time attack
Uutelallahan on korjaamo Keltakalliolla, missä käytän omat autot huollossa ja olen myös osia tilannut sieltä. Jos on jotain speciaalimpaa, niin saa ainakin tiedot, mistä voi kysellä.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Prkle, tiukille vetäää..
Kone on vielä levällään ja pe ip pitäs päästä ajelee rataa kohti, n.6h ajomatka.
saa nähdä kerkeekö uudenmallinen jakoketjun kiristin ajoissa vai pitääkö kasata vanhalla. koetin saada risoista ja TOSI karstasista venttiileistä kuvia tähän, mutta kännykamera ei suostu ottaan kunnon lähikuvia.
Mitään isompia säätöjä tuskin ehditään tekemään, toivotaan että karstoittuminen johtu ainoastaan siitä, että venttiilit vuotaneet imu- ja pakosarjaan. perässä ja laatikossa pysyy org. suositetut öljyt, koneeseen tulee motulin racingit.
Lambdan joutuu mittaamaan vielä että varmasti toimii, jos joku muistaa mistä diagnostiikan pistokkeista sen sai mitattua niin laita viestiä, en muista ite ja oikeen aika ei riitä ruveta kahlaamaan foorumeita.
jatkuu huomenna.....
Kone on vielä levällään ja pe ip pitäs päästä ajelee rataa kohti, n.6h ajomatka.
saa nähdä kerkeekö uudenmallinen jakoketjun kiristin ajoissa vai pitääkö kasata vanhalla. koetin saada risoista ja TOSI karstasista venttiileistä kuvia tähän, mutta kännykamera ei suostu ottaan kunnon lähikuvia.
Mitään isompia säätöjä tuskin ehditään tekemään, toivotaan että karstoittuminen johtu ainoastaan siitä, että venttiilit vuotaneet imu- ja pakosarjaan. perässä ja laatikossa pysyy org. suositetut öljyt, koneeseen tulee motulin racingit.
Lambdan joutuu mittaamaan vielä että varmasti toimii, jos joku muistaa mistä diagnostiikan pistokkeista sen sai mitattua niin laita viestiä, en muista ite ja oikeen aika ei riitä ruveta kahlaamaan foorumeita.
jatkuu huomenna.....
Kello 00.50 saavuttiin radalle auto turvallisesti trailerilla. Remontti valmistui 17.00 joten kiirettä piti. Pakokaasut säädetty katsastuskuntoon, enempää ei ruvettu tekemää enää. Venttiileille sisäänajoa n. 40km jolloin keräilin tuntemuksia moottorin "mahdollidesta" paranemisesta. Ainakin käyntiääni muuttui hiukan terävämmäksi ja vastaa kaasuun paljon herkemmin. Nyt yksi olut ja nukkumaan. Takana pitkä päivä ja rapiat 400km ajoa kun apumiehellä ei ole riittävästi kirjaimia ajokortissa.
w201 iskee taas! Ekat alkuerät ajettu ja tulos 1:32.65, jäin luokan nopeimmalle 3sek. Eka kerta täällä ja tällä autolla ja renkailla. Ajot jäi heti kesken tässä alkuerässä öljypumpun pettämiseen ja paineiden katoamiseen. Ehdin ajaa n. 10 kierrosta. Nyt katsellaan 2 alkuerää kahvilanpuolella oluella. Päättää täältä tähän... Korjataan jatkoa tuloksilla: voitto meni 1.29 ajalla ja omalla aamun kostealla radalla ensimmäisen 10 kierroksen parhaalla olisin oolut silti 4:s. Häviten 3:lle vain ekymmenesosaa...
Reissusta palattu kotio ja alkaa mietintä ja etsintä osille, kuulemma öljypumppu ottaa ketjulla voiman joltain nokkaketjun kanssa yhteiseltä akselilta, joten tutkittavaksi jää kumpi on sökö, öljypumppu vai sitä käyttävä ketju. saa nähdä jaksaako tällä viikolla edes ruveta tutkimaan.
tällanen oli meidän nurkkaus.
Ilokseni sain huomata että siellä oli aika paljon mersuja, 1 tosi nopea bensaturbo 190 kierteli slickseillä vapailla ajovuoroilla.
varikolla kuvattuja mersuja:
tällanen oli meidän nurkkaus.
Ilokseni sain huomata että siellä oli aika paljon mersuja, 1 tosi nopea bensaturbo 190 kierteli slickseillä vapailla ajovuoroilla.
varikolla kuvattuja mersuja:
Tuon vihreän omistajalla on tunnukset ainakin mersufoorumin puolelle, taitaa löytyä jotain juttua projektipuoleltakin viimestään toiselta sivulta, kumminkin hx35 + om605 tbo ja ja ja.
E: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=114477
E: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=114477
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
No eihän se nyt sitten kovin nappiin mennyt. Tai kyllähän sijoitus on ihan hyvä, mutta kiva olisi tietysti ollut päästä vähän enemmän ajamaan. Huomasit kuitenkin tarpeeksi ajoissa tuon paineiden putoamisen? Tuossa taitaa tosiaan olla samallalailla kuin muissakin kutoskoneissa öljypohjassa ketjutoiminen pumppu. Neloskoneessahan se on tuossa jakopäässä ja siten paljon toimintavarmempi. Tiedätkö yhtään mitä aikoja ajoivat tuolla bensaturbolla?
Mitä katselin endurancen vanhoja kierrosaikoja niin meidän tarvis päästä jotain 1.28 vähintään, mutta mielummin 1.27 jos haluaa mitenkään pärjätä. Hiukan alle 1.24 menny nopeimmat. Jaa näytti XO menneen jopa 1.22.748 ja vieläpä 24h kisassa kierroksella 590.
Ihan siistejä pelejä ollut mukana pelipaikalla. Yllättävän paljonkin vanhaa mersukalustoa. Ja nekin kaikki hienossa kunnossa. Talvi on ollut monelle tuottoisa
Mitä katselin endurancen vanhoja kierrosaikoja niin meidän tarvis päästä jotain 1.28 vähintään, mutta mielummin 1.27 jos haluaa mitenkään pärjätä. Hiukan alle 1.24 menny nopeimmat. Jaa näytti XO menneen jopa 1.22.748 ja vieläpä 24h kisassa kierroksella 590.
Ihan siistejä pelejä ollut mukana pelipaikalla. Yllättävän paljonkin vanhaa mersukalustoa. Ja nekin kaikki hienossa kunnossa. Talvi on ollut monelle tuottoisa
Ei otettu tuolle turbolle aikoja, mutta time attack aikoja näkyy tuleen sivulle
http://www.mylaps.com/en/events/895262
Listalla on kaikki clubi luokan autot, myös evo mitsut joten vähän vääristää..
Jäin sittenkin jonkin verran...
Ihan kiva ketutus oli aamusella, kun ei saatu millään vikaa korjattua siellä..
http://www.mylaps.com/en/events/895262
Listalla on kaikki clubi luokan autot, myös evo mitsut joten vähän vääristää..
Jäin sittenkin jonkin verran...
Ihan kiva ketutus oli aamusella, kun ei saatu millään vikaa korjattua siellä..
taitaa jäädä kisa väliin, ehkäpä koko kesän kisat.
Öljypumppu on remontoitu ja vaihdettu uusia tiivisteitä + vesipumppu, jakoketjun kiristäjän kisko, mutta..
kylmillä öljyillä (10w50) kone käy tosi nätisti, mutta kun lämpenee alkaa pitää metaliista "kolkotusta" ja vastarempattu kansikin pitää ääntä. Eli mahdollisesti pumppuvika aiheutti hieman kerrannaisvaurioita. tässä vielä pari päivää pähkäillään ja sitten katsotaan mitä tehdään. öljypohjasta löytyi tyhjennettäessä/pestäessä jakoketjun ohjurin palasia ja n. 2mm halkaisijaltaan oleva pieni pyöreä pelletti, olisiko joku koneistuskanavan tulppa tai vastaava, en ole ennnen törmännyt tuollaiseen osaan koneessa.
Öljypumppu on remontoitu ja vaihdettu uusia tiivisteitä + vesipumppu, jakoketjun kiristäjän kisko, mutta..
kylmillä öljyillä (10w50) kone käy tosi nätisti, mutta kun lämpenee alkaa pitää metaliista "kolkotusta" ja vastarempattu kansikin pitää ääntä. Eli mahdollisesti pumppuvika aiheutti hieman kerrannaisvaurioita. tässä vielä pari päivää pähkäillään ja sitten katsotaan mitä tehdään. öljypohjasta löytyi tyhjennettäessä/pestäessä jakoketjun ohjurin palasia ja n. 2mm halkaisijaltaan oleva pieni pyöreä pelletti, olisiko joku koneistuskanavan tulppa tai vastaava, en ole ennnen törmännyt tuollaiseen osaan koneessa.
No voi helvatti sentään!! On kyllä käsittämättömän huono tuuri. Onko kansi ollut osissa niin että olisi päässyt ihmettelemään? Ei vain olisi ehtinyt tyhjätä hydraulitasaimia ja ne rallattaisi? Vai oliko tässä sellaiset?. Luulisi että jos joku on niin pahasti pielessä että kolisee se näkyisi jo ihan silmällä. Oletko silti tulossa kisoihin päin vai katsellaanko jotain muuta sen puskurin kanssa?
kisoihin tulo on vähän kahden vaiheilla, kansi näkyvillä, ei irti ja nokat oli auki tossa ö-pumppurempan yhteydessä kun tääs on integroitu jakokopan kanteen se ja jakokoppa ei irtoa ellei ota nokkia irti, siellä ketjupyörien välissä on 4 pulttia.Silmillä ei ainakaan kannessa o mitään havaittavaa vikaa, rallattaa vaan aikas kovasti vaikka just rempattu. kovat nostimet tässä, vähän motivaatio hukassa lievästi sanottuna.
Nyt pitää miettiä hyvä koneistamo/korjaamo jos vaihattaa runkolaakerit ja mittauttaa välykset, ym...
Nyt pitää miettiä hyvä koneistamo/korjaamo jos vaihattaa runkolaakerit ja mittauttaa välykset, ym...
nyt jäi viime kilpailu väliin ja tänään putkahti maailmaan uusi juniori perheeseen joten jatkokausi on hieman vaakalaudalla. edellisen öljypumpun pettämisen seurauksena meni myös runkolaakerit joten joutuu avaamaan nykyisen koneen vielä kerran.
olen kovasti yrittänyt miettiä jatkoa, joko auto osiksi ja rakentaa kaarellisen kilpurin ensi kesäksi rauhassa tai koettaa keksiä jotain "mullistavaa" koska nyt on budjetti jo miinuksella ja sponsorit tuntuvat juoksevan karkuun..
yksi mahdollisuus on kokonaan vaihtaa ajokkia loppukaudeksi mutta se ei enään ole omissa käsissä....
aika näyttää jäikö tämä kesä 7 kierrokseen vai saadaanko jotain aikaiseksi...
olen kovasti yrittänyt miettiä jatkoa, joko auto osiksi ja rakentaa kaarellisen kilpurin ensi kesäksi rauhassa tai koettaa keksiä jotain "mullistavaa" koska nyt on budjetti jo miinuksella ja sponsorit tuntuvat juoksevan karkuun..
yksi mahdollisuus on kokonaan vaihtaa ajokkia loppukaudeksi mutta se ei enään ole omissa käsissä....
aika näyttää jäikö tämä kesä 7 kierrokseen vai saadaanko jotain aikaiseksi...
Onkos tälle projektille saatu jatkolle selvyyttä? Kyllähän se täysin kilpailuun tehty on aina kivampi, mutta onhan se työläämpi ja kalliimpi. Menikö vain runkolaakerit vai täytyykö tehdä akselille hionta? Eivät vissiin pyörähtäneet että haittaisi lohkoa.
Puskurinkin sain just ennen kuin lähdin työmatkalle kiitos siitä.
Niin ja onnea uuden projektin saamisesta perheeseen.
Puskurinkin sain just ennen kuin lähdin työmatkalle kiitos siitä.
Niin ja onnea uuden projektin saamisesta perheeseen.
Kiitos, kiitos!
Ei olekkaan muutamaan viikkoon muilta kiireiltä isompaa tekemään, joten tuollahan se vielä lepää pihalla, en o tehny muuta kuin pientä ihmettelyä ja odottelen että velimies saisi autonsa nippuun, saisin oman ajokin talliin.
Uusin löytöhän on öljyn puute kannessa, purkailen nyt koneen pois kokonaan ja koetan rauhassa kattoa jatkoa..
Onkohan tää sitä kuuluisaa motorsporttia???
Ei olekkaan muutamaan viikkoon muilta kiireiltä isompaa tekemään, joten tuollahan se vielä lepää pihalla, en o tehny muuta kuin pientä ihmettelyä ja odottelen että velimies saisi autonsa nippuun, saisin oman ajokin talliin.
Uusin löytöhän on öljyn puute kannessa, purkailen nyt koneen pois kokonaan ja koetan rauhassa kattoa jatkoa..
Onkohan tää sitä kuuluisaa motorsporttia???
Nyt on aika kokeilla viimenen rypistys kisoihin pääsemiseksi.
Öljypohjan metallilouhos kohta siivottu ja auto siirrettu pajalle alakerran laakeriremonttiin. Vaihdetaan kampiakselin ja kiertokankien alalaakerit. Toivottavasti saataisiin kone pelittämään, että ehtisi mukaan 2 viimeiseen kisaan.
Jos ei ala toimimaan ja/tai koeajoilla/kisoissa laukeaa niin alkaa suunnittelemani pyhäinhäväistys olla lähempänä toteutumista ja tiputetaan konehuoneeseen volvon t5 pannu.
Aivan tolkuttoman kallis kone remontoida tää mesen 2.5 joskin toimiessaan loistava pata.
Öljypohjan metallilouhos kohta siivottu ja auto siirrettu pajalle alakerran laakeriremonttiin. Vaihdetaan kampiakselin ja kiertokankien alalaakerit. Toivottavasti saataisiin kone pelittämään, että ehtisi mukaan 2 viimeiseen kisaan.
Jos ei ala toimimaan ja/tai koeajoilla/kisoissa laukeaa niin alkaa suunnittelemani pyhäinhäväistys olla lähempänä toteutumista ja tiputetaan konehuoneeseen volvon t5 pannu.
Aivan tolkuttoman kallis kone remontoida tää mesen 2.5 joskin toimiessaan loistava pata.
tuli tyly tuomio korjaamolla. 2 pytyn kiertokangen alapää paskana, saa nähä saako koneistamollakaan hiottua. uusi kampura marmoritiskillä 1400€, joten läheltä liippaa ettei kausi jää ekan kisavklopun 7 kierrokseen...
10.8 ahvenisto jää ainakin taas väliin, mutta katsomaan meinasin ajella ihan kiusallani. 1kk päästä olis botniaring, mutta sekin on epävarmaa. voi olla että ruvetaan valmistelemaan ensi kautta jo..
tää kesä on ollu kyl yksi mun historian hankalimpia, prkle
10.8 ahvenisto jää ainakin taas väliin, mutta katsomaan meinasin ajella ihan kiusallani. 1kk päästä olis botniaring, mutta sekin on epävarmaa. voi olla että ruvetaan valmistelemaan ensi kautta jo..
tää kesä on ollu kyl yksi mun historian hankalimpia, prkle
Eli mun pelko laakerien menemisestä ja alakerta vahingosta kävi sittenkin toteen. Toivotaan, että on vielä hionta varaa sen verran. Sen verran täytyy sanoa että 1400 uudesta kampurasta tuollaiseen hieman harvinaisempaan ja noin vanhaan vehkeeseen ei kuulosta mitenkään täysin järjettömältä. Tietysti kallis, mutta sentään saa ja alle 5000e. Jos yhtään lohduttaa niin eipä meilläkään taida tulla yhtään kilpailukierrosta tänä vuonna. Auto olis kyllä nyt melkeinpä valmis sisäänajoon.
Vimonen kisa ajettu botniaringillä laina-autolla. Pistetiliä tuli kohennettua vähän, mutta ei suuria hurraamisia. Laina opeli osoittautui nopeaksi, mutta kaarreominaisuudet eivät olleet samalla tasolla nopeuden kanssa. ohessa pari kuvaa tapahumasta...
tällä ajeltiin botnialla
tossahan tuo.. ensi vuonna koetetaan uudestaan. nyt onkin sitten rapiat puoli vuotta kunnostaa mersu...
tällä ajeltiin botnialla
tossahan tuo.. ensi vuonna koetetaan uudestaan. nyt onkin sitten rapiat puoli vuotta kunnostaa mersu...
superlap video. valitettavasti häiriötä ääniraidalla, yritän korjata jossain vaiheessa
https://www.youtube.com/watch?v=fixN-glx2QM
https://www.youtube.com/watch?v=fixN-glx2QM
Ihan hyvältä ajo vaikutti. Eihän videosta oikein saa mekaanisesta pidosta käsitystä, mutta jotenkin tuntu ettei ihan kaikkea otettu irti. Liian löysä alusta on ainakin kuin noin huojuu. Oliko muuten ihan vakio gessi? Itsellä sama vehje, mutta vain D kadettin kuorissa. Ensi vuonna sitten uusikausi ja uudet kujeet. Meilläkin meni vähän ohi. Huomenna koitan saada vehkeen käyntiin.
onhan tota kateettia ruuvattu jonkin verran, männät, kanget, laakerit, nokat, imusarjat, suuttimet, kms ym... ihan komiat tehot otettu pyöriltä todistetusti teholapulla. alustassa konin säädettävät tolpat, mutta yhden päivän pienillä ajomäärillä pystymetsästä oli aika vaikea hakea vielä optimisäätöjä radalle huonoilla etupyörillä. pari komiaa yli 360 spinniäkin tuli otettua, mutta ei ollut vielä kamera käytössä silloin. meseen pitäisi saada 260hv pyörätehoa että pääsisi samaan teho/paino suhteeseen ilman radikaalia keventämistä.
Ei kai toi 100hp/l ole mikään mahdoton 16v koneelle. Tosin sen jälkeen yleensä ei voida puhua enää minkäänlaisesta katukäyttäytymisestä. Olet nyt saman asian äärellä kuin mekin. Miten pärjätä kun oma tankki painaa mitä painaa ja kadettit ja civikit sitten puolet vähemmän Väitän tosin että hyvällä alustalla saa mersun menemään tuollaisia kierrosaikoja.
Endussa kärkitiimit meni 1.57 ja keskijoukko siihen 2min pintaan tuolla uudella botniaringin radalla. Eli kyllä tuolla kadetilla paikalleen säädettynä jonnekin 1:54 paikkeille pitäisi osua ja sitten vielä ylemmäs jos renkaat paremmat? Tietysti 80 kierrosta kun ajaa ehtii rata tulla paremmin tutuksi.
Endussa kärkitiimit meni 1.57 ja keskijoukko siihen 2min pintaan tuolla uudella botniaringin radalla. Eli kyllä tuolla kadetilla paikalleen säädettynä jonnekin 1:54 paikkeille pitäisi osua ja sitten vielä ylemmäs jos renkaat paremmat? Tietysti 80 kierrosta kun ajaa ehtii rata tulla paremmin tutuksi.
juu, onnexi tossa ei "saisi" hirveästi clubiluokassa modata, kun auton pitäisi olla teknisesti liikennelaillinen ja renkaiden tw 240 tai yli. opelissa oli edessä melkein slicksit nankangit joka teki ajamisesta haastavaa. Silti olen aika tyytyväinen toisen aika-ajon 2.11,342 aikaan, täytyy ottaa huomioon että meillä on nopeimmalla suoralla keiloilla tehty shikaani ja takalenkilläkin pitää ajaa shikaanista, ne näkyvät myös tuossa videolla. Pitää yrittää keksiä rahoitusta mesen viilaamiseksi, tommonen paketti http://www.team-stadler-motorsport.com/ ... ber_05.jpg himottas ostaa, mutta sitten pitää myydä jo munuainen tai jotain