan jollaista ei ole ennen tullut vastaan.. Nokka-akseli ei jaksa pyötiä ympäri. On lyhennetty jousukuppeja, madallettu jousilautasia ja kokeiltu kaikkea, mutta, mutta
Jääkö tuohon liian pitkä "tasainen" sivu joka estää nokan luontevan rullaamisen? Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta?
Imunokassa nostoa 13mm pakopuolella 12,5mm.
http://www.catcams.com/products/camshaf ... TUP_id=927
Huom! Edelleen suuri määrä cossun osaa myynnissä, pitää vaan laittaa kuvia tuonne myydään palstalle nyt vkloppuna, voi kysellä mm. sisustan osia, imusarjan ja putkiston osia.... mittaristo ja keskikonsoli riittävää korvausta vastaan...
Jääkö tuohon liian pitkä "tasainen" sivu joka estää nokan luontevan rullaamisen? Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta?
Imunokassa nostoa 13mm pakopuolella 12,5mm.
http://www.catcams.com/products/camshaf ... TUP_id=927
Huom! Edelleen suuri määrä cossun osaa myynnissä, pitää vaan laittaa kuvia tuonne myydään palstalle nyt vkloppuna, voi kysellä mm. sisustan osia, imusarjan ja putkiston osia.... mittaristo ja keskikonsoli riittävää korvausta vastaan...
- Petri Rintala
- Viestit: 214
- Liittynyt: 21.5.2006 12:14
- Paikkakunta: Rauma
- Petri Rintala
- Viestit: 214
- Liittynyt: 21.5.2006 12:14
- Paikkakunta: Rauma
ulompi
L free : 39.3mm
L solid : 16.6mm
sisempi
L free : 38.8mm
L solid : 13.8mm
siinä jousien liikevarat, vapaa ja putkellaan. Nokissa nostot 13 ja 12mm, joten mun laskukaavan mukaan ei pitäs mennä "putkelle". on vaan sen verran naftia mitotusta ettei silmät taivu kupin alle tarkistamaan....
alkaa tuntumaan vaan ettei kääntövoima riitä lenkillä....
Pitää saada kans tukevammin paikoilleen kun vääntelee ettei riko
Eli ongelmana on saada venttiili lähtemään liikkeelle tilanteesta joka näkyy tuolla edellisessä kuvassa. Sen verran on jo kokeiltu että ei mene putkelleen ja saa käännettyä edes takaisin nokkaa kunhan saa ensin venttiilin liikkeelle...
L free : 39.3mm
L solid : 16.6mm
sisempi
L free : 38.8mm
L solid : 13.8mm
siinä jousien liikevarat, vapaa ja putkellaan. Nokissa nostot 13 ja 12mm, joten mun laskukaavan mukaan ei pitäs mennä "putkelle". on vaan sen verran naftia mitotusta ettei silmät taivu kupin alle tarkistamaan....
alkaa tuntumaan vaan ettei kääntövoima riitä lenkillä....
Pitää saada kans tukevammin paikoilleen kun vääntelee ettei riko
Eli ongelmana on saada venttiili lähtemään liikkeelle tilanteesta joka näkyy tuolla edellisessä kuvassa. Sen verran on jo kokeiltu että ei mene putkelleen ja saa käännettyä edes takaisin nokkaa kunhan saa ensin venttiilin liikkeelle...
Kyllähän se voi olla todella jäykkä pyörittää ja itse ainakin olen pyöritellyt aina pitkällä varrella kun se on helpompaa. Lenkki yleensä vaan uppoaa käteen. Nokat on ainakin sen verran jyrkät että vahvoja jousia kaivataankin.
Ethän sä sitä tuosta solid/free tapauksesta voi laskea. Onhan siellä esijännitystäkin eli esijännitys + nosto antavat oikean eron. Esim tuohon 39.3 - 13 = 26.3 eli sentti jää ja kun siitä otetaan pois esijännitys niin eihän siihen paljoa väliä jää. Tosin paljoa siihen ei voikaan jäädä, mutta jos ajatellaan vaikka se perussääntö milli per lenkki. Kyllähän tuo aika tiukalle menee, mutta ei pysty kyllä etänä sanomaan enempää.
Ethän sä sitä tuosta solid/free tapauksesta voi laskea. Onhan siellä esijännitystäkin eli esijännitys + nosto antavat oikean eron. Esim tuohon 39.3 - 13 = 26.3 eli sentti jää ja kun siitä otetaan pois esijännitys niin eihän siihen paljoa väliä jää. Tosin paljoa siihen ei voikaan jäädä, mutta jos ajatellaan vaikka se perussääntö milli per lenkki. Kyllähän tuo aika tiukalle menee, mutta ei pysty kyllä etänä sanomaan enempää.